Atstarojošā veste un ziemas riepas – iespēja izdzīvot ceļu satiksmē

Šonedēļ Latvijā ar vien vairāk jūtama ziemas sezonas tuvošanās. Ik rītu autovadītāji saskaras automašīnu logu tīrīšanu, taču drošai dalībai ceļu satiksmē vēl būtiskāk par siltu auto un tīru atpakaļskata spoguli, ir ziemas riepas!


Pazeminoties gaisa temperatūrai, pasliktinās arī spēkratu riepu saķere ar ceļa segumu, jo daudzviet manāms jau pirmais apledojums, taču tuvākajās dienās ceļa braucamo daļu, klās sniega kārtā.

Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Jānis Lūks uzskata, ka šogad vadītāji laikus gatavojas ziemai: “Riepu maiņu jautājums aktuāls kļuvusi vien aizvadītajās dienās, jo vadītājus un iedzīvotājus pārsteidza straujas gaisa temperatūras maiņas, taču jau šobrīd autoservisos veidojas garas rindas. Normatīvie akti paredz, ka obligāta ziemas riepu maiņa sākas ar pirmo decembri un ilgs līdz pirmajam martam, līdz tam, mēs varam šoferīšiem vien ieteikt izvērtēt laikapstākļus un ziemai gatavoties laicīgi, neapdraudot sevi un citus satiksmes dalībniekus”.


Lai gan šogad vadītāji laicīgāk domā par savu drošību, katru gadu atrodas arī tādi, kuri to nedara: “Katru gadu atrodas vadītāji, kuri pārvietojās ar vasaras vai sliktām ziemas riepām. Aktīva kontrole no policijas puses sāksies vien decembrī, taču ne visiem varam izsekot līdzi un galu galā, pieredze rāda, ka šāda bezatbildīga rīcība ir līdz zināmai reizei. Mūsu mērķis nav sodīt, bet gan pasargāt tos, kuri pret piedalīšanos ceļu satiksmē attiecas atbildīgi,” norāda J.Lūks.


Savukārt gājējiem diennakts tumšajā laikā jābūt īpaši uzmanīgiem: “Iespēju robežās dalām gan vestes, gan atstarotājus, bet tāpat cilvēki pārvietojas bez gaismu atstarojošiem elementiem, tāpēc nereti gājējus saucam pie administratīvā atbildības. Bez šiem elementiem, vadītāji pamana gājējus vien 20 līdz 30 metru attālumā, bet reizēm tikai tad, kad gājējs jau ir notriekts. Jāsaprot, ka tas, ko redz gājēji, piedaloties ceļu satiksmē, nav viens un tas pats, ko redz vadītāji. Ar atstarojošām vestēm šoferīši gājējus pamana jau 150 metru attālumā, līdz ar to rodas iespēja samazināt braukšanas ātrumu un attiecīgi reaģēt. Jāpiebilst, ka arī pilsētniekiem ir jāvalkā atstarotāji. Lai gan ielas, lielākoties, ir izgaismotas, krēslas stundās strauji pasliktinās redzamība. Pērn valstī bojā gāja 55 gājēji un 90 % no tiem, iekļuva ceļu satiksmes negadījumos tieši pilsētās,” skaidro Jānis Lūks.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti