Iepazīšanās internetā ir viss, kas jums vajadzīgs, lai nomedītu uzņēmuma īpašnieku vai kādu uzņēmuma noslēpumu

Tiešsaistes iepazīšanās platformu lietotāju attieksmes pētījums liecina, ka 11 % tiešsaistes iepazīšanās cienītāju veido uzņēmumu īpašnieki vai vadītāji un vēl 20 % atzīst sevi par vidējā līmeņa vadītājiem. Savukārt viņu iepazīšanās internetā paradumi potenciāli pakļauj riskam lielus uzņēmumu konfidenciālo datu apjomus.

Tiešām šķiet, ka augsta līmeņa vadītāji vairāk vēlas izpaust darba informāciju. Tikai 12 % visu tiešsaistes iepazīšanās platformu lietotāju profilā norāda savu darbavietu salīdzinājumā ar 22 % uzņēmumu vadītāju. Turklāt 10 % ļaužu ir gatavi dalīties informācijā par savu darbu vai komercnoslēpumiem, bet šis īpatsvars palielinās līdz 24 % uzņēmumu īpašnieku un vadītāju vidū. Piedevām 26 % tiešsaistes randiņotāju kopumā piekrīt profesionālās informācijas apmaiņai ar izredzētajiem pēc dažām saziņas dienām, savukārt tā ir gatavi rīkoties 38 % uzņēmumu vadītāju. Tādējādi konfidenciāla informācija ne vien ir brīvi pieejama citiem tiešsaistes iepazīšanās cienītājiem, bet arī tas var radīt samērā nopietnas sekas, piemēram, uzņēmumu izspiegošanu, ja tā nonāktu nepareizās rokās.

Nespēju novilkt robežu starp darbu un sadzīvi akcentēja arī visu pētījuma respondentu paviršā attieksme, kad ir runa par mīlestības meklēšanu internetā. Vairāk nekā puse (51 %) tiešsaistes randiņotāju atzīst, ka iepazīšanās darbībām internetā izmanto tās pašas ierīces, ko viņi izmanto darbam, šajā procesā pakļaujot riskam uzņēmuma dokumentus, e-pasta vēstules un pat paroles. Mūsu pētījums atklāja, ka 38 % tiešsaistes randiņotāju izmanto savas ierīces arī darba e-pasta vēstuļu glabāšanai un 33 % saglabā datnes darba vajadzībām, tādējādi izceļot, ka uzņēmumu vadītāju un darbinieku varbūtējs drošības pārkāpums var būtiski ietekmēt viņu uzņēmumu, ja šie dati nonāktu nepareizās rokās.

Satrauc arī fakts, ka daudzi tiešsaistes iepazīšanās platformu lietotāji nepietiekami aizsargā savas ierīces vai neņem vērā sekas, ko var radīt informācijas publicēšana internetā, padarot to pieejamu kibernoziedzniekiem. Tikai ceturtdaļa (27 %) tiešsaistes randiņotāju izmanto drošības risinājumu, lai aizsargātu savu ierīci, un tikai trešdaļa (33 %) ierobežo koplietojamās informācijas daudzumu, savukārt 16 % nedara pilnīgi neko, lai aizsargātu sevi, jo nesaskata riskus.

Taču mūsu pētījums liecina, ka kiberriski var rasties visdažādākajos veidos. Piemēram, gandrīz piektdaļa (19 %) uzņēmumu vadītāju caur tiešsaistes iepazīšanās platformu ir inficējusi savu ierīci ar ļaunprogrammatūru, spiegprogrammatūru vai izspiedējvīrusu, savukārt 9 % ir sastapušies ar ļaudīm, kas internetā izmanto viltus identitāti.

Uzziniet vairāk par pētījumu un izlasiet pārskatu «Bīstamie sakari: vai visi to dara internetā?», noklikšķinot šeit. Lai iepazītos ar Kaspersky Lab piedāvājumiem maziem un vidējiem uzņēmumiem, lūdzu, apmeklējiet mūsu oficiālo tīmekļa vietni.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti