Kādas ir manas tiesības, iepērkoties internetā?

Kāda lasītāja jautā, vai viņai ir tiesības, ja prece pasūtīta internetā, pasta katalogā ar televīzijas starpniecību vai internetā atdot atpakaļ, ja kaut kas neapmierina. Kā rīkoties? Vai preci var sūtīt atpakaļ?

Gandrīz ceturtā daļa iedzīvotāju, kas ir iepirkušies internetā, ir mēģinājuši atgriezt preci atpakaļ, lai gan četriem procentiem šis mēģinājums ir bijis nesekmīgs.


Komunikāciju aģentūras jaunākā projektu vadītāja Elīna Kalniņa skaidro, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs norāda, ka Latvijā ikvienam ir tiesības atteikties no preces vai pakalpojuma 14 dienu laikā no preces saņemšanas dienas vai pakalpojuma pasūtījuma veikšanas dienas. Eiropas Savienības valstīs atteikuma laiks ir ne mazāks par 7 dienām. Atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā tirgotāja pienākums ir atmaksāt pircējam visus veiktos maksājumus, izņemot preces atpakaļ nosūtīšanas izmaksas. Tirgotāja pienākums ir atmaksāt par pirkumu samaksāto naudu ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc tam, kad esi informējis tirgotāju par atteikumu.


Pircējam ir jāatceras, ka izsaiņojot preci un pielaikojot to, jāuzmanās, lai nepasliktinātu tās kvalitāti un nesabojātu to.


Svarīgi ir atcerēties, ka pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja ir iegādājies pārtiku vai dzērienu, atvēris audioierakstu, videoierakstu vai datorprogrammas iepakojumu, iegādājies laikrakstu vai žurnālu, iegādājies preci izsolē, rezervējis viesnīcu, avio vai teātra biļeti uz konkrētu datumu vai laiku.

Pievieno komentāru

Atbildam lasītājiem