Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Latvijas jaunieši vērtē: tradicionālā televīzija pret tiešsaistes saturu

Samsung Electronics Baltics veiktajā aptaujā* noskaidrojis, ka ievērojami turpina pieaugt Latvijas jauniešu tendence skatīties tiešsaistes jeb interneta saturu, nevis tradicionālās televīzijas piedāvāto. Pētījuma dati norāda, ka 35% jauniešu vecumā no 15 līdz 24 gadiem arvien vairāk attālinās no lineārā jeb tradicionālā televīzijas satura, tā vietā izvēloties tiešsaistē pieejamo un iespēju to skatīties uz televizora ekrāna. Savukārt, vairāk nekā puse jeb 60% aptaujāto krievvalodīgo dod priekšroku internetā pieejamajām filmām un seriāliem krievu valodā.

Priekšroka - saturam internetā

Vairāk nekā trešā daļa jauniešu uzskata, ka YouTube, Netflix, Amazon, Viaplay un Shortcut esošais saturs ir kļuvis daudz pieejamāks un piedāvā plašu izvēli jebkurai gaumei. Vēlamās pārraides iespējams ērti skatīties praktiski jebkurā vietā un uz augstas izšķirtspējas ekrāna. Respondenti vecumā no 25 līdz 39 gadiem skatās gan tradicionālās televīzijas, gan tiešsaistē pieejamo saturu – 27% no tiem gan apgalvo, ka biežāk tās ir pārraides internetā.

Uz jaunākajiem televizoriem, tādiem kā Samsung QLED TV, var ērti skatīties ne tikai mobilajā tālrunī esošās fotogrāfijas un video, bet arī dažādu lietotņu saturu. Pateicoties viedajiem televizoriem, Netflix seriālu vai YouTube video savā telefonā var turpināt skatīties arī mājās, izvairoties no atkārtotas ielogošanās aplikācijā ar tālvadības pulti – saturs vienkārši pārslēgsies no vienas ierīces uz citu. SmartTV ir ļoti ērti un intuitīvi lietojams – tas saglabā un atceras lietotņu paroles, kā arī biežāk skatītākos raidījumus un programmas.

Krievu valodā runājošie biežāk skatās pārraides tiešsaistē

Aptaujas rezultāti norāda, ka krievu valodā runājošā auditorija, salīdzinot ar latviešu valodā runājošajiem, biežāk izvēlas skatīties internetā pieejamo saturu. Tikai 40% krievvalodīgo seko līdzi tradicionālās televīzijas saturam, savukārt lielākā daļa jeb 60% biežāk skatās internetā pieejamās filmas un seriālus. 30% respondentu norāda, ka filmas ir tieši tās pārraides, kuras būtiski vērot uz augstas izšķirtspējas liela TV ekrāna. Jāatzīmē, ka tieši internetā pieejamais saturs bieži vien piedāvā filmas, seriālus un pārraides ar 4K jeb UHD izšķirtspējas attēlu un HDR (izteiktas krāsas, spilgtuma un kontrasta) kvalitāti, ko atbalsta jaunākie viedtelevizori.

Vecākās paaudzes cilvēki uzticīgi tradicionālajai televīzijai

Pēdējo gadu laikā tiek runāts par to, ka tradicionālās televīzijas saturs zaudē popularitāti. Lai gan jaunākajiem televizoriem ir neskaitāmās papildiespējas, vecāko cilvēku vidū TV skatīšanās paradumi vairāku gadu laikā nav mainījušies un visticamāk būtiski nemainīsies. Vairāk nekā 70% respondentu vecumā no 60 līdz 74 gadiem ikdienā skatās tikai klasiskājā televīzijā pieejamos raidījumus, visbiežāk izvēloties dažādas filmas, seriālus vai ziņu raidījumus.

Nākotnes tendence – gudrā māja

Lietu internets jeb Internet of Things uzņem apgriezienus, piedāvājot arvien interesantākus gudrās mājas risinājumus. Aptaujātie norāda, ka labprāt izvēlētos televizoru, kas saplūst ar mājas interjeru. Vērts minēt, ka, pateicoties Samsung QLED TV Ambient Mode jeb apkārtējās vides režīmam, ekrāns iegūst jaunu pielietojumu – tas spēj pārvērsties par gleznu un pat “nokopēt” sienas toni, uz kura atrodas. Uz ekrāna var uzlikt stilizētu pulksteni vai savu izvēlēto saturu, pat tad, ja televizors ir izslēgts.

Savienojot Android viedtālruni ar televizoru, ir iespējams kontrolēt un vadīt dažādas pievienotās ierīces, kas pievienotas SmartThings aplikācijai, piemēram, ieslēgt un izslēgt POWERBot robotu – putekļu sūcēju, kā arī saņemt paziņojumus un atgādinājumus, kas saistīti ar mājas ierīcēm, piemēram, “veļas mazgāšanas cikls ir beidzies”.

*Par aptauju: 2018. gada pavasarī pēc Samsung pasūtījuma veikusi AS Norstat Latvija, aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pievieno komentāru

Interesanti