Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Brauc vēsā mierā

Dzirdēts joks par ārzemniekiem, kuri labāk iet kājām, ja sabojājies kondicionieris, - ar tādu auto braukt vairs nevarot. Ko darīt, lai karstā vasarā kondicionieris kalpotu teicami, un kā izvairīties no tā, lai pārvietošanās automobilī nekļūtu par cilvēka izturības robežu pārbaudi, «Dzīvespriekam» padomus sniedz «Adam Auto» Liepājas filiāles vadītājs Andris Sivickis.

 

Kondicionieris izgudrots, lai palielinātu komfortu, braucot automašīnā, - tā galvenā funkcija ir dzesēt gaisu salonā. Kondicionieri ir divu veidu, skaidro A.Sivickis. Mehāniski iedarbināms, kuru ieslēdz, nospiežot podziņu ar sniegpārsliņu. Pēc tam ar roku var regulēt vēlamo temperatūru. Otrs veids ir klimata kontrole, kur jau iespējams iestatīt noteiktu temperatūru, un pēc tam sistēma automātiski to uztur.  

Galvenais ir radiators
Kondicionieris ir komplicēts mehānisms, kas ietver vairākas sastāvdaļas. Galvenā lieta, tieši tāpat kā ledusskapī, ir radiators, kas veic dzesēšanas funkciju. Ir dzesēšanas radiators salonā un ārējais radiators, kur notiek siltuma apmaiņa. Cirkulāciju nodrošina sūknis. Lai uzturētu kondicioniera sistēmas darbību, tiek izmantots vidēji 700 - 900 gramu freona. Ja tas sāk zust un nav pietiekamā daudzumā, atdzesēšana nenotiks tik ātri vai šī funkcija netiks veikta vispār.


Bieži ziemas laikā kondicionieris netiek izmantots. Pavasarī to ieslēdzot, var konstatēt, ka radušās problēmas, - bojāts sūknis vai gultnis, zudis freons.

 

Freons regulāri jāuzpilda
Freona noplūde mēdz būt arī ļoti minimāla - ir gadījumi, kad gada laikā pazūd desmit, divdesmit gramu, taču mēdz gadīties arī nopietnāki zudumi. Sezonas sākumā allaž būtu ieteicams sistēmu pārbaudīt, lai pēc tam visu vasaru varētu braukt droši, iesaka meistars. Vispirms notiek tā dēvētā vakuuma pārbaude. Ar īpašu testa ierīci iespējams noteikt gada laikā radušos freona zudumu pat trīs gramu robežās. Pēc tam meistari ar mērinstrumentu palīdzību pārbaudīs visas savienojumu vietas. Ja ir noplūde, sistēmu vajadzēs uzpildīt - tas izmaksā aptuveni 16 latu.


Kondicioniera darbību ietekmē arī citas problēmas. Piemēram, Latvijā ilgāku laiku kalpojušām automašīnām bieži sāls saēd radiatoru, kas parasti rūpnīcās tiek iebūvēts automobiļa priekšpusē, nodrošinot visefektīvāko dzesēšanu, taču vienlaikus arī visvairāk pakļaujot to mehāniskai iedarbībai. Bet sistēmai jābūt hermētiskai. Ja tā nebūs, var noplūst eļļa un radīsies problēmas ar sūkņa mehānisko daļu. Tas pastiprina nodilumu, sliktākajā gadījumā sūknis būs jāmaina. Vēl meistars iesaka pievērst uzmanību sūkņa pievadsiksnai - jāseko līdzi, lai tā būtu kārtībā.

 

Sistēma jāattīra no baktērijām
Ja kaut kas nebūs kārtībā ar salona radiatoru, to drīz vien varēs just - gaiss kļūst sasmacis. Lai to novērstu, reizi gadā ieteicams veikt sistēmas antibakteriālo apstrādi. Ir speciāli tīrošie līdzekļi, kas, ieslēdzot auto ventilāciju maksimālā iekšējās cirkulācijas režīmā, ļauj attīrīt kondicioniera iekšējo radiatoru no baktērijām un nepatīkamām nogulsnēm. Gāzveida viela vairākas minūtes cirkulē, plūstot gaisam caur radiatoru, līdz tas tiek attīrīts. Reģionu servisos šis pakalpojums maksā aptuveni 15 latu, bet Rīgā būs dārgāk.

 

Par ērtībām jāmaksā
Vienai problēmai gan var būt dažādi iemesli, tāpēc meistars iesaka labāk vispirms aizbraukt uz servisu pārliecināties, kas par vainu. Jebkura sistēma ir salabojama, jautājums gan - cik tas maksās. Varbūt bojāts gredzens, kura cena ir ap latu, taču, ja bojāts radiators, remonts var izmaksāt arī 400 latu.
Kondicioniera izmantošana degvielas patēriņu palielinās, taču par ērtībām ir jāmaksā, pasmaida A.Sivickis. Patēriņa starpība nav tik liela, sevišķi dīzeļdzinējiem (tā nesasniedz litra robežu uz 100 kilometriem), tāpēc neesot vērts tā mocīties. Lai nedaudz ietaupītu degvielu, kondicionieri var ik pa laikam izslēgt. Nav jau arī vajadzības to darbināt katrā saulainā vasaras dienā.

 

Veselība pirmajā vietā
Autobraucēji nedrīkst aizmirst, ka jāpadomā arī par veselību. Labāk gaisa temperatūru salonā noregulēt mēreni vēsu, nevis pavisam aukstu. Nav vēlams, lai temperatūra pārāk atšķirtos no tās, kāda ir ārā, - straujā atdzišana var kaitēt veselībai. Labāk lai salonā ir nedaudz siltāk, nekā gribētos. Vispareizāk temperatūru pakāpeniski pazemināt un paaugstināt, neradot krasus kontrastus. Tas jo īpaši svarīgi, ja karstā laikā bieži automašīnā jākāpj iekšā un ārā. Tad varēs pasargāt sevi no iesnām vai nopietnākām ķibelēm.


Vēl meistars iesaka pirms došanās ceļā sakarsušo automobili kārtīgi izvēdināt, ļaut izplūst karstajam gaisam un tikai pēc tam ieslēgt kondicionieri.

Pievieno komentāru

Dzīvespriekam