Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Diedzē un ēd uz veselību!

Pēc bargās ziemas, kad organismā izsīkušas vitamīnu un enerģijas rezerves, klāt arī pavasara nogurums un cilvēkam prasīt prasās svaigs, vitamīniem bagāts uzturs. Kur to ņemt, ja Latvijā audzētajos dārzeņos vitamīnu gandrīz vairs nav, bet «ārzemniekiem» nav īstas uzticības? Tad mājās pašiem uz palodzes jādiedzē graudi un sēklas. Tie ir koncentrēts vitamīnu, minerālvielu, mikroelementu, aminoskābju, enzīmu, hlorofila un šķiedrvielu avots.

 

Dietoloģe Lolita Neimane iesaka diedzēšanai izmantot dažādus graudaugus (kviešus, auzas, miežus), pākšaugus (zirņus, Ķīnas pupiņas, lēcas), kā arī kressalātus, rutkus, redīsus, kāpostus, sinepes un citu augu sēklas. Sēklu veikalos ir nopērkamas pat speciāli diedzēšanai paredzētas sēkliņas. Graudus labāk iegādāties pie zemniekiem, kas audzē bioloģiski tīru produkciju.


Kā diedzēt?
Sēkliņas sēj kastītēs un audzē uz palodzes, bet ne tiešos saules staros. Regulāri jālaista. Iepriekš izmērcētus graudus diedzē stikla traukā - uzber plānā kārtiņā un pārsedz ar mitru salveti vai marli. No rīta un vakarā graudus noskalo, lai nesāk pūt.


Kressalātus un citas sīksēkliņas izmērcē un uzber uz šķīvja ar samērcētu marli. Pirmās dienas tur tumsā, pēc tam novieto uz palodzes. Apmēram pēc nedēļas dīgsti ir ēdami. Diedzējumus var likt uz sviestmaizēm, pievienot salātiem, kefīram, siltajiem ēdieniem.

 

 

 

Pievieno komentāru

Dzīvespriekam