Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iesaista vecākus, organizējot radošās darbnīcas skolēniem

Gulbenes 2.vidusskolā skolēni labprāt iesaistās aktivitātēs kopā ar vecākiem. Tā 4.b klases 12 skolēni kopā ar audzinātāju Annu Rancāni devās ciemos pie klasesbiedra Matīsa Baraņņikova, lai visi kopā mācītos cept pankūkas, klāt galdu un ievērot galda kultūru. Paši bērni arī bija veikalā sarūpējuši izejvielas pankūku cepšanai.

"Tas bija aizraujoši. Katrs izcepām trīs pankūkas. Pavisam saceptas bija 48 pankūkas. Tad klāt bija ēšanas laiks. Matīsa māmiņa un audzinātāja bija sarūpējušas krējumu, aveņu un ābolu ievārīju, ar ko ēst pankūkas. Visi bijām paēduši. Un tad spēlējām spēles," stāsta 4.b klases skolniece Marta Pušķe. Mtīss, pie kura mājās tika ceptas pankūkas, bilst, ka viņš un klasesbiedri ar prieku darbojušies kopā. Viņa māmiņa Inga Baraņņikova piebilst, ka neko nav centusies darīt bērnu vietā. "Viņi darbojās paši, es tikai devu padomus," uzsver Matīsa mamma.  

"Matīsa māmiņa Inga kopā ar bērniem klāja galdu viesistabā. Skolēni jutās pārsteigti par kopīgi saklāto skaisto gald, uz kura turklāt tika liktas pašu ceptās pankūkas. Matīsa māmiņas arī bija padomājusi par dažādām spēlēm un atrakcijām," saka klases audzinātāja A.Rancāne.

 

Viņa bilst, ka bērni daudz ko iemācījās šajā viesošanās reizē, un viņiem noteikti paliks prātā, kā skaisti var kopā pavadīt laiku.

 

Gulbenes 2.vidusskolas projektu vadītāja Dita Grigore "Dzirksteli" informē, ka šis piemērs liecina, ka cik lieliski vecāki var piedalīties skolēnu dzīvē, palīdzot viņiem iegūt noderīgas prasmes un reizē stiprinot klašu kolektīvos draudzību. "Mums tagad ir pieredze un nākamajā mācību gadā mēs vēl cītīgāk meklēsim iespējas, lai bērni radošajās darbnīcās varētu darboties kopā ar vecākiem. Skolēniem tas patīk," saka viņa.

 

Arī šoreiz radošajās darbnīcās skolēni devās uz divām Gulbenes frizētavām, kur strādā šīs skolas bērnu vecāki. Bērni mācījās kā veidot frizūras. Savukārt optikas darbnīcā bērni uzzināja visu par brillēm un paši pēc savas gaumes komplektēja sev brilles.

 

Pārsteidzošs bija projekts "Lietu otrā dzīve", kura gaitā tapa izstāde no darbiem, kuru autori ir skolēni, piepalīdzot viņu vecākiem. Izstāde joprojām aplūkojama skolas gaitenī. Tajā redzam, kā šķietami nevajadzīgas lietas var pārveidot, piešķirot tam jaunu nozīmi.

 

Pamatskolas klašu skolēni arī izmantoja iespēju skolā iesaistīties radošajās darbnīcās, kurās tika gatavoti putnu būri strazdiem un zīlītēm, kā arī veidotas dekoratīvas lietas no filca, no māla, no pērlītēm.

 

Vēl pamatskolas klašu skolēniem radošajās darbnīcās skolā bija iespēja mācīties pašiem gatavot gardus un veselīgus salātus, kā arī cept cepumus. Savukārt vidusskolēni tajā pašā laikā aizstāvēja savus zinātniski pētnieciskos darbus. Tostarp bērni pētījuši elektrības patēriņu un energoefektivitāti savā skolā.

 

"Skolēni nākamajā mācību gadā plāno pilsētā izpētīt arī citu renovēto ēku energoefektivitāti," piebilst D.Grigore.

Pievieno komentāru

Kultūra un izklaide