Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autoceļu uzturētājs labo satiksmei bīstamās bedres 1

Lai novērstu avārijas situācijas un nodrošinātu satiksmes drošību, VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs“ (LAU) šogad veicis satiksmei bīstamo bedru remontu 7396 m2 apjomā. Masveida bedru remonts tiks uzsākts, kad iestāsies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi, informē  VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs“ Komunikācijas daļas komunikācijas speciāliste Maija Eglīte.

"Mainīgo laika apstākļu dēļ un gaisa temperatūras svārstībām ap nulli, satiksmes intensitātes rezultātā veidojas neprognozējams bedru apjoms. Satiksmei bīstamās bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru segums ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. Par satiksmei bīstamām, jeb avārijas tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 (~32 cm x 32 cm) un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem. Saņemot informāciju par satiksmei bīstamu bedri, uz A uzturēšanas klases autoceļiem tās tiek labotas 24 h laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā un D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā," skaidro M.Eglīte.

Viņa norāda, ka autoceļu uzturētājs ziemas sezonā labo tikai satiksmei bīstamās bedres, jo šādos laika apstākļos vienīgā pielietojamā metode bedru remontam ir aukstā asfalta tehnoloģija, kas ir gandrīz trīs reizes dārgāka par šķembu un bitumena emulsijas tehnoloģiju. Bedru remontu visā valsts teritorijā veic 56 ceļu uzturētāju remontbrigādes.


"Bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Laika apstākļi neietekmē aukstā maisījuma (asfalta) saķeri ar bedres virsmu un malām, un satiksmi pāri saremontētajai vietai var atjaunot uzreiz pēc remontdarbiem. Iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, proti, diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5ºC grādiem, ceļu uzturētāji uzsāks masveida bedru remontu ar ierastajām tehnoloģijām uz melnā seguma valsts autoceļiem," stāsta M.Eglīte.

VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs“ aicina informēt par ceļu stāvokli valsts autoceļu posmos, zvanot uz uzņēmuma Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8000 5555.


Pievieno komentāru

Komentāri 1

Atbilde

Tagad ir bijis jau tik daudz dienu pilnīgi sausa ceļa. Strādāt. un strādāt. Bet ko gan var padarīt,ja vēl 10 nav izbraukuši no pilsētas un jau 4ir atpakaļ. Mūžīgā atrunāšanās. Nez kā būtu ja piemēram,Avotos mēs teiktu,kā strādāsim kā gribēsim. Vai Dimdiņos pie līnijas. Mēs tā varam?

pirms 2 mēnešiem, 2019.03.14 14:13

Latvijas ziņas