1. aprīlī sākusi darboties vidējā ātruma kontroles sistēma, kas kontrolēs transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu konkrētā ceļa posmā. Sistēmu, pamatojoties uz Ceļu satiksmes drošības padomē doto uzdevumu, ieviesīs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju.
Ātruma kontroles
pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka
transportlīdzekļa ātrums tiek fiksēts, ņemot vērā laiku, ko
spēkrats pavada no viena punkta līdz nākamajam. Pirmā kamera
nofotografēs transportlīdzekļa numurzīmi un fiksēs šīs robežas
šķērsošanas laiku, savukārt otra kamera posma beigās atkārtoti
nofotografēs transportlīdzekli, lai pēc tam ar atbilstošu
metodoloģiju aprēķinātu, ar kādu vidējo ātrumu
transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļā posmā. Ja
vidējas braukšanas ātrums būs lielāks par šajā ceļa posmā
atļauto ātrumu, tad autovadītājam tiks noformēts administratīvā
pārkāpuma protokols.
Sākotnēji vidējā ātruma kontroles sistēma darbosies uz šosejas Tīnūži – Koknese 7 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Transportlīdzekļa
vadītāji tiks brīdināti par vidējā ātruma kontroles sistēmu
ar informatīvām ceļa zīmēm, līdzīgi kā tas ir ar
stacionārajiem fotoradariem. Tikai šajā gadījumā zem radara
zīmes tiks uzstādīta arī papildzīme, uz kuras būs norādīts,
cik garā ceļa posmā sistēma darbojas.
Sistēmas
mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu, kā arī ātruma
pārkāpēju skaitu. Sistēma ir ļoti efektīva, jo
tās galvenā priekšrocība –
braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, kā tas ir
stacionāro radaru gadījumā, bet jau konkrētā ceļa posmā.
Līdzīgas sistēmas
darbojas arī citās Eiropas valstīs, kur tās jau pierādījušas
savu efektivitāti.
Pievieno komentāru