Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Darbu klātienē atsāk Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) informē, ka pēc ārkārtējās situācijas beigām klientu pieņemšanu klātienē atsāk Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri visā Latvijā. Ārkārtējās situācijas laikā konsultācijas par dažādiem valsts un pašvaldību pakalpojumiem bija iespējams saņemt tikai attālināti – elektroniski vai pa telefonu. Kā liecina VARAM apkopotā informācija, katru nedēļu VPVKAC speciālisti snieguši gandrīz 1000 telefoniskas konsultācijas.


Klātienes konsultācijas – ievērojot divu metru distanci

Lai gan ārkārtējā situācija valstī pēc 9.jūnija beidzas, atsevišķi ierobežojumi iedzīvotāju veselībai un drošībai tiek saglabāti. Klienti, kuri vēlas apmeklēt vienotos klientu apkalpošanas centrus klātienē, aicināti vizītei pieteikties iepriekš. Ierodoties vienotajos klientu apkalpošanas centros, jāievēro savstarpējā divu metru distance starp citiem centra apmeklētājiem, kā arī darbiniekiem. Ievēro, iestādes, kurās pakalpojumus var pieteikt tikai elektroniski, klientu klātienes pieņemšanu var neveikt. Plašāk par e-pakalpojumiem var uzzināt tīmekļa vietnē mana.latvija.lv.

Klientu apkalpošana notiek atbilstoši VARAM un Valsts kancelejas sagatavotajām vadlīnijām darba organizācijai valsts pārvaldes institūcijās ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās. Atgādinām, ka drošākais un ērtākais veids ir pieteikt e-pakalpojumus attālināti.

Vienotais klientu apkalpošanas centrs – palīgs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē

Ministrija pilnveido valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas atbalsta sistēmu, radot priekšnosacījumus, lai iedzīvotājs valsts pārvaldes pakalpojumus attālināti var saņemt tik pat ērti, cik klātienē. Pakalpojumu saņemšana primāri norit elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, vai klātienē – speciālisti vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski.

Ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās arvien pieprasītāks kļūst “e-asistents”. Tas ir pilnvarots e-pakalpojums, ko var izmantot vienotajos klientu apkalpošanas centros, proti, – ar personas rakstisku piekrišanu atsevišķus e-pakalpojumus veiks centra speciālisti gadījumā, ja klientam nav pieejami nepieciešamie rīki, lai e-pakalpojumus saņemtu patstāvīgi.

Vienoto klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē, parādīs, kā izmantot portālu Latvija.lv un tajā pieejamos e-pakalpojumus un e-adresi, kā izmantot drošu elektronisko parakstu, un sniegs konsultācijas par citām iespējām e-vidē. Visu vienoto klientu apkalpošanas centru adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji, bibliotekāri, skolotāji, kuri pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko iestādi, kur pieejams digitālais aģents, var atrast Digitālo aģentu kartē. Vienotie klientu apkalpošanas centri pašlaik izveidoti 91 pašvaldībā, kopējais centru skaits – 120.


Visvairāk izmanto VSAA un VID pakalpojumus

Kopumā 2020. gadā no 1.janvāra līdz 31.maijam vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā pieteikti 48 580 pakalpojumi, no tiem 3 985 – ar pilnvarotā e-pakalpojuma risinājumu. Visbiežāk – 4429 reizes pieteikti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumi. Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumi pieteikti 3366 reizes, bet vairāk nekā 10 000 reizes sniegtas konsultācijas par e-pakalpojumu pieteikšanu portālā Latvija.lv.

E-pakalpojumus portālā Latvija.lv daudzi iedzīvotāji pirmo reizi izmēģinājuši tieši ārkārtējās situācijas laikā, liecina VARAM informācija. Visbiežāk vienoto klientu apkalpošanas centru speciālistiem lūgts padoms ar bezdarbu saistītos jautājumos, tāpat pieaudzis konsultāciju skaits par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Ārlietu ministrijas, Nodarbinātības valsts aģentūras e-pakalpojumiem portālā Latvija.lv.


Pievieno komentāru

Latvijas ziņas