Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kā mobilās lietotnes var palīdzēt attīstīt bērna stratēģisko domāšanu?

Tuvojoties mācību gada noslēgumam, daudzi vecāki cenšas rast visefektīvākos veidus, lai viņu atvase trīs siltos vasaras mēnešus pavadītu ne vien izklaidējoties, bet arī apgūstot jaunas zināšanas, kas var noderēt, atgriežoties skolas solā. Iemācīties jaunas prasmes mūsdienās iespējams, ne vien šķirstot mācību grāmatas, bet arī izmantojot viedierīces. Kā skaidro ģimenes psihoterapijas speciāliste Ilva Vanaga, mobilo telefonu varam izmantot kā pozitīvu resursu – svarīgākais vecākiem ir spēt atpazīt bērna intereses, jo tieši tad brīvo laiku izdosies saplānot visveiksmīgāk un laimīgs būs ne viens pats bērns, bet arī vecāki.

Savu brīvo laiku bērni pašu spēkiem var ātri un ērti aizpildīt ar dažādām izklaidējošām aktivitātēm un viedierīču sniegtajām iespējām, taču jāatceras, ka lielākais motivators un atbalsts tomēr paliek vecāku uzmanība. “Šobrīd, strādājot no mājām, daudzi vecāki ir aizņemti, tādēļ var neizdoties veltīt bērnam tik daudz laika, cik gribētos. Taču pats svarīgākais ir ar bērnu sarunāties un palīdzēt saprast, kas viņam interesē. Tikai tad bērns spēs veiksmīgi attīstīt dažādas prasmes un, līdz ar to veidot un stiprināt savu personību, ko savukārt vecāki būs ielikuši caur savu ģimenes vērtību sistēmu,” stāsta I. Vanaga.


Mācīties var būt jautri – viedierīces to pierādīs

Mūsdienās bērni savus talantus un prasmes var spodrināt visdažādākajos veidos – dziedot, dejojot, spēlējot bumbu, vai arī, pievēršoties mobilajām spēlēm. Kā liecina 2019. gada nogalē Latvijā veiktais pētījums*, personīgais mobilais telefons ir 83 % bērnu vecumā no 5 līdz 15 gadiem.

Neskatoties uz gados jauno telefonu īpašnieku augsto īpatsvaru, nav pamata mobilās ierīces uzskatīt tikai pat brīvā laika kavēkli – viedtālrunis var kļūt arī par lielisku palīgu un skolotāju. Šo faktu apzinās arī tehnoloģiju ražotāji, tādēļ jaunākās ierīces tiek radītas ne vien ar mērķi izklaidēt, bet arī sniegt bērniem izglītojošu saturu un parādīt, ka apgūt jaunas zināšanas var būt jautri un interesanti.

Arī I.Vanaga uzskata, ka mobilās spēles vecākiem var kļūt par pozitīvu resursu, lai attīstītu bērna kritisko domāšanu un celtu viņa pašapziņu. Viņasprāt, stratēģiskas spēles, kas sevī iekļauj, piemēram, dažādus skaitļošanas un vārdu veidošanas uzdevumus, var palīdzēt bērnam attīstīt kritisko spriestspēju un domāšanu, jo viņam paša spēkiem jāizstrādā taktika dažādas grūtības līmeņu iziešanai. Taču, lai bērns spētu iesākto pabeigt līdz galam un motivācija nepazustu, speciāliste uzsver, ka ieteicams sākt ar vienkāršākām spēlēm un pamazām virzīties un sarežģītākiem līmeņiem.


Aizraujoši piedzīvojumi mājas apstākļos

Mobilās spēles kļuvušas par veselu piedzīvojumu, kurā bērns var doties viens vai ar vecākiem, un kopīgi risināt visneparastākos uzdevumus. Viena no populārākajām stratēģijas spēlēm viedtālruņos šobrīd ir Cut the Rope 2, kas plašu popularitāti ieguva jau 2010. gadā. Spēles laikā lietotājam nepieciešams pielietot fizikas zināšanas, lai palīdzētu galvenajam varonim – zaļajam mošķītim Om Nom – apēst pēc iespējas vairāk saldumu un sasniegt nākamo līmeni. Savukārt spēlē Build a Bridge spēlētājs tiek izaicināts pielietot savas, iespējams, vēl neatklātās inženiera prasmes, lai uzbūvētu stabilu tiltu, pār kuru vēlāk pārtransportēt dažāda izmēra transportlīdzekļus.


*“Tele2” un pētījumu aģentūras “Berg Research” 2019. gadā veiktais pētījums par bērnu viedierīču lietošanas paradumiem.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas