Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

"Latvijas valsts ceļi" aicina Vidzemes pašvaldības samazināt prioritāro ceļu skaitu

Vidzemes pašvaldībām būs jāsamazina prioritāro ceļu skaits, lai būtu lielāka iespēja, ka kopīgi izvirzītie svarīgie posmi tiešām tiek sakārtoti, oktobrī notikušajā Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) Attīstības padomes sēdē rosinājis VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Gundars Kains.

Kā aģentūru LETA informēja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Āboliņa, Attīstības padomes sēdē Kains aicināja vienoties VPR pašvaldības par 25 prioritāriem ceļu posmiem, taču VPR Attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks Gints Kukainis (VL-TB/LNNK) norādīja, ka jau 2018.gada 15.martā Satiksmes ministrijai (SM) adresētā vēstulē VPR informēja, ka VPR Attīstības padome vienojoties nolēma noteikt Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā četras ceļu infrastruktūras prioritātes, proti, A3 jeb ceļu Inčukalns- Valmiera- Igaunijas robeža, A2 jeb Vidzemes šoseju, ceļu Mazsalaca- Gulbene- Rēzekne un ceļu Balvi- Gulbene- Madona- Pļaviņas.

Āboliņa atgādināja, ka savukārt 2019.gada 23.janvārī SM un LVC nosūtīja vēstuli, kurai pievienoja pārējo prioritāro ceļu sarakstu, kurā iekļāva 90 dažāda garuma ceļu posmus Vidzemes plānošanas reģionā. Par tiem bija vienojošās 26 Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldības un kas uzskatāms par papildinošu sarakstu iepriekš četrām nosauktajām prioritātēm, kas joprojām uzskatāmas par hierarhiski augstākām, piebilda VPR pārstāve.

Viņa uzsvēra, ka pašvaldības par tām vienojās, neskatoties uz to, vai konkrētie ceļu posmi šķērso vai nešķērso konkrēto pašvaldības teritoriju, koncentrējoties uz kopējo reģiona attīstību. 

"Tas liek secināt, ka kritika attiecībā uz pārmērīgi garo prioritāšu sarakstu Vidzemē nebūs īsti attiecināma," piebilda Āboliņa.

VPR Attīstības padome apzinās, ka pārējo prioritāro ceļu posmu saraksts varētu tikt iespēju robežās īsināts, tomēr jau kādu laiku skaidri noteiktas kopējas prioritātes visai teritorijai, izteicās Āboliņa.

Kains VPR Attīstības padomes sēdes dalībniekus informēja par darbiem, kas paveikti valsts autoceļu tīklā 2018.-2019.gadā Vidzemes plānošanas reģionā, kā arī ieskicēja 2020.-2022.gadā plānoto. Kains norādīja, ka pašlaik prioritāri ir valsts un reģionālas nozīmes ceļi - tie tiks sakārtoti vispirms, vienlaikus atzīstot, ka vietējas nozīmes ceļiem pieejamā finansējuma apmērs būs nepietiekošs.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas