Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar labiem rezultātiem noslēgusi valdības deleģēto 100 stacionāro fotoradaru ieviešanas programmu, jo ir izpildīts projekta galvenais mērķis – radaru tuvumā samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits.
2018.
gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija
samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits
samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet
gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku. Savukārt stacionāro
fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes
negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies
smago ceļu satiksmes negadījumu skaits.
Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos “zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.
Papildus
tam, CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu
jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu.
Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas
sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā
laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji
tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā
ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas
tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu
satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība –
braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau
konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz š.g.
1.aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma
protokoli autovadītājiem netiks noformēti.
Janka
Muļķības! Cilvēki brauc prom un tāpēc arī jūsu statistika uzlabojas.
pirms gada, 2019.03.07 12:32