Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Precizētas prasības tehniskai apskatei un kontrolei uz ceļiem

Otrdien, 22. oktobrī, Ministru Kabinets (MK) atbalstīja izmaiņas noteikumos par tehniskajām apskatēm un kontrolēm uz ceļiem, kuras cita starpā paredz izmaiņas arī atjaunotu riepu marķējumiem un uzstādīšanas nosacījumiem autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 t.

Šovasar Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcas sēdē eksperti vienojās, ka valdībā jāvirza grozījumi noteikumos, lai liegtu kravas automobiļiem uz priekšējās ass likt atjaunotas riepas - kā tas jau līdz šim bija noteikts autobusiem.

Izmaiņas MK noteikumos “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa” paredz arī iespēju transportlīdzekļa tehniskos uzskaites datus valsts tehniskajā apskatē un tehniskajā kontrolē uz ceļa pārbaudīt pēc transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra ierakstiem.

Tāpat precizētas tiesību normas attiecībā uz transportlīdzekļu lukturu uzbūvi, proti, kāda veida gaismas avotus atļauts uzstādīt lukturos (gabarītlukturos, kontūrgaismas lukturos un dienas gaitas lukturos; virzienrādītāju lukturos un pagriešanās gaismas lukturos; priekšējos un aizmugurējos miglas lukturos; atpakaļgaitas lukturos).

Noteikumos redakcionāli precizēts regulējums par stāvbremzes efektivitāti, par bremžu lukturu uzstādīšanu un to slēgumu, par sakabes ierīci, kā arī to, kāds būs tehniskās kontroles uz ceļa protokola paraugs. Tāpat precizētas prasības par transportlīdzekļa uzstādītajiem atstarotājiem, atstarojošām pamanāmības zīmēm un aizmugurējās pazīšanas zīmēm.

Jānorāda, ka atbilstoši starptautiskajiem dokumentiem ar MK noteikumiem tiek pārņemtas normas un ieteikumi par tādu mehānisko transportlīdzekļu atsevišķo sastāvdaļo un to uzstādīšanu transportlīdzekļos, kuru spēkiekārtā tiek izmantota saspiesta vai sašķidrināta dabasgāze. Tāpat ieviestas prasības attiecībā uz saspiestās dabasgāzes un sašķidrinātās dabasgāzes, degvielas tvertņu un degvielas sistēmas periodiskajām pārbaudēm. Tieši lielā spiediena dēļ, kas ir paaugstinātas bīstamības faktors, tām ir nepieciešamas regulāras un specifiskas pārbaudes.

Paredzēts, ka transportlīdzekļa tehniskās apskates laikā inspektoram būs jāpārliecinās par saspiestās dabasgāzes balona derīguma termiņu vai balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu, kas tiek ievadīts transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā.


Grozījumi MK noteikumos stāsies spēkā likumā noteiktajā kārtībā, savukārt prasības, kas attiecas uz papildu transportlīdzekļu pārbaudēm, kuros kā degviela tiek izmantota dabasgāze, stāsies spēkā 2021.gada 1.janvārī.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas