Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jaunā nodeva sevi neattaisnos

2010.gadā divkāršos transporta nodevu

Kārtējais trieciens
Gunārs Ciglis, Litenes pagasta zemnieku saimniecības "Sopuļi" īpašnieks  

Divkāršotā transporta nodeva ir kārtējais trieciens jebkura veida saimnieciskajai darbībai. Būtībā es neatbalstu neviena nodokļa paaugstinājumu, jo tas jebkurā gadījumā nodara postu ražošanai. Ja mums šīs saimnieciskās darbības nav, tad nav arī nodokļu. Nodevas ieviešana var radīt pretēju efektu cerētajam, piemēram, cilvēki vispār pārstās braukt ar vieglajām automašīnām vai arī pārtrauks savu saimniecisko darbību. Var jau būt, ka ļaudis vairāk iegādāsies vecāka izlaiduma automašīnas, lai gan jau šobrīd, piemēram, paskatoties, mūsu pagastā iedzīvotāji ar īpaši dārgām automašīnām vairs nebrauc. Diemžēl no tā, ka nāksies maksāt šo nodevu, mēs neizbēgsim. Pieļauju, ka cilvēki, kuriem automašīnas ir vecas, vispār nedosies uz tehnisko apskati, kā arī nebrauks tālāk par pagasta robežu. Piemēram, ja no mājām līdz skolai ir pieci kilometri, tad vecāki bērnu tur aizvedīs arī ar sagrabējušu transportlīdzekli, kam nav tehniskās skates.


Ceļi nebūs labāki
Juris Graumanis, Druvienas pagasta pārvaldes vadītājs

 

Neatbalstu jaunā nodokļa ieviešanu, jo līdz ar to dubultojas mani izdevumi. Es nesaskatu arī šā nodokļa mērķi. To varētu divkāršot tad, ja arī mums ceļu kvalitāte kļūtu labāka, bet tā jau tas nenotiek. Līdz šim mums tikai mainās summas un izdevumi, bet nauda nenonāk tam mērķim, kam tā ir paredzēta. Viss aiziet kopējā katlā. Transporta nodokli diemžēl nav reāli nemaksāt, krājot parādus, jo to ir iespējams visvieglāk administrēt. Nav iespējams automašīnai iziet tehnisko apskati, ja nav samaksāts šis nodoklis. Šā nodokļa palielināšana ir gudri sasaistīta ar skati, zinot, ka tur varēs noplēst. Ja arī būs tādi cilvēki, kuri pārvietosies ar transportlīdzekli, kam nav tehniskās apskates, kā arī nav samaksāta nodeva, var gadīties, ka kādreiz viņu aptur ceļu policija. Var jau būt, ka cilvēki, kuriem tas būs iespējams, mainīs automašīnas, lai gan tas, kurš savulaik ir iegādājies automašīnu ar lielāku celtspēju, ar to arī turpinās braukt un maksās lielo nodokli.


Apliek cilpu
Māris Raģelis, Gulbenes novada domes deputāts

Ar automašīnu braucu kopš 1976.gada, un esmu kategoriski pret šādu rīcību. Varēja noteikt, ka šī nodeva ir atkarīga ne jau no automašīnas pilnas masas, bet no tās vecuma. Atliek paskatīties, ar kāda izlaiduma gada automašīnām pārvietojas sabiedrības vidējais slānis. Pieņemsim, ka automašīnas pilna masa ir virs 1,5 tonnām, bet tās izlaiduma gads ir 1989.gads, tad jāpriecājas, ka cilvēks ar to vēl brauc, iziet tehnisko skati un maksā to, kas viņam jāmaksā. Šādas automašīnas remonts arī izmaksā dārgi. Ja domā, ka cilvēki nemaksās šo nodokli un krāsies parādi, tad jāpiebilst, ka cilvēki pie parādiem jau būs pieraduši. Viņiem pret visu būs vienaldzība. Vienīgi solīds cilvēks, kurš nevar samaksāt lielo nodokli, ar šo automašīnu arī nebrauks. Ja būs tā, kā paredzēts projektā, ka, pat nebraucot, par automašīnu tāpat būs jāmaksā nodoklis, tad tas nozīmē, ka cilvēkiem ap kaklu tiek aplikta cilpa.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti