Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

5 automašīnas detaļas, kuras nepieciešams regulāri pārbaudīt

Kļūstot par autovadītāju un auto īpašnieku, jārēķinās, ka vajadzēs veltīt laiku rūpēm par auto ne tikai tad, kad tas ir salūzis, bet arī veikt regulāras rutīnas pārbaudes un auto apkopi neatkarīgi no tā, cik tehnika ir iemīļots lauciņš. Pat divdesmit minūtes reizi nedēļā, ko veltīsiet sava auto apskatei un būtiskāko detaļu pārbaudei, būs nozīmīgs ieguldījums, kas noteikti atmaksāsies.


Regulāri veicot dažas rutīnas pārbaudes, ne tikai nodrošināsiet automašīnai labu veiktspēju uz ceļa, bet ilgtermiņā arī ietaupīsiet naudu par remontu, jo daudzām tehniskām ķibelēm ir domino efekts. Viens laikus nenovērsts sīkums noved pie nākamā, bet tad jau vairs nav tālu līdz dārgam remontam.


Zemāk ir piecas automašīnas daļas, kuras regulāri vajadzētu pārbaudīt, lai negadītos nepatīkami pārsteigumi uz ceļa un lieki nenāktos tukšot maku par remontu.


Bremžu kluči un diski

20180818-1912-rezerves-dalas4-jpg.jpg


Bremžu sistēma ir viena no svarīgākajām auto daļām, jo bez tās automašīnu nav iespējams droši apturēt un samazināt tās ātrumu. Lai gan kopumā bremžu sistēma ir sarežģīta, bremžu klučus un diskus, kuri arī paveic lielāko darba daļu, iespējams pārbaudīt salīdzinoši vienkārši.

Bremžu diski ir redzami un arī sasniedzami, tāpēc to manuāla pārbaude nebūs pārāk sarežģīta. Pārbaudīt disku var, nobraucot ar pirkstu no centra uz diska malu. Ja ārējā malā ir izteikta kante, tad skaidrs, ka disks ir krietni nodilis, jo ārpusē vienmēr ir tas diska biezums, kas ir bijis sākumā. Vēl par bremžu disku nodilumu var liecināt čīkstēšana bremzēšanas laikā, kā arī vibrācija stūrē vai bremžu pedālī.




Bremžu kluči nolietojas ātrāk nekā diski, tāpēc to nodilumam pat jāpievērš vairāk uzmanības, nepalaižot garām brīdi, kad to lietošana jau vairs nav droša. Bremžu klučiem ražotājs ir iestrādājis nodiluma joslu, kas brīdina, ka sasniegts kritiskais kluču nolietojums. Sasniedzot šo līniju, bremžu kluči rada čīkstošu skaņu, kas rodas berzes rezultātā. Ja automašīnai ir atbilstošs sensors, tad arī panelī var iedegties lampiņa, kas brīdina par šo nodilumu. Tāpat nodiluši bremžu kluči liks par sevi manīt kā auto vibrācija un vilkšana uz vienu pusi bremzēšanas laikā.


Ar bremzēm nevajag jokot. Ja ir kaut mazākās aizdomas, ka diski vai kluči ir savu nokalpojuši, jāveic pārbaude servisā un vajadzības gadījumā detaļas jānomaina.


Motoreļļa


20180818-1912-rezerves-dalas5.jpg

Ikvienam automašīnas motoram ir nepieciešama eļļa, lai metāla daļas neslīpētos viena gar otru un dzinējam netiktu nodarīti iekšēji bojājumi, kas var apdraudēt automašīnas veiktspēju un tehnisko stāvokli. Motorā ir daudz kustīgu detaļu, kurām kādā brīdī ir jāveic savs uzdevums, tāpēc pietiekams eļļas daudzums ir ļoti būtisks.


Katrai automašīnai var būt nepieciešama citāda motoreļļa. Par to, kādu pirkt savai automašīnai, norādes var atrast automašīnas ražotāja rokasgrāmatā, kā arī sameklēt šo informāciju internetā, vadoties pēc konkrētā auto modeļa. Motoreļļa ne tikai novērš berzi, bet arī neitralizē siltumu, kas rodas berzes rezultātā.

Ar laiku eļļas līmenis samazinās, tāpēc regulāri tam jāseko, veicot pārbaudi. Vajadzības gadījumā eļļa jāpapildina. Eļļas līmeņa pārbaudei jāizmanto speciāls mērstienis, kas atrodas motorā. Izņemot to, tas jānoslauka, pēc tam jāieliek atkal un jāizņem, lai varētu redzēt, cik daudz eļļas ir motorā. Šī pārbaude jāveic tad, ka motors ir atdzisis un automašīna novietota taisnā vietā.

Motoreļļas līmenim visu laiku vajadzētu būt ¾ starp minimālo un maksimālo līmeni.


Logu slotiņas

20180818-1913-rezerves-dalas3-jpg.jpeg

Logu slotiņas ir daļa no priekšējā vējstikla sistēmas. Ir būtiski regulāri sekot līdzi to tehniskajam stāvoklim, lai neradītu bīstamas situācijas, nodrošinātu labu redzamību, pasargātu vējstiklu no bojājumiem.


Par logu slotiņu nolietojumu liecina nevienmērīgi notīrīts stikls, čīkstoša skaņa tīrīšanas laikā, vizuāli redzams, ka gumijai ir bojājumi. Vismaz reizi nedēļā manuāli vajadzētu pārbaudīt logu slotiņas un to gumiju, pievēršot uzmanību arī metāla karkasam. Veicot šo pārbaudi, ja slotiņām viss kārtībā, tās vajag arī notīrīt, pagarinot to kalpošanas mūžu.


Amortizatori


20180818-1913-rezerves-dalas.jpg

Amortizatori nemitīgi tiek pakļauti slodzei un nolietojumam. Cik ātri tie nolietosies, atkarīgs no ceļa apstākļiem, braukšanas paradumiem, laika apstākļiem un arī automašīnas noslogojuma.


Ir ļoti svarīgi laikus pamanīt amortizatoru nolietojumu, jo tas apdraud drošību, palielinās bremzēšanas ceļa garums, riepām var rasties nevienmērīgs nodilums, automašīna arī vairs nespēj pēc manevriem atgūt stabilitāti, kas var radīt kontroles zudumu pār auto.

Par amortizatoru nolietojumu liecinās vibrācija braukšanas laikā, jau pieminētais bremzēšanas ceļa pagarinājums, auto sasvēršanās uz vienu pusi līkumos, arī grabēšana un komforta zudums, jo amortizatori vairs neveic savu darbu.

Pievērsiet arī uzmanību riepu nodilumam, ja tas ir nevienmērīgs, tad amortizatoru darbs nav kvalitatīvs.


Spuldzes


20180818-1913-rezerves-dalas2.jpg

Lai gan spuldzes ir vienas no elementārākajām auto detaļām, tām ir ļoti būtiska loma drošā braukšanā, jo visiem signāliem un apgaismojumam ir jādarbojas nevainojami. Pastāv liela iespēja, ka ikdienas steigā pat nepamanāt, ka kāds no signāliem nedarbojas, jo spuldzīte ir izdegusi. Tas var novest pie avārijas situācijām.


Tāpēc vajadzētu būt paradumam regulāri pārbaudīt, vai visi signāli darbojas. To var izdarīt, automašīnu novietojot tuvu pie plakanas un atstarojošas virsmas, pa vienam ieslēgt signālus un pārliecināties, ka tie strādā. Vēl drošāk būs, ja aicināsiet palīgā kādu, kurš būs auto ārpusē un sekos līdzi, vai spuldzes iedegas.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti