Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bobslejs: olimpiskajā Soču trasē braukt būs interesanti

Beidzoties sezonai, Latvijas bobslejisti, tostarp mūsu Edgars Maskalāns un Daumants Dreiškens, kopā ar treneriem devās uz Sočiem, lai piedalītos jaunās trases, kur 2014.gadā notiks Olimpiskās spēles, testēšanā.

Edgars stāsta, ka viņš pirmo reizi esot bijis Krievijā. No lidostas Maskavā latviešu delegācija sešu cilvēku sastāvā uz Krasnaja Poļanas apgabalu, kur atrodas trases būvniecības vieta, devās ar autobusu.

 

"Pēc stundas brauciena bijām viesnīcā. Tā bija viena no divām, kas ir nesen uzbūvētas. Visapkārt notika intensīvi būvniecības darbi, veidojās jauna kūrortpilsētiņa slēpotājiem, kalnu upes abos krastos tika būvētas mājas dzīvošanai, viesnīcas un restorāni. Jāpiebilst, ka slēpotājiem trases jau darbojās. Bobsleja trase kā tāda jau ir uzbūvēta, vēl palicis pabeigt sīkus darbus - izbūvēt kārtīgu apgaismojumu, uzstādīt apskaņošanas iekārtas, ierīkot laika mērīšanas ierīces un citus," stāsta Edgars.

 

"Iepazīstot trasi, šķita, ka tā būs sarežģītāka, bet, sākot testēt, domas mainījās. Trasei skaitās 17 virāžas, bet faktiski ir 14, jo 3 virāžas ir trases taisnēs pēc virāžām, kuras mazliet izliektas. Patīk, ka visa trase ir pasargāta no nelabvēlīgu laika apstākļu ietekmes - ja snigs vai līs, tad sportistiem tas netraucēs. Testēšana notika piecas dienas. Jau 5.martā sākās testi no trešās virāžas, savukārt nākamajā dienā sākām testēt no pašas augšas," stāsta bobslejists. Testos piedalījās arī skeletonisti un kamaniņu braucēji no dažādām valstīm un, protams, bobslejisti (vēl arī Nīderlandes, Vācijas, Kanādas, Krievijas un Rumānijas pārstāvji).

 

"Katru dienu bija 3 braucieni un pēc katra brauciena bija apspriede. No sportistiem ievāca informāciju, vai bijušas kādas problēmas. Jau pēc pirmajiem braucieniem no augšas sapratām, ka izbraukt šo trasi nevienam problēmas nesagādās. Protams, patīkami bija, ka ledus gatavošanas meistari bija pacentušies un ledus bija labi sagatavots. Trase divās vietās iet pret kalnu, tur ātrums samazinās. Lielākais ātrums ir lejas daļā - apmēram 135 kilometri stundā," stāsta Edgars.

 

Viņš atklāj, ka šajos testos rezultāts finišā nebija galvenais, bet, protams, visi centušies uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu un pēc katra brauciena pierakstīja rezultātus.

 

"Mums mikrocīņa notika ar krievu sportistu Kasjanovu, dažos braucienos ātrāka bija viņa ekipāža, dažos - mēs. Domāju, ka priekšrocības šajā trasē būs tiem, kas varēs iestumt labi startu, jo trase ir pietiekami viegli izbraucama un startā iegūto handikapu varēs noturēt. Protams, ir šajā trasē dažas vietas, kur var pazaudēt iegūto pārsvaru, bet arī tās treniņos varēs apgūt. Šķiet, ka sacensībās sportisti varēs startēt atbrīvoti, bez lieka stresa, jo braukt šajā trasē ir patīkami un interesanti."

 

Edgars piebilst, ka nākamajā sezonā šajā trasē ir paredzēts rīkot oficiālo treniņnedēļu komandām un pēc tam arī Pasaules kausa posmu.

Pievieno komentāru

Sports