11 vienkārši padomi, kā darbavietā ieviest vairāk kustību 1

11 vienkārši padomi, kā darbavietā ieviest vairāk kustību

Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) un Veselības ministrijas realizētās kampaņas „Veselības vasara” ietvaros izveidots infografiks, kurā attēloti vienkārši padomi, kā darbavietā ieviest vairāk kustību. Lai gan mūsdienās pilnībā atteikties no sēdoša darba nav iespējams, it īpaši birojos strādājošajiem vai transporta līdzekļu vadītājiem, tomēr varam sekot līdzi, lai ikdienā ieviestu dažādas aktivitātes fiziskās slodzes palielināšanai. 


Infografiks „Aktīvāka diena darbavietā” pieejams SPKC mājas lapā: http://www.spkc.gov.lv/infografiki/857/

SPKC veiktajā Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījumā noskaidrots, ka vismaz pusstundu fiziskiem vingrinājumiem 2 līdz 3 reizes nedēļā velta tikai 28,8% aptaujāto, bet Pasaules Veselības organizācijas ieteikumu nodoties fiziskām aktivitātēm vismaz 150 minūtes nedēļā ievēro vien 15% Latvijas iedzīvotāju.

SPKC direktore Inga Šmate uzsver: „Tehnoloģiskais progress neapšaubāmi ir atvieglojis mūsu dzīvi, taču vienlaikus atnesis veselībai kaitējošu blakusefektu – mazkustīgu dzīvesveidu. Tūkstošiem cilvēku darba dienu vada sēdus, pieceļoties no krēsla tikai dažas reizes astoņu stundu laikā. Šāds darba režīms ilgtermiņā var radīt nopietnus veselības traucējumus. Sēdoša darba veicējiem, ja vien tas netiek kompensēts ar regulārām fiziskajām aktivitātēm, palēninās vielmaiņa, kas ilgtermiņā var novest pie liekā svara un sirds un asinsvadu slimībām. Turklāt, regulāri neizkustoties, atslābst muskuļi, deformējas mugurkauls, kājām nepieplūst asinis vajadzīgajā daudzumā un rodas problēmas ar vēnām”.

Ņemot vērā mazkustīga dzīvesveida iespējamās sekas, kampaņas „Veselības vasara” mērķis ir mudināt Latvijas iedzīvotājus ikdienas gaitās iekļaut vairāk fizisko aktivitāšu un sniegt praktiskus padomus par veselības stāvokļa uzlabošanu ilgtermiņā ar fiziski aktīva dzīvesveida palīdzību. 
Piemēram, infografikā „Aktīvāka diena darbavietā” apkopoti padomi, kas neprasa papildu laiku un pūles, bet gan ieradumu mainīšanu – sākot ar lielāka attāluma noiešanu kājām, no rīta dodoties uz darbu, vai ierosinot kolēģiem sapulces rīkot svaigā gaisā, pastaigājoties. 

Pievieno komentāru

Komentāri 1

f

Kustēties, kustēties un vēlreiz kustēties, citādi sēdošs darbs sabeigs jūsu muguriņas. Saku pēc pieredzes. Tikai vingrošana un nav svarīgi vai tievs vai resns.Protams, ka ērtāk ir iemest tableti mutē un vaimanāt ar bulciņu rokā. Bet neliela piepūle vingrojot ir to vērta.

pirms 6 gadiem, 2014.09.07 22:10

Veselība