Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Aicina rūpēties par sirds veselību

Statistika liecina, ka sirds un asinsvadu slimības joprojām ir galvenais nāves cēlonis Latvijā. 2011. gadā dažādu asinsrites sistēmas slimību dēļ nomira 15 673 cilvēki.

Tāpat mirstības līmenis Latvijā no sirds un asinsvadu slimībām ir ievērojami augstāks nekā citās Eiropas valstīs. Eiropas Savienībā uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju mirstības koeficients ir 106, bet Latvijā tas ir 292 jeb vairāk nekā divas reizes augstāks.  

Viens no šādas augstas saslimstības un mirstības iemesliem ir nepietiekama sirds un asinsvadu slimību profilakse. Cilvēki bieži nezina, kā jau laikus rūpēties par savu sirds veselību. Daudzi jūtas labi, un par veselības traucējumiem neliecina nekādi subjektīvi simptomi, tomēr arī viņiem nereti konstatē sirds slimību riska faktorus vai pat jau esošas slimības.


Lai pievērstu uzmanību šai problēmai, Möller's pārstāvniecība Latvijā rīko īpašu kampaņu, aicinot ikvienu aizdomāties par savu sirdi. Möller's pārstāve Ilze Kuhta norāda: „Ikdienas steiga un stress nesaudzē mūsu veselību. Bieži sākam par to domāt tikai tad, kad jau ir parādījušās nopietnas problēmas un bez ārsta neiztikt. Tādēļ ar šo kampaņu aicinām rūpēties par sirds veselību ik dienu."

 

Kā mazināt sirds un asinsvadu slimību risku?

 

Sirds un asinsvadu slimību profilaksē ir svarīgi samazināt piesātināto tauku īpatsvaru ikdienas uzturā. Tie visbiežāk ir sastopami treknā gaļā, desās, sviestā, tortēs, cepumos, čipsos. Minēto produktu pārāk bieža lietošana uzturā paaugstina holesterīna līmeni asinīs, tādējādi palielina risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām.

 

Piesātinātos taukus ieteicams aizstāt ar polinepiesātinātajiem taukiem, piemēram, ar zivīs esošajām omega-3 taukskābēm. Noskaidrots, ka vairāk nekā trešdaļa Latvijas iedzīvotāju zivis uzturā lieto tikai reizi nedēļā, bet, lai uzņemtu ārstu ieteikto omega-3 taukskābju daudzumu, tās būtu jālieto vismaz 2-3 reizes nedēļā. Labs risinājums ir zivju eļļas lietošana.

 

Zivju eļļa ir bagāta ar omega-3 taukskābēm, kas īpaši nepieciešamas sirds slimību profilaksei. Šīs nepiesātinātās omega-3 taukskābes palīdz samazināt holesterīna līmeni asinīs, saglabāt elastīgus asinsvadus un nodrošināt normālu asinsriti.

 

Visvērtīgākās omega-3 taukskābes ir eikozapentaēnskābe (EPS) un dokozaheksaēnskābe (DHS). Tomēr jāatceras, ka EPS un DHS taukskābēm ir pierādīta labvēlīga iedarbība uz sirds un asinsvadu sistēmu, ja uzņemtā diennakts deva ir vismaz 250 mg.

 

To iesaka atcerēties arī Latvijas Universitātes asociētais profesors, P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas kardiologs Gustavs Latkovskis: „Zivju eļļa un omega-3 produkti tik tiešām ir vieni no tiem produktiem, kuru pozitīvā iedarbība uz sirdi un asinsvadiem ir pierādīta. Omega-3 taukskābes vajadzētu uzņemt vismaz 2-3 reizes nedēļā. Jāskatās, kādu produktu jūs lietojat, cik tas satur vērtīgās omega-3 taukskābes EPS un DHS. Vienā preparāta kapsulā tām ir jābūt vismaz 600-800 mg, bet dienā ideālā gadījumā būtu labi uzņemt 1000 mg. "

 

I.Kuhta norāda: „Lai speciālistu ieteikto omega-3 taukskābju daudzumu uzņemtu ar uzturu, katru dienu būtu jāapēd vidēji 80-100 g treknu jūras zivju, taču kvalitatīvas zivis nevar visur iegādāties, īpaši ārpus Rīgas. Izvēle ir diezgan ierobežota, tāpat zivis mēdz būt nezināmas izcelsmes, tātad var saturēt piesārņojumu. Turklāt ar omega-3 bagātas zivis ir samērā dārgas, un ne visi var atļauties tās lietot uzturā katru dienu. Turpretī zivju eļļa ir droša, jo tā ir rūpīgi attīrīta un satur nepieciešamo omega-3 taukskābju devu."

Pievieno komentāru

Veselība