Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ikviens var uzzināt kalcija daudzumu savā uzturā

Tagad ikviens var uzzināt precīzus datus par kalcija daudzumu ikdienas uzturā. Par to informē projekta "kalcija skola" vadītāja Edīte Kaņepāja - Vanaga.

Mājaslapa internetā "www.kalcijs.lv" piedāvā kalcija kalkulatoru. To pilda, tajā atzīmējot vienas dienas laikā apēstos produktus un to daudzumu. Tas precīzi aprēķina, vai šīs dienas ēdienkarte sniedza organismam nepieciešamo ikdienas kalcija devu. Kalcija kalkulatoru vēlams pildīt vismaz septiņas dienas, tā skaidri redzot kalcija uzņemšanas tendenci.


Mājas lapā ir ne vien kalcija kalkulators, bet arī populārzinātniska informācija par kalciju un D3 vitamīnu, kā arī interaktīvas sadaļas dažādu vecumu un interešu cilvēkiem, tajā skaitā informācija par kalcija uzņemšanu grūtniecības laikā, sievietēm pēc menopauzes, bērniem un pusaudžiem, vīriešiem un tiem, kuri mīl aktīvi sportot. Tā, piemēram, bērniem ik dienu jāuzņem 500 mg kalcija, grūtniecēm un pusaudžiem - līdz 1500 mg, savukārt vīriešiem līdz 65 gadu vecumam - 1000 mg kalcija.


Kalcija rezerves cilvēka organismā ir apmēram 40 mg, ar to pietiek aptuveni 200 dienām. Cilvēka organisms nespēj pats sintezēt vai ražot kalciju, tādēļ rezerves agrāk vai vēlāk izsīkst un nepieciešams kalciju uzņemt papildus. Ja kalcijs netiek uzņemt papildus - organisms izmanto savas iekšējās rezerves - kaulus. Tie kļūst trausli un ievērojami palielinās to lūzuma risks.

Pievieno komentāru

Veselība