Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kad malku nevajag mēģināt zāģēt ar nagu vīli

Par menopauzi viedokļi atšķiras tāpat kā par četrdesmit gadu krīzi - kādai tas nozīmē tikai svecīšu skaita pieaugumu jubilejas tortē, citai - raisa eksistenciālas pārdomas un liek pievērst uzmanību pārmaiņām organismā. Katram vecumam ir savs skaistums un savas grūtības, bet atrodot īstos veidus, kā tikt ar tām galā, mums nav jāatsakās no aktīvas un spilgtas dzīves.

Tāpat kā jebkuras citas norises, kas ietekmē mūsu organismu, arī menopauzes iestāšanos daļa sieviešu neizjūt kā kaut ko īpašu, bet kāda cita var saskarties ar visiem nepatīkamajiem simptomiem, ko rada hormonālas pārmaiņas organismā. Pēc menopauzes, hormonālo svārstību dēļ un pazeminoties dzimumhormona estrogēna līmenim sievietes organismā, var mazināties iegurņa lejasdaļas muskuļu tonuss. Tas, savukārt, var veicināt inkontinenci. Urīnpūšļa vājums var izpausties dažādi. Tās var būt pāris pilienu noplūdes šķaudot, smejoties, klepojot vai veicot kādu fizisku aktivitāti - kaut ko ceļot, lecot, skrienot u.tml. Tā var būt arī nesaturēšana nakts laikā vai pēkšņa vajadzība apmeklēt labierīcības, kas ir tik stipra, ka nevar nociesties.  

Ja sieviete novēro kaut nelielas urīna nesaturēšanas pazīmes - kaut pāris pilienu nekontrolētas noplūdes vairāk nekā vienu reizi, noteikti vajadzētu aprunāties ar ginekologu. Jebkurā vecumā var veikt iegurņa muskulatūru stiprinošus vingrinājumus, piemēram, Kegela vai norvēģu fizioterapeites Kari Bo izstrādātu CoreWellness (www.corewellness.lv) vingrojumu kompleksu. Tie ir viegli veicami mājas apstākļos, turklāt iekšējos muskuļus sieviete var trenēt jebkur - arī sēžot pie darba galda, braucot autobusā vai skatoties televizoru. Galvenais pareizi sajust, kuri ir īstie muskuļi, citādi treniņš sanāks sēžai, kas, protams, nav slikti, bet iecerēto mērķi sasniegt nepalīdzēs.

 

Farmaceites, kas ikdienā strādā Latvijas aptiekās, novērojušas, ka nereti sievietes urīna nesaturēšanas gadījumiem izvēlas higiēniskās paketes. Jo pie tām pierasts un varbūt vienmēr kāda allaž ir pa rokai. Tomēr, kaut arī var šķist pretēji, urīnpūšļa vājums un menstruācijas ir divas ļoti atšķirīgas lietas un galvenokārt jau tāpēc, ka urīna sastāvs krietni vien atšķiras no asins sastāva. Urīns ir šķidrāks un ātrāks, tam ir izteiktāks aromāts, tāpēc higiēniskās paketes, kas radītas, lai palīdzētu izvairīties no asins noplūdēm vai ikdienas higiēnai, nav piemērotas urīna nesaturēšanas gadījumiem. Asinis ir daudz biezākas par urīnu un izdalās aptuveni 10 - 20 reizes lēnāk. Piemēram, sekundē var noplūst līdz 50 ml urīna, bet šāds daudzums asiņu menstruāciju laikā noplūst aptuveni piecu dienu laikā! Tā ir liela atšķirība un tāpēc arī mēnešreizēm un urīna nesaturēšanai paredzētie ieliktnīši krietni atšķiras pēc sastāva. Higiēniskie ikdienas ieliktnīši, saskaroties ar urīnu, samirks un zaudēs formu, kas samazinās to efektivitāti - noturēt šķidrumu un pasargāt drēbes un apakšveļu no smērēšanās. Tie arī nenomāks urīna aromātu un būs bieži jāmaina. Tāpēc labāk izvēlēties tieši šim mērķim radīto risinājumu, kas ir domāts ātrai urīna uzsūkšanai un nepatīkama aromāta efektīvai novēršanai.

Pievieno komentāru

Veselība