Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Noderīgi ieteikumi, kā rīkoties saslimšanas gadījumā 1

Līdz ar rudens iestāšanos palielinās risks saslimt, tāpēc aicinām izmantot valsts piedāvātos e-risinājumus, kas ļaus ar slimošanu saistītās formalitātes atrisināt ātrāk un ērtāk. Piemēram, ja jums vai jūsu bērnam gadījies saaukstēties, pirmais solis ir vēršanās pie ģimenes ārsta. Ja ģimenes ārsts nav pieejams, vērsieties pēc palīdzības pie dežūrārsta vai zvaniet uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.

Kur meklēt palīdzību slimības gadījumā? Slimības gadījumā, kad nepieciešama medicīniska rakstura konsultācija vienkāršas saslimšanas gadījumā, svarīgi ir saprast, pie kura ārsta vērsties. Primāri tas ir ģimenes ārsts. Ja ikdienas steigā ir sanācis piemirst sava ģimenes ārsta vārdu vai viņa kontaktinformāciju, to var apskatīt, autorizējoties valsts E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv. Ja vēlaties veikt reģistrāciju vai pārreģistrāciju pie kāda cita ģimenes ārsta, jums noderēs E-veselības portālā un portālā Latvija.lv pieejamais e-pakalpojums “Reģistrēties pie ģimenes ārsta”. Plašāku informāciju par reģistrēšanās procesu var atrast portālā Latvija.lv dzīves situācijas aprakstā “Kā reģistrēties un kādus pakalpojumus var saņemt pie ģimenes ārsta”.

Ko darīt, ja ģimenes ārsts nav pieejams?

Slimība nereti uznāk tik pēkšņi un var rasties situācija, ka ģimenes ārsts vajadzīgajā brīdī nav pieejams. Šajā gadījumā atbalstu var sniegt dežūrārsti – visu informāciju par šo ārstu pieejamību, kā arī kontaktinformāciju var atrast Nacionālā veselības dienesta (NVD) tīmekļa vietnē “Dežūrārsti (ārpus ģimenes ārstu darba laika)”. Savukārt informāciju un sarakstu ar tiešās pieejamības speciālistiem, pie kuriem pierakstoties uz vizīti nav nepieciešams nosūtījums, aicinām skatīt šeit.

Vienlaikus vienkāršas saslimšanas gadījumā medicīnisku padomu var saņemt, zvanot uz valsts organizēto Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Darba dienās pieredzējuši mediķi sniedz padomus no plkst. 17.00 līdz 8.00, savukārt brīvdienās un svētku dienās – visu diennakti. Ar mediķiem var konsultēties saaukstēšanās, vīrusa saslimšanas, vēdera vai citu sāpju, paaugstināta asinsspiediena u.c. gadījumos.

Kā iegādāties e-receptes zāles?

Ja pēc vizītes jūsu ārstējošais ārsts secina, ka ārstniecībai nepieciešami recepšu medikamenti, un izraksta jums e-recepti, atceries, ka, lai tos saņemtu aptiekā farmaceitam būs nepieciešams uzrādīt jūsu personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID karte). Lai apskatītos savas, savu nepilngadīgo bērnu vai aizbildnībā esošu personu receptes, saņemtu pārskatu par iegādātajiem ārstniecības līdzekļiem, Jūs varat izmantot E-veselības portālu vai portālā Latvija.lv e-pakalpojumu “Manas e-receptes”.

Dodoties uz aptieku, lai saņemtu e-recepšu zāles cita cilvēka vietā, papildus būs jāuzrāda e-receptes ID numurs (pieejams E-veselībā ārstam un pacientam) un jānosauc pacienta vārds, uzvārds. Ja pacienta vietā e-receptes zāles regulāri iegādājas cits cilvēks, ērtākai zāļu iegādei pacientam ir iespēja E-veselības portālā deleģēt citu personu piekļūt savā E-veselības profilā esošajiem medicīniskajiem datiem, t.sk. iegādāties pacienta e-receptes zāles, neuzrādot e-receptes ID numuru.

Darbnespējas lapas saņemšana

No 2018. gada 1. janvāra darbnespējas lapas jeb slimības lapas tiek atvērtas, pagarinātas un noslēgtas tikai elektroniski. To veic pacienta ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts. Darba devējs saņem informāciju par darbinieka noslēgto e-darbnespējas lapu Valsts ieņēmuma dienesta EDS. Līdz ar to pacientam darbnespējas lapa vairs nav jāiesniedz darba devējam papīra formā.

Informācija par Jūsu darbnespējas lapām, to statusiem un numuriem ir pieejama E-veselības portālā un portālā Latvija.lv e-pakalpojumā “Saņemtās Darbnespējas lapas”.


Kā pieprasīt slimības pabalstu?

Atceries, ka gadījumā, ja slimojat ilgāk par 10 dienām (noslēgta darbnespējas lapa A), Jums ir iespēja saņemt slimības pabalstu. Tāpat slimības pabalstu varat saņemt arī, ja esat strādājošs bērna vecāks un, slima bērna kopšanas dēļ, Jums nav iespējams ierasties darbā. Slimības pabalstu piešķir, ja saslimušais bērns ir jaunāks par 14 gadiem. Ātrāk un ērtāk iesniegumu par slimības pabalsta piešķiršanu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA) ir nosūtīt elektroniski, izmantojot portālā Latvija.lv e-pakalpojumu „E-iesniegums VSAA pakalpojumiem”, atzīmējot attiecīgi iesnieguma “E-Iesniegums slimības pabalsta piešķiršanai vai pārrēķināšanai”, norādot savu bankas konta numuru un informāciju, kādā veidā vēlaties saņemt informāciju par VSAA lēmumu.


Vairāk par digitālajām iespējām lasi https://mana.latvija.lv/situacijas/

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Aija

Vai tiešām sociālajiem darbiniekiem pagastā nav jāatbild par problēma izvēlies? Atkal Tirzā gadījums,šoreiz ar nopludināšanu. Nākošreiz būs ugunsgrēks,jo elektrība atslēgta un spēlējas ar svecītēm gultā. Tā tomēr ir daudzdzīvokļu māja,kur cieš citi cilvēki. Vai tiešām tādi cilvēki ir"jāintegrē"sabiedrībā,ja viņš nav spējīgs dzīvot viens.

pirms 23 dienām, 2018.10.29 13:41

Veselība