Uztura speciālistu ieteikumi

9.martā sākas gavēņa laiks - 40 dienu gara miesas un gara sagatavošana Lieldienām.

"Šis ir pats piemērotākais laiks, lai savestu kārtībā savus ēšanas paradumus un sniegtu organismam pelnītu atpūtu no uztura pārmērībām," uzskata Sabiedrības Veselības Institūta uztura speciāliste Ksenija Andrijanova.

 

Izsenis gavēnis paredz atteikšanos no gaļas, mūsdienās to papildina arī atteikšanās no saldumiem, kafijas, alkohola un smēķēšanas. Cilvēki ar anēmiju nedrīkst attiekties no gaļas. Arī grūtniecēm tas nav ieteicams. Arī profesionāli sportisti un cilvēki ar smagām saslimšanām nedrīkst ierobežot uztura daudzumu.

 

Atturoties no gaļas, ēdienkartē obligāti jāpalielina pākšaugu un sojas daudzums.

 

Dažas gavēņa dienas paredz tikai vienu maltīti dienā. Šādu uztura režīmu uzturzinātne neiesaka un neatbalsta - tas rada nevajadzīgās problēmas vielmaiņai un var novest pie liekā svara. Ēdienreizēm jābūt regulārām.

Pievieno komentāru

Veselība