Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Atsāk sarunas par dzelzceļa uzbēruma nomu 3

Aprīlī ir izdevies atjaunot sarunas ar akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” par dzelzceļa pārvadājumiem slēgtās, demontētās Gulbenes-Ieriķu līnijas posmu nodošanu nomā vietējām pašvaldībām. Par to informē Gulbenes novada pašvaldības izpilddirektore Guna Švika.
Esot panākta vienošanās, ka maija sākumā notiks lietišķas sarunas, kas varētu vainagoties ar līgumu parakstīšanu.

Gulbenes novada pašvaldībai ir ieceres attiecībā uz Gulbenes-Ieriķu dzelzceļa uzbērumu, izveidojot to par velotūrisma maršrutu. Jau tagad, kā novērojusi “Dzirkstele”, šo ceļu pēc pašiniciatīvas izmanto daudzi velobraucēji, tajā skaitā ģimenes ar bērniem. Pagājušajā gadā “Latvijas dzelzceļš” šajā posmā, sākot no Gulbenes, veica apauguma tīrīšanu. “Dzirkstele” rakstīja, ka diemžēl šajā procesā tika nozāģētas arī ceļmalās gadiem ilgi augušās ābeles.

Jau 2016.gada 31.marta novada domes sēdē deputāti nobalsoja par iesaistīšanos Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmā “Zaļais dzelzceļš”. Projektā tika plānota novada teritorijā esošā Gulbenes-Ieriķu dzelzceļa uzbēruma sakārtošana un uz šīs līnijas esošā apmēram 12 metrus garā tilta pār Tirzas upi rekonstrukcija, kā arī investīcijas jaunā maršruta atpazīstamības veicināšanā 32 000 eiro (85 procenti – Eiropas Reģionālās attīstības fonda, 5 procenti – valsts budžeta un 10 procenti – pašvaldības finansējums) apmērā.

Runa ir par 1999.gada 15.jūlijā slēgto Ieriķu-Gulbenes dzelzceļa līniju (iecirknī Gulbene-valsts robeža šī līnija pastāvēja vēl līdz 2001.gada vidum). Vēsturiski Gulbenes novada teritorijā šajā maršrutā bijušas šādas pieturvietas: Ranka, Uriekste, Lizums, Tirza, Galgauska, Kamalda, Gulbene, Melnupe, Stradi, Medņi, Ezermala, Litene. Jau 2010.gadā bijušas sarunas ar akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” par apmēram 60 kilometrus garā dzelzceļa uzbēruma nodošanu nomā Gulbenes un Cēsu puses pašvaldībām, taču toreiz ieceri nav izdevies realizēt līdz galam. Ieriķu–Gulbenes–Sitas dzelzceļa līnijas posms, kurā šodien vairs nav sliežu, ir būvēts 1916.gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Ija

Veloceļš pa bijušo dzelzceļu ir ļoti laba ideja ,tikai tad ir jāveic pasākumi,lai tur nevarētu braukt ar mašīnām,jo tagad tas ir iecienīts ''rallistu''ceļš.

pirms gada, 2018.05.09 12:27

Vietējās ziņas