Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autoceļu Sinole - Silakrogs pārbūvēs, apejot nogāzi gar Gauju 6

Ceļam Sinole – Silakrogs, kas tautā zināms kā Robežkalns – Lejasciems, ir izveidojies iespaidīgs grunts noslīdējums, daļēji jau skarot autoceļu.
“Dzirkstele” vērsās valsts akciju sabiedrībā “Latvijas Valsts ceļi”, lai noskaidrotu, vai tur ir plānots kaut ko darīt.
“Latvijas Valsts ceļu” Komunikācijas daļā “Dzirkstelei” stāstīja, ka autoceļa Sinole – Zeltiņi – Silakrogs nogāzi gar Gaujas krastu pie Robežkalna (0,20.-0,24.km), kur turpinās grunts noslīdējums, ir jau mēģināts nostiprināt, pašreiz tā ir norobežota ar drošības barjeru un vadstatņiem.
“Latvijas Valsts ceļi” patlaban gatavo projektēšanas uzdevumu šī autoceļa pārbūvei posmā no 0,11. līdz 0,37.kilometram ar mērķi novirzīt ceļa trasi no noslīdeņa zonas. Uzsākta nepieciešamo zemju un to īpašnieku apzināšana atsavināšanas jautājumu risināšanai. Jaunā trase būs aptuveni 450 metrus gara, drošā vietā apejot nogāzi gar Gauju. Projektēšanas darbu iepirkumu plānots veikt šogad un būvprojektu pabeigt izstrādāt nākamgad.
Par noslīdeņa zonas pārbūves risinājumu esot domāts jau ilgstoši. 2001.gadā akciju sabiedrība “Ceļuprojekts” jau bija izstrādājusi nogāzes grunts erozijas radīto seku novēršanas priekšlikumus. Izpētē tika secināts, ka noslīdenis veidojas tāpēc, ka nedarbojas ceļam līdzās esošā meliorācijas sistēma. Ceļa labās puses lietus un sniega ūdens iefiltrējas gruntī un migrē uz nogāzi ceļa kreisajā pusē, veicinot grunts eroziju, kas izraisa ceļa nogāzes noslīdēšanu. Finansējuma trūkuma dēļ šie priekšlikumi toreiz netika īstenoti, taču tiks ņemti vērā tagad, gatavojot jauno būvprojektu.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Atbilde

Vai vienu pusi ceļam nevar taisīt ciet? Ļoti bailīgi braukt. Parēķinat,kāds tur ir kritums. Kamēr izdomās jaunu ceļu,paies gadi.

pirms mēneša, 2020.02.18 11:58

es pats

Nu neprot pie mums būvēt ceļus! Ja citās valstīs, ar kalnaināku apvidu, tā būtu, ceļu vispār nebūtu :-)

pirms mēneša, 2020.02.18 12:51

..

Labdien, jums zvana pamatskolas ģeogrāfija.

pirms mēneša, 2020.02.18 14:30

grants

lai sataisa km zemes ceļu kas ved uz sinoli un viss darīts. Noasfaltē
ieguvms būs visiem, kas brauc no Gulbenes uz Lejasciemu un, kas izmato Robežkalnu

pirms mēneša, 2020.02.18 18:30

Ance

Pareizi! Kā es to neiedomājos! Tak jau ir ceļš,tikai jāsataisa,lai ir braucams. Bet,mīļie! Mums nespīd asfalts,tur tak vajag Miljonu!!!!!

pirms mēneša, 2020.02.18 21:14

...

Interesanti kam tas ir izdevīgi, vai tik nebūs kāda saistība ar mūsu lielo karjeru īpašnieku Caunīti. Jo kas var būt labāks kā pārdot smilti ceļiniekiem. Pavisam netīšām ir sanācis, ka tuvā nākotnē tiks remontēts Madonas ceļš un smilts ieguves vieta Jaungulbenē ir privatizēta. Tāpat ir arī šajā gadījumā kaut kas līdzīgs, jo pie lācītēm ir Caunīša karjers.

pirms mēneša, 2020.02.18 22:03

Vietējās ziņas