Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ceļu bez bedrēm un putekļiem uzskata par prioritāti 1

"Varbūt ažiotāža par Rēzeknes ceļmalas koku saglabāšanu ir sacelta speciāli, lai šim projektam paredzēto Eiropas naudu novirzītu uz kādu citu vietu Latvijā?" "Dzirkstelei" viedokli pauž Stradu pagasta iedzīvotājs Imants Akmentiņš, kurš jau septiņus gadus diendienā pa bedraino Rēzeknes ceļu brauc uz darbu Beļavas pagastā un pēc tam atpakaļ uz mājām.

Viņš ir dusmīgs uz Vides aizsardzības kluba viceprezidenti Elitu Kalņu un saka, ka gribētu ar šo kundzi tikties un izrunāties personiski, kā arī vēlētos viņu vest ekskursijā par Rēzeknes ceļu.  

"Es dzīvoju gandrīz vai pie Pededzes tilta. Līdz manai mājai vēl mežā ir jābrauc pieci kilometri cauri mežam, un tie ir sapņaini labi, salīdzinot ar Rēzeknes autoceļu," saka I.Akmentiņš. Viņš zina teikt, ka kāda ģimene, kuras māja ir Rēzeknes ceļa malā, gadiem ilgi neremontē savu māju, jo uzskata, ka tam nebūs jēgas, kamēr netiks noasfaltēts ceļš. Šīs ģimenes māja burtiski plaisā no vibrāžas, kuru rada pa izdangāto ceļu garām braucošais transports. Tas ir zemes ceļš, no kura ar putekļiem pilna pieputējusi ir aka pie šīs ģimenes mājas.

 

I.Akmentiņš saka, ka pavasaros un rudeņos Rēzeknes ceļš ir briesmīgā stāvoklī, tāpēc pa to ir jābrauc vēža gaitā.

 

"Tad ir jābrauc tik lēni, lai apskatītu katru koku ceļa malās. Uz ceļa bedres ir tādas, ka nekas cits neatliek, kā priecāties par koku skaistumu. Tieši koki ir tie, kas neļauj sakārtot Rēzeknes ceļu! Saknes visu laiku aug, paceļ augsni. Tāpēc greiderēšana nedod vēlamo efektu. Tā tiek zemē izmesta nauda!" saka I.Akmentiņš.

 

Viņš novērojis, cik lielisks tagad ir Rēzeknes ceļa noasfaltētais posms aiz Pededzes tilta. Šis salīdzinājums starp asfaltēto un zemes ceļu esot pārliecinošs. I.Akmentiņš arī iesaka domāt par bērnu drošību, jo bērni pa Rēzeknes ceļu iet uz skolu.

 

"Es saprastu, ka vērts būtu aizstāvēt Rēzeknes ceļa malu kokus, ja šis ceļš vītos cauri tuksnesim un šie koki tajā būtu vienīgie. Taču šā ceļa abās pusēs ir milzīgi meža masīvi. Ja tik ļoti žēl ir ceļmalu koku, lai katrs no mums, kas izmanto šo ceļu, citā vietā iestāda pa kokam! Es personīgi apņemos iestādīt četrus! Tā mēs dabai būsim kompensējuši pāridarījumu," saka I.Akmentiņš.

 

Jau rakstījām, ka Vides aizsardzības klubs protestē pret 680 koku nociršanu Rēzeknes ceļa malās tā rekonstrukcijas laikā. Kamēr Satiksmes ministrija gatavo atbildes vēstuli klubam, projekta tālākā virzība nenotiek. Akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" projekts paredz paplašināt un asfaltēt Rēzeknes ceļu Gulbenes novada Stradu pagastā aptuveni 10 kilometru garumā. Paredzēts, ka no Gulbenes līdz Palienai arī tiks izveidota gājēju ietve. Projekta realizācijai plānots izmantot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus. Projekts jārealizē šogad un nākamgad.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

333

Ja iedotu zagi tam cilvekam, kas pa to celu brauc katru dienu, nozdges visus kokus ne tikai tos 680. Vai tad tiesam nevar pec remonta sastadit mala tur jaunus stadus? Kad sie zali pluteji beigs *** tur kur nevajag? Izaugs velak jauni un smuki koki vieta. Tas cels tiesam ir briesmigs, es pat uz Pededzi ne tikai senot, pat zvejot negribu braukt. Bet tiem kam tur jabrauc katru dienu vispar neapskauzu.

pirms 8 gadiem, 2011.07.25 14:55

Vietējās ziņas