Ceļu uzturētāji ziemas sezonai gatavi 6

Kārlis Cunskis: "Lai arī finansējums ir krietni samazināts, mēģināsim nodrošināt, lai ceļi ir kārtībā."
Pāreja no vasaras uz ziemas sezonu valsts autoceļu uzturēšanā notiek ar 1.novembri, tad arī tiek atsāktas ziemas dienesta informatīvo dežurantu dežūras, taču laiks ar katru dienu kļūst aukstāks, naktīs gaisa temperatūra noslīd arī zem 0 grādiem, tas nozīmē, ka uz ceļiem var veidoties apledojumi. Ceļu uzturētāji gan atzīst, ka viņi nepieciešamības gadījumā ir gatavi kaisīt ceļus kaut tūlīt.

Pāreja no vasaras uz ziemas sezonu valsts autoceļu uzturēšanā notiek ar 1.novembri, tad arī tiek atsāktas ziemas dienesta informatīvo dežurantu dežūras, taču laiks ar katru dienu kļūst aukstāks, naktīs gaisa temperatūra noslīd arī zem 0 grādiem, tas nozīmē, ka uz ceļiem var veidoties apledojumi. Ceļu uzturētāji gan atzīst, ka viņi nepieciešamības gadījumā ir gatavi kaisīt ceļus kaut tūlīt.  

AS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" Gulbenes ceļu rajona direktors Kārlis Cunskis informē, ka ziemas dežūras tiek organizētas laikā no 1.novembra līdz 31.martam, taču arī pārējā laikā informatīvajam dežurantam var ziņot par situāciju uz ceļa, un ceļu uzturētāji, organizējot darbus, vadās pēc savas pieredzes un esošās situācijas.

 

"Mēs esam gatavi ziemas sezonai, nekas nav mainījies, tiesa, finansējums gan ir samazināts par apmēram 20 līdz 25 procentiem. Lai ar esošo finansējumu varētu iztikt, ir pazeminātas ceļu uzturēšanas klases. Izdevumi būs mazāki, taču arī prasības būs mazākas - tas nozīmē vien to, ka ceļiem paildzināsies ceļu apkalpošanas laiks," saka K.Cunskis.

 

Reorganizācija uzņēmumā

Direktors atklāj, ka finansējuma samazinājuma dēļ arī uzņēmumā nācās veikt reorganizāciju.

 

"Darbinieku skaits ir samazināts par apmēram ceturto daļu. Pirmkārt, šis samazinājums diemžēl skāra pensionārus, lai gan daudzi vēl šodien būtu bijuši ļoti noderīgi. Protams, tika meklēti arī citi risinājumi, bet darbus, es domāju, tas neietekmēs," stāsta K.Cunskis.

 

Viņš atklāj, ka pēc iespējas tika mēģināts samazināt visus izdevumus. Tika likvidēts Lizuma iecirknis, apmēram uz pusi ir samazinātas telpas, jo dzīvot pa trim mājām bija neizdevīgi. Tiesa, kā papildu slogs ir līzinga maksājumi. "Pēdējo divu gadu laikā centāmies attīstīties, ieguldījām līdzekļus jaunā tehnikā, taču tagad nākas rēķināties ar līzinga maksājumiem," stāsta K.Cunskis.

 

Iesaka rūpēties par drošību arī pašiem

Protams, lai kā arī nebūtu, ceļu uzturētāji mēģinās strādāt un nodrošināt, lai ceļi ziemā būtu kārtībā. Tomēr K.Cunskis arī autovadītājus pašus aicina parūpēties par savu drošību.

 

"Autovadītājiem iesaku jau laikus padomāt par ziemas riepu maiņu. Temperatūrai krītoties zem plus 5 grādiem, vasaras riepas sāk zaudēt savas īpašības. Turklāt īpaši bīstamas vietas ir tilti un viadukti. Tur veidojas rasas punkts, un tie apledo pirmie, lai gan citviet ceļš var arī nebūt apledojis," norāda K.Cunskis.

 

Ja gadās konstatēt, ka ceļš kaut kur apledojis, autovadītāji tiek aicināti ziņot par to operatīvajam dežurantam (pa tālruņiem 64472811 vai 28663402).

 

"Mēs par to būsim tikai priecīgi, citādi, ja nav skaidrības, mums speciāli ir jāsūta mašīna, piemēram, uz Ūdrupi un tie ir papildu izdevumi. Bez šaubām, mēs arī kontaktējamies ar apkārtējo ceļu rajonu darbiniekiem. Ja smiltenieši ir sākuši kaisīt, arī mēs dodamies, jo pie Gaujas var būt pavisam citādi laika apstākļi nekā Gulbenē," saka K.Cunskis.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

kantoris

Šitiem dod naudu cik gribi-vienmēr bļaus ka par maz un gulēs tālāk,bet ceļi briesmīgi.Valsts kontroles revīzijas cienīga iestāde!!

pirms 11 gadiem, 2009.10.12 14:51

apbedīšanas birojs

Šitam stagnātam jau sen laiks doties pensijā.

pirms 11 gadiem, 2009.10.12 14:40

eh

Redz kāds gudrinieks? Atlaist vajag tos darbiniekus, kurus ievilcis no savas puses. Kāpēc jābrauc strādāt no Balviem, ja Gulbenē arī pietiek ziņošu un galvenais strādāt gribošu cilvēku?

pirms 11 gadiem, 2009.10.12 14:27

urbis

Nu tu gan esi baigais boss! Galviņā tukšs! Nu ko- tukša muca tālu skan....

pirms 11 gadiem, 2009.10.12 13:43

apinītis7%

Mētā baigi gudro bosu-kautko dzirdējis pat par rasas punktu!Tev *impa galā nav rasas punkts?

pirms 11 gadiem, 2009.10.12 13:18

Vietējās ziņas