Demontē sliedes 10

Kādreizējā dzelzceļa līnijā demontētās sliedes "Latvijas dzelzceļš" pārdos izsolē
Dzelzceļa līnijā Rīga - Ieriķi - Gulbene vilcienu kustība nenotiek jau vairākus gadus un palaikam no cilvēkiem, kas dzīvo dzelzceļa līnijas tuvumā nākas dzirdēt, ka ap sliedēm atkal ir padarbojušies garnadži. Tagad sliedes tiek demontētas pavisam.

Gulbenietis Aleksandrs P., kurš vēlējās ar laikraksta palīdzību noskaidrot, kas īsti notiek ar šo līniju un kāpēc sliedes tiek demontētas, bilda, ka, viņaprāt, nebūtu pareizi sliedes sagriezt, kā tas tiek pašreiz darīts, jo ekonomiskāk būtu tās pārdot atjaunošanai.  

VAS "Latvijas dzelzceļš" sabiedrisko attiecību daļas mediju attiecību vadītājs Māris Ozols skaidro, ka sliežu uzturēšana līnijā, kur nenotiek vilcienu kustība, prasa ievērojamus līdzekļus.

 

"Posmos, kuri netiek izmantoti, notiek arī sliežu zagšanas gadījumi. Arī šogad ir bijuši mēģinājumi zagt sliedes (par tiem ir ziņots policijai, kura šobrīd meklē vainīgās personas), tādējādi uzņēmumam tiek radīti zaudējumi. Lai nepieļautu šādu situāciju, sliedes tiek demontētas," saka M.Ozols.

 

Sliedes tiks demontētas līdz gada beigām. Tās demontēs posmā no Ieriķiem līdz valsts robežai. Sliežu ceļu demontāžu veic "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums "LDz Infrastruktūra".

 

Daudz defektu

 

Vai šo dzelzceļa līniju kādreiz tomēr nav plānots atjaunot? M.Ozols norāda, ka, iespējams, kādreiz šajā posmā vilcienu kustība arī tiks atklāta, taču pagaidām šādi plāni netiek apspriesti. Demontētās sliedes tiks pārdotas izsolē, un līdzekļi tiks izmantoti uzņēmuma darbībā.

 

M.Ozols norāda, ka sliedēm ir vairāk nekā 50 gadi, un tām ir ļoti daudz defektu. "Šīs sliedes neatbilst mūsdienu dzelzceļa kustības prasībām, jo nespēj izturēt noslodzes, kādas mūsdienās nodrošina ritošais sastāvs, tāpēc uzņēmums kā labāko risinājumu ir izvēlējies sliežu pārdošanu izsolē," skaidro uzņēmuma pārstāvis.

 

Sliedes vienalga būtu jāmaina


 

Pašreizējais Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Osvalds Lucāns, kas ilgus gadus ir bijis saistīts ar dzelzceļu un mūsu šaursliežu bānīti, vērtē, ka sliedes šobrīd droši vien tiešām ir izdevīgāk demontēt, nekā atstāt.

 

"Laiks iet un diktē savus noteikumus. Normatīvajos dokumentos ir jaunas prasības arī dzelzceļa konstrukcijām. Šī līnija nedarbojas, tur aug koki un zāle, tas viss bojā virsējo infrastruktūru. Pat ja mēs gribētu, mēs vienalga tur uzreiz nevarētu palaist vilcienu, būtu jāiegulda daudz līdzekļu. Es, protams, vēl ceru, ka kādreiz tomēr mēs atjaunosim šo dzelzceļa līniju, taču tad ir pilnībā jāmaina virsējā zemes klātne, jāliek atbilstošas seguma proporcijas un cita veida sliedes, jo šeit kustību ir plānots atjaunot ar citu mērķi - tad šeit kursētu kravas vilcieni un būtu pavisam citas slodzes," saka O.Lucāns.

 

Viņš spriež, ka "Latvijas dzelzceļam" droši vien šo līniju ir grūti uzturēt - tas prasa lielus izdevumus, nereti vēl arī sliedes tiek nozagtas, kas uzņēmumam nes zaudējumus.

 

"Tas, ka sliedes šobrīd tiek demontētas, varbūt nav sliktākais variants, cits jautājums - kur tās tiks liktas. Cerams, ka tās netiks nodotas metāllūžņos, bet ar tām izrīkosies saimnieciskāk. Ja tās pārdos izsolē, varbūt kāds posms var noderēt arī mūsu šaursliežu dzelzceļam," vērtē O.Lucāns.

Pievieno komentāru

Komentāri 10

janis

jaukas atminas , man jauniba biezi sanaca vizinaties ar to kupejnieku nedelas nogales vilciens bija pilns , zel vareja tak saglabat un nedomaju ka sliedes sliktas bija vienkarsi negribeja uzturet tur jau tas kristopans un godmanis taja laika savu pirkstu pielika . Tagad pat LDz nevizo riga saglabat sliezu pievadcelus , par piemeru man gar maju sarkandaugava iet sliezu atzars uz terminali un to neviens neapkalpo jau 2 gadus sliedes ari meza kads paspejis pazagt . Un cerams ka kadreiz atjaunos ieriku gulbenes dzelzcela posmu , butu cilvekiem darba vietas .

pirms 8 gadiem, 2012.01.24 19:15

Zebirgs

Posmā Gulbene-Balvi Netika ieguldīti nekādi līdzekļi, kopš šīs līnijas slēgšanas. Dokumentus es arī māku drukāt, ja man ir printeris un dators - tie nav pierādījums līdzekļu ieguldījumam. Dabā neviens tur neko netika darījis - aculiecinieki? Visi, kuri dzīvo šī posma tuvumā vai regulāri nonāk tā tuvumā.

Tātad skaitļus. Un kur tieši šī nauda tika ieguldīta? Konkrētas finansu operācijas un izdarīto darbu saraksts.

pirms 11 gadiem, 2009.10.14 00:32

beee

minēts ka sliedes pa kurām nekursē vilciens prasa lielus izdevumus. Jautākums, kādus ?

pirms 11 gadiem, 2009.09.28 22:21

večuks

Man arī nostalģiskas pārdomas. Braucu pirmo reizi uz Rīgu. Braucām uz un no ballēm Gulbenē, Jaunpiebalgā, Lizumā. Ar vilcienu no Gulbenes kara komisariāta Bezzubovs mani aizveda dienēt krievos. Ar to pašu vilcienu pārbraucu mējās. Tomēr viss plūst un viss mainās. Jau padomju laikos šī līnija sakariem ar krieviju kalpoja tikai kā rezerves variants, ja caur Pļaviņām uz Pēterburgu nevarēja. Vietējā satiksmē autobusi un nemasveida kravām gruzoviki, diemžēl, dzelzceļu izkonkurē. Par šīs līnijas vēsturi paliek ziņas Dzelzceļa muzejā un tikko iznākušajā grāmatā Dzelzceļi Latvijā. Uzbērumu gan vajadzētu saglabāt un izmantot kaut vai veloceliņam np latgales uz Vidzemi. Sākumam pietiktu ar virsmas pieplanēšāu un grants piebēršanu šur tur. Tad soli pa solim uzlabot utt. Bet sliedes ir tikai dzelži. Tās jāņem nost un saimnieciski jāizmanto, ko dzelzceļš, cerams, arī izdarīs.

pirms 11 gadiem, 2009.09.26 08:19

Austere

Vajadzīgss veco sliežu materiāls, jo jaunās jau nekam neder.Tās ir neizturīgākas. Kāds uz tā rēķina atkal iedzīvosies. Tas ir tikai likumsakarīgi, ka vecās sliedes uzsitīs gaisā pa labu summu,bet tad kad pašiem vajadzēs, tad pirks kaut kādus mēslus. Pie mums tā pierasts. Atremontē skolu un aiztaisa ciet, lai labāk var izdemolēt, .... . Tagad uz to Sibīriju nevajadzēs iet, jau tepat apsprāgsim, jo nav jau par ko dzīvot. Neviens neatļaus piesārņot ar kapiem citas vietas, tepat uz vietas zem zemes gana vietas. Ja jau paši valdības vīri piekrīt visādu bīstamu atkritumu apglabāsanai Latvijā, tad arī cilvēks no zemes cēlies par zemi paliks tepat Latvijā.

pirms 11 gadiem, 2009.09.25 15:52

Rudi

Loti patikamas atminas no pavisam seniem laikiem. Vilciens pils ar skaistam Gulbenietem :)Taja laika Balveniesu pas dzitais tikai no spainiem dzerts :)))

pirms 11 gadiem, 2009.09.24 22:40

laba lieta

Paliek labā lieta - dzelzceļa stiga. Tur varētu pašauru, bet taisnu trasi ierīkot:)

pirms 11 gadiem, 2009.09.24 20:24

Gatis

Atceros vel kaa pavisam mazs zens braucu caur Ierikiem uz Rigu. Toreiz vel brauca kupejas vagoni. Ja nemaldos tad 2 naktii brauca vilciens caur Ierikiem. Vagonos- nevienas brivas vietas. Lielakoties brauceji no Balviem un talak no Krievijas pierobezhas....
Esmu pats no Balvu puses. Cilveki ir gatavi braukt no Ziguriem un Vilakas uz Rigu jo ar vilcienu tomer ertak, zhel ka Ldz domaa tik par sevi

pirms 11 gadiem, 2009.09.24 17:38

Kaarlis

Hei !! bet kaa tad uz Sibiiriju tiks ??? ak , jaa Nils U . teica,ka tik glauni tagad nebuus , ka buuus jaaiet kaajaam , .....bet buutu sliedes , tad nenomaldiitos....
Jo izskataas peec situaacijas valstii, ka vienaa no virzienime buus jaadodas ---- vai nu Austrumi vai Rietumi

pirms 11 gadiem, 2009.09.24 17:23

Vietējās ziņas