Dubultos sodus dzērājšoferiem

Plānots dubultot maksimāli piemērojamā naudas soda apmēru par braukšanu reibumā, nosakot to līdz 1000 latiem. Bet vadīšanas tiesību atņemšanas maksimālo laiku iecerēts palielināt līdz 4 gadiem. Šādu sodu ieviešanu paredz otrdien, 10. novembrī, Ministru kabineta sēdē atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK). Likumprojekts vēl jāatbalsta Saeimā.  

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Eida informē, ka par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, ja alkohola koncentrācija asinīs vai izelpā ir 0,2 - 0,5 promiles, vadītāju, kura stāžs ir mazāks par diviem gadiem, varētu sodīt ar 200 - 400 latu lielu naudas sodu un atņemt autovadītāja apliecību uz sešiem mēnešiem.

 

Ja vadītājam konstatētu 0,5 - 1,0 promili, viņam piemērotu administratīvo arestu 5 - 10 diennaktīm, naudas sodu 400 - 600 latu apmērā un atņemtu vadīšanas tiesības uz vienu gadu.

 

Grozījumi arī paredz, ka, konstatējot 1,0 - 1,5 promiles alkohola reibumu, vadītājam varētu piemērot 5 - 10 diennaktis administratīvā aresta, naudas sodu 600 - 800 latiem un uz diviem gadiem atņemt vadīšanas tiesības.

 

"Savukārt pārsniedzot 1,5 promiļu alkohola koncentrāciju organismā, saskaņā ar izstrādātajiem grozījumiem vadītājam varētu piemērot administratīvo arestu 10 - 15 diennaktīm, naudas sodu 800 - 1000 latu apmērā un atņemt vadīšanas tiesības uz četriem gadiem," norāda I.Eida.

 

Būtībā līdz šim LAPK spēkā esošie sodi par braukšanu reibumā ir palielināti divas reizes. Pašlaik maksimālais naudas sods par braukšanu reibumā ir 500 lati. Savukārt, maksimālais termiņš, uz kādu ir iespējams atņemt vadīšanas tiesības, pašlaik ir 2 gadi.

 

"Grozījumi izstrādāti, lai paaugstinātu ceļu satiksmes drošību un preventīvi samazinātu to negadījumu skaitu, kas izraisīti reibumā. Turklāt šo grozījumu spēkā stāšanās veicinātu Eiropas Savienības Baltajā grāmatā un Veronas deklarācijā izvirzītā mērķa sasniegšanu - līdz 2010. gadam divkārt jāsamazina ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits attiecībā pret 2001. gadu," uzsver SM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja.

 

Speciāiste norāda, ka Latvija pašlaik ir diezgan tuvu šim mērķim - 2008. gadā bija 316 bojā gājušie, bet 2001. gadā - 558 bojā gājušie. To novērtējusi arī Eiropas Transporta drošības padome, šogad piešķirot Latvijai apbalvojumu par ievērojamāko progresu Eiropā, uzlabojot ceļu satiksmes drošību.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas