Dzelzceļa perona vietā - grantskarjers 7

Litenes bijušajā stacijā, kur savulaik piestāja vilciens no Rīgas, lai izlaistu pasažierus, nenoskaidrotas personas rok granti.

"Esmu zinošs, ka vietā, kur savulaik atradās perons, kāds ir ņēmis granti. Ceļam, kas tagad izveidojies sliežu vietā, nekāds kaitējums nav nodarīts. It kā šī savulaik demontētā dzelzceļa līnija nav pagasta īpašums, bet tajā pašā laikā ir žēl skatīties visā, kas notiek. Pagasta pārvaldei nav nekādu tiesību kaut ko darīt cita īpašumā, ne arī tajā ieguldīt savu naudu," saka Litenes pagasta pārvaldes vadītājs Vilnis Lapiņš. Kādreizējā dzelzceļa līnija ir akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" īpašums.  

Lai atdod pašvaldībām

Latvijas Pašvaldību savienībā nemitīgi tiekot izrādīta interese, kad beidzot tiks sakārtotas īpašumtiesības, lai varētu dzelzceļa uzbērumu atbrīvot no krūmiem un tamlīdzīgi.

 

"Mums nav zināms, kurā gaitenī ir iestrēgušas visas sarunas. Ja šo jautājumu izdotos sakārtot valstiskā līmenī, tad viss būtu kārtībā. Mēs nemitīgi prasām, lai šo īpašumu atdod pašvaldībām, jo tad mēs paši varam šīs līnijas apsaimniekot un sekot visam līdzi. Grūti saprast, kāpēc joprojām neizdodas panākt kaut kādu vienošanos, jo "Latvijas dzelzceļš" ir liela struktūra, kas pakļauta Satiksmes ministrijai. Līdzīga situācija, kāda ir Litenes pagastā, ir pusē Latvijas," pārvaldes vadītājs ir neizpratnē.

 

Ceļš, kas izveidojies kādreizējo sliežu vietā, esot ļoti labs un to cilvēki arī izmanto. Tam šīs funkcijas arī vajadzētu saglabāt arī turpmāk, jo, kā norāda V.Lapiņš, šodien jauna ceļa izbūve prasa miljoniem latu.

 

"Gadiem ilgi gaidot uz kaut kādu risinājumu, mēs šo ceļu pamazām aizaudzējam," piebilst pārvaldnieks.

Protams, būtu jāsakārto arī ceļas zīmes. "Praktiski tagad jebkurā vietā ir tā saucamais "labās rokas" princips. Ja kāds, piemēram, brauc pa dzelzceļu, viņš atrodas uz galvenā ceļa. Ceļa zīmju sakārtošana ir nākamais jautājums, pie kura jāstrādā," uzskata V.Lapiņš.

 

Simtprocentīga dzelzceļa atbildība

Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Dainis Švika informēts par radušos situāciju, sola aizbraukt uz Liteni un visu apskatīt.

 

"Mēģinājām vairākkārt runāt gan ar Satiksmes ministriju, gan ar "Latvijas dzelzceļu", gatavojām projektus, norādot, ka esam gatavi apsaimniekot bijušo dzelzceļa līniju, ierīkot tur veloceliņus, tīrīt apaugumu un tamlīdzīgi. Diemžēl visas reizes tikām "atšūti", jo dzelzceļš nevarēja savstarpēji vienoties ar ministru, līdz sapratām, ka pašvaldībām nekas netiks. Bijušās dzelzceļa līnijas ir "Latvijas dzelzceļa" īpašums, lai tad viņi paši tās arī sargā," saka D.Švika.

 

Arī viņu satrauc fakts, ka šīs līnijas, kas daudzviet ir pārtapušas par ceļu, bieži šķērso autoceļus, bet nav nekādu ceļa zīmju.

 

"Labi, ka vēl nav bijusi neviena autoavārija, bet, ja būs, tad kas par to atbildēs? Litenē dzelzceļa līnija šķērsoja arī Pededzi. Cik zināms, pa to arī tiek braukts pāri, bet, kas notiks, ja tilts ielūzīs un kāds iekritīs upē? Tā simtprocentīgi ir dzelzceļa atbildība," uzskata D.Švika.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

Tautietis

Sen jau to kalnu vajadzēja aizvākt, ja dzelzceļš to nedara tad vismaz ir kāds kurš tērē savus līdzekļus un sakopj,ES JAU ARĪ DOMĀJU TUR BRAUKT PAKAĻ PĒC GRANTS, JO CIK ZINU TUR BRAUC PUSE LITENES.

pirms 9 gadiem, 2011.11.17 17:15

mazais

TETEROVSKI turies. Atklāj tur grants karjeru

pirms 9 gadiem, 2011.11.17 16:05

MK_KRIEVIJA

nav perona-nav grants,nav grants-nav problēmu....

pirms 9 gadiem, 2011.11.17 12:13

MK_Latvia

Nav sliežu - nav dzelzceļa, nav dzelzceļa - nav perona!

pirms 9 gadiem, 2011.11.16 23:30

partijas sekretārs

Teterovskim vajag, jo viņam nav. Viņš ir trūcīgs vīrs, kurš cīnās par savas ģimenes iztiku.

pirms 9 gadiem, 2011.11.16 21:05

litenietis

to granti tur nema musu zabaga zemniecins vecais TETEROVSKIS,atbrauca ar traktoru,piekrava sev piekabee cik vajag un aizbrauca,nevienam neko nesakot

pirms 9 gadiem, 2011.11.16 16:43

lizumniete

Nedaudz savādāk ir Lizumā. Arī te bijušo sliežu ceļu izmanto satiksmei, bet nedroša ir vieta iepretim skolas internātam, tāpat nav saprotams, kas ir tā firma, kura veic bijušo bagažšķūņu demontāžu. Arī pretī stacijai perona vieta ir gandrīz visa aizvesta, apaugums un brikšņi, kas izveidojušies dzelzceļa platākajā vietā uz abām pusēm no bijušās Lizuma stacijas, atgādina dabas aizsardzības objektu, kurā aizliegta jebkāda saimnieciskā darbība.
Lūgums novadam palīdzēt sarunās ar Latvijas dzelzceļu risināt sakopšanas darbus vismaz pagastu centros un ceļu krustojumos, jo maz vajag līdz kādai nelaimei

pirms 9 gadiem, 2011.11.16 16:13

Vietējās ziņas