Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Atbalsta elektroniskās identifikācija kartes ieviešanu

Ministru kabineta komiteja šodien atbalstīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izstrādāto elektronisko identifikācijas karšu koncepciju, kas paredz ieviest jaunu personu apliecinošu dokumentu - elektronisko identifikācijas karti.

"Elektroniskās identifikācijas kartes nodrošinās ne tikai iedzīvotāju identifikāciju, dodoties uz ārvalstīm vai klātienē saņemot valsts un pašvaldību pakalpojumus, bet arī autentifikāciju elektroniskajā vidē. Šī jauno karšu funkcija kļūs arvien nozīmīgāka, attīstot e-pārvaldi un lielu daļu valsts un pašvaldību pakalpojumu nodrošinot elektroniskajā vidē," norāda reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns (TP).  

RAPLM izstrādātā koncepcija paredz ieviest identifikācijas kartes, kas atbilstu Eiropas Savienības (ES) normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas standartiem. Vienlaikus elektroniskās identifikācijas kartes (eID) karti varēs izmantot elektroniskajā vidē, lai saņemtu elektroniskos pakalpojumus un lietotu elektronisko parakstu saskarsmē ar valsts un pašvaldību institūcijām. Tāpat eID karte kalpos par personu apliecinošu un ceļošanas dokumentu ES teritorijā.

 

Koncepcija paredz, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei (PMLP) būs jāizsniedz eID ar iekļautiem līdzekļiem autentifikācijas un e-paraksta lietošanai. Savukārt uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja funkcijas veiks konkursa kārtībā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs.Tāpat paredzēts, ka privātais partneris nodrošinātu nepersonalizēto karšu izgatavošanu, sertifikātu ģenerēšanu, konfigurāciju, atsaukšanas sarakstu uzturēšanu, laika zīmogošanu, kā arī veiks ar eID ieviešanu saistīto pakalpojumu attīstību, popularizēšanu, integrāciju un uzturēšanu, kā arī uzturētu lietotāju atbalsta centru.

 

Plānots, ka, ieviešot koncepcijas variantu, kurā PLMP nodrošinās eID karšu izsniegšanu, tiks nodrošināts lielāks e-paraksta un autentifikācijas lietotāju skaits, tādējādi sekmējot e-pakalpojumu attīstību.

 

RAPLM piedāvātais risinājums paredz, ka eID karšu koncepcija tiktu īstenota 2010.gadā no ES līdzfinansētas programmas "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" līdzekļiem.

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) jau paudusi atbalstu RAPLM izstrādātajai koncepcijai par jauna personu apliecinoša dokumenta ieviešanu, kā arī akcentējusi, ka identifikācijas kartē iekļautā papildus funkcionalitāte - personas autentifikācija un droša elektroniskā paraksta radīšana - ir viens no visbūtiskākajiem jautājumiem efektīvas un resursus ekonomējošas pārvaldes, tajā skaitā e-pārvaldes, ieviešanai Latvijā.

 

"Tieši šajā laikā, kad resursu, procesu un izmaksu ekonomija ir izvirzīta kā valsts galvenā prioritāte ekonomiskās krīzes pārvarēšanai, ir nepieciešams nekavējošs darbs pie koncepcijas projektā izvirzītās eID funkcionalitātes turpmākas izstrādes un ieviešanas," uzsver LIKTA pārstāvji.

 

LIKTA tāpat atzina, ka eID kartes nodrošinās daudz plašāku un inovācijām bagātāku eID sniegto iespēju izmantošanu, kā arī to izplatību komercsektorā un turpmāko attīstību.

 

"Personas autentifikācija, saņemot elektroniskos pakalpojumus, vai droša elektroniskā paraksta radīto iespēju uzturēšana nav raksturīga tiešajām valsts pārvaldes funkcijām un tās iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem. It īpaši laikā, kad nav pietiekošu resursu valstiski svarīgu funkciju nodrošināšanai, nav lietderīgi uzņemties jaunu, valstij neraksturīgu pakalpojumu sniegšanu," pauda LIKTA.

Pievieno komentāru

ES un Latvija