Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Gulbenes novadā apgrūtināta braukšana uz reģionālajiem autoceļiem

VAS “Latvijas Valsts ceļi” informē, ka šorīt apledojums vietām Vidzemē apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Apgrūtināti braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem autoceļiem ir: Vidzemes šosejas (A2) posmā no Cēsīm līdz Raunas pagriezienam un posmā no Alūksnes pagrieziena līdz Virešiem.

Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir Alūksnes, Gulbenes un Madonas apkārtnē.

Autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērojot piesardzīgu distanci. Uz ceļiem var veidoties tā saucamais melnais ledus, kas ir neredzams, un autovadītājs to sajūt tikai sākot veikt manevrus ar mašīnu – bremzējot, manevrējot ar stūri un pedāļiem.

Lai samazinātu autoceļu slīdamību, VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs“ (LAU) ziemas sezonā ceļus apstrādā ar mitro sāli, smilts-sāls maisījumu, smilti, šķembiņām vai veic rievošanu. LAU aicina autovadītājus ievērot drošus braukšanas pamatprincipus – izvairīties no straujas manevrēšanas un izvēlēties ceļa un laika apstākļiem atbilstošu ātrumu. Autoceļu brauktuve var būt arī slidena pēc tam, kad veikti slīdamības samazināšanas darbi.

Asfalta seguma virsmas temperatūrai esot līdz -10oC,izmanto sāli. Tas samazina apledojuma veidošanās iespējamību, kausē ledu un sniegu, kā arī samazina slīdamību. Savukārt pie gaisa temperatūras zem -10°C izmanto smilts-sāls maisījumu, kas mazina slīdamību, jo tiek paaugstināta transporta līdzekļu riteņu saķere ar segumu.

Sāls ir efektīvākais slīdamības samazināšanas reaģents asfalta seguma autoceļiem. Tas saistīts ar to, ka šī materiāla funkcionālās īpašības ir sabalansētas ar tehnoloģiskajām izmaksām. Sāli slīdamības samazināšanai izmanto arī citās Eiropas valstīs, tajā skaitā Skandināvijā.

Uz autoceļiem ar grants segumu, satiksmei bīstamajos posmos, veic to apstrādi ar smilti vai sīkšķembām, kā arī tiek veikta rievošana, kas paaugstina transportlīdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu. Autoceļu virsmas rievošanu var veikt uz autoceļiem ar vismaz piecu centimetru piebraukta sniega vai ledus biezumu.

LAU diennakts režīmā (24/7) monitorē valsts autoceļu stāvokli un konstatējot noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstošus braukšanas apstākļus – sniegs, apledojums u.c. – ziemas dienesta darbinieki uzsāk darba organizāciju.

Autoceļu uzturēšanas darbiem tiešsaistes režīmā var sekot līdzi VAS “Latvijas valsts ceļi” mājaslapas kartē (www.lvceli.lv), kā arī aplikācijā “Waze”, kurā iespējams arī informēt par valsts autoceļu stāvokli. Tāpat par bīstamām situācijām uz ceļa aicinām informēt arī VAS “Latvijas Valsts ceļi” Satiksmes informācijas centru, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 8000 5555. Informācija tiek operatīvi nodota ceļu uzturētājiem rīcībai. 

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas