Ir vai nav krāpšanas pazīmes? 35

“Dzirksteles” lasītāja no Gulbenes, kura ir privātmājas iedzīvotāja, jautā par atkritumu politiku pilsētā.


Saskaņā ar pašvaldības noteikumiem atkritumi no privātmājām obligāti jāizved reizi mēnesī. Gulbeniete SIA “Pilsētvides serviss” esot zvanījusi un jautājusi, ko darīt, ja katru mēnesi konteineru nespēj piepildīt. Atbildēts - jāzvana un jāsaka, ka šomēnes nav jāved. Jautājusi tālāk, kas notiks, ja aizmirsīs piezvanīt un pabrīdināt, ka šomēnes viņas privātmājas atkritumu konteiners nebūs jāiztukšo.


Sieviete pieļauj, ka no viņas un citiem gulbeniešiem būtu par daudz prasīts, lai savu dzīvi pakārto atktitumu izvešanas grafikam. Atbildēts - bez “Pilsētvides servisa” laicīgas pabrīdināšanas, ka atkritumi nebūs jāizved, skaitīsies, ka ir izvesti un maksa vienalga tiks iekasēta.


Gulbeniete uzskata, ka tādā gadījumā notiks krāpšana. Viņa vaicā, pret ko vērsties tiesā savu tiesību aizstāvībā - pret “Pilsētvides servisu” vai pret pašvaldību, kuras uzdevumā (līgums) firma strādā un kuras saistošos noteikumus firma pilda. Gulbeniete arī paudusi uzskatu, ka atkritumu vēl detalizētākas šķirošanas rezultātā varbūt drīz no viņas privātmājas atkritumi būs jāizved tikai reizi četros mēnešos.


Gulbeniete vaicā, vai pašvaldības uzstādījumi (noteikumi) nav tomēr pretrunā ar ES prasībām, jo nesekmē (nav tendēti) uz atkritumu šķirošanu, bet gan uz vēl lielāku nešķirotu mēslu kalnu krāšanu, kas nes peļņu, tostarp tās krāpnieciski iegūtā daļa. Gulbeniete vaicā, kā tiks izmantoti līdzekļi, kas būs iegūti par nešķitoto atkritumu apsaimniekošanu.


Gulbenes novada pašvaldības Vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Kalmane”Dzirkstelei” šajā sakarā skaidro: “Gulbenes pilsētas privātmāju īpašniekiem, slēdzot līgumu par atkritumu izvešanu, ir jāizvērtē, kurās dienās iztukšos viņu atkritumu konteinerus.


Līgumā noteiktais atkritumu konteineru iztukšošanas grafiks ir jāievēro, jo ar 2019.gada 1.septembri sistēma, ka pakalpojumu var pieteikt, iepriekš piezvanot, nebūs pieļaujama. Šāds pakalpojums prasa ļoti lielus cilvēkresursu ieguldījumus, ja kāds attopas, piemēram, vēlā vakarā vai tikai no rīta, kad ir izstrādāts maršruts un atkritumu mašīna devusies reisā. Konkrētas privātmājas īpašnieks laikus (1 vai 2 dienas iepriekš) var atteikt atkritumu izvešanas pakalpojuma sniegšanu, sazinoties ar SIA “Pilsētvides serviss” klientu centru. Par atteiktu pakalpojuma sniegšanu nav piemērojama maksa. Gulbenes novada pašvaldībai nav informācijas, ka SIA “Pilsētvides serviss” būtu piestādījis rēķinu par neizvestu nešķirotu sadzīves atkritumu konteineru.


Pašvaldība negūst peļņu no SIA “Pilsētvides serviss” sniegtā atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma nodrošināšanas klientiem.”  


* * *


Pašvaldība skaidro iedzīvotājiem


  • 2019.gada 27.jūnija Gulbenes novada dome apstiprināja saistošos noteikumus Nr. 16 “Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Gulbenes novadā”, kuri pašlaik ir nosūtīti uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju saskaņošanai. Saskaņošana vēl ir procesā, līdz ar to jaunie saistošie noteikumi nav stājušies spēkā.
  • Jaunajos saistošajos noteikumos ir paredzēts noteikt, ka iedzīvotājiem, kuri dzīvo Gulbenes pilsētas teritorijā esošās privātmājās, kompostē bioloģiski noārdāmos atkritumus vai dalīti šķiro mājsaimniecības atkritumus, minimālais nešķirotu sadzīves atkritumu izvešanas biežums ir vienu reizi mēnesī.
  • Saistošie noteikumi ir izstrādi, jo pašvaldība organizē un kontrolē sadzīves atkritumu apsaimniekošanu tās administratīvajā teritorijā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem atkritumu apsaimniekošanas jomā.
  • Nekustamo īpašumu īpašnieki, valdītāji, lietotāji (t.i. privātmājas) līgumā par nešķirotu sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, ko slēdz ar sadzīves atkritumu apsaimniekotāju, atbilstoši radīto sadzīves atkritumu daudzumam, nosaka sadzīves atkritumu savākšanai nepieciešamo konteineru skaitu un to tilpumu, atkritumu izvešanas regulāru biežumu noteiktos grafikos, kurš nevar būt mazāks, kā saistošajos noteikumos noteiktais minimālais atkritumu izvešanas biežums.
  • Jau no 2010.gada ir paredzēts ka Gulbenes pilsētā privātmājām nešķirotu sadzīves atkritumu izvešanas biežums ir ne retāk kā vienu reizi mēnesī.
  • Gulbenes pilsētā no privātmājām nešķirotus sadzīves atkritumus pašlaik izved regulāri katru nedēļu otrdienās.

Pievieno komentāru

Komentāri 35

!

Laikam jau būs jātiesājas ar tiem naudas izspiedējiem ! Kur manas kā patērētāja tiesības? Kāpēc visiem jāpakļaujas kāda iegribām? Kad man būs PILNS konteiners,tad arī gribēšu,lai izved.Tā kā mūsu mājās mēs rūpīgi šķirojam,konteiners varbūt gada laikā vēl nebūs pilns.

pirms gada, 2019.08.05 08:12

puff

Īpašnieka brīvība vēl nenozīmē tiesības nepakļauties noteikumiem (nevis kāda, bet vairākuma ievēlētu deputātu, ar leģitīmu lēmumu noteiktām iegribām), Ka traucē uztaisīt automātisku paziņotāju vides servisam, ka atkritumi šomēnes nebūs jāizved? Tik pat labi var vienkārši ievilkt rimbuli kalendārā, lai atgādinātu sev, ka jāatsauc izvešana. Un nebūs jāmaksā par aizmāršību. Ikviena ērtība ir vērtība, kas uzliek pienākumus. Un nav ko gausties!

pirms gada, 2019.08.05 08:39

HA-puff

Galvenais,ka vairākuma ievēlēti deputāti......smiekli nāk....paskaties,cik piedalījās vēlēšanās un tad gudri runā.Tiem taviem'" leģitīmi'' ievēlētiem deputātiem vairāk par savu krēslu un algu nekas neinteresē.Var jau redzēt pēc komentāra,ka esi viens no tiem.Bet vēlēšanas nav aiz kalniem.....

pirms gada, 2019.08.05 11:02

!

Kāpēc man jāmaksā par pakalpojumu,kuru man nevajag?Tikai tāpēc,ka kādam gribās naudu no manas mazās pensijas?

pirms gada, 2019.08.05 11:04

jā puff

ērtība ir vērtība,ber tā neuzliek pienākumu maksāt ne par ko.....un nez kāpēc ir piemirsies,ka mūsu pilsētā ir arī pensionāri,kuriem varbūt nav iespēja uzlikt automātisku paziņotāju?Kā man riebjas tie augstprātīgie,kas ir pie varas!

pirms gada, 2019.08.05 11:10

puff tam jā puff

Kurš liedz ar vienu zvanu pateikt, ka mēnesi, divus, trīs nevajadzēs izvest atkritumus? Kur ir teikts, ka jāzvana katru mēnesi? Par kārtības maiņu jāprasa deputātiem, kāpēc tā tika mainīta. Gan jau kāda regula. Teorētiski jau tā ir, ka atšķirojot pārstrādājamos paliek bioatkritumi, kurus var samest kompostā. Paliek tikai pilni pamperi.

pirms gada, 2019.08.05 12:05

Inta

Esmu zvanījusi un rakstījusi SMS, 12 ha pirms, ka nevaru paspēt atgriezties no komandējuma un attiecīgi izstumt konteineru. Neizveda, rēķinam nepieskaitīja. Tas nav sarežģīti un dzīve tāpēc nav jāpārkārto. Riebīgāk ir ka kaimiņiem nav līguma ar Pilsētvidesservisu un visu krauj kaudzē, 1x mēnesī +/- dedzina. Par šo vajadzētu vairāk uztraukties.

pirms gada, 2019.08.05 08:57

es

es gribu mazāka izmēra konteineru. lūdz Pilsētvide, vai Gulbene ir iespējams saņemt mazo 0.1m3 konteineru????

pirms gada, 2019.08.05 10:00

ha ha

Agrāk zvanijām ka jāved konteiners, tagad jāzvana ka nav jāved . Tagad avansa maksājums, radīsies pārmaksa Ja atzvanīsi par nevešanu.Tāda putrošanās vien sanāks.Kam tas viss vajadzīgs

pirms gada, 2019.08.05 11:17

Piekrītu

Piekrītu.Vajag zvanīt ,kad jāved konteiners, nevis , kad nevajaga vest!!!
Un kā var uzspiest ar varu pakalpojumu!!! Ja es negribu viņu servisu! Man savs dārzs kompostam sava plīts kur varu lieko dedzināt.Man nav vajadzība vest atkritumus.Un ja man ir vairākas mājas kuras ir tukšas, vai par visām jāmaksā!!!!Tiešām tiesā visus!!!

pirms gada, 2019.08.05 11:50

puff

Par tukšajām mājām var pateikt, ka tur ir nulle deklarēto. Neviens ar izvešanu neuzmāksies. Kāpēc tika mainīta kārtība - jāprasa deputātiem. Gan jau kāda regula, nevis pašu izdomāta kārtība.

pirms gada, 2019.08.05 11:58

! puff

kā tev gribās negodīgi nopelnītu naudu un par katru cenu mēģini bāzt ausīs banānus.Izlasi bīdāmos noteikumus,tad redzēsi,ka prasa izvest katru mēnesi,vai ir tai konteinerā kaut kas vai nav.Un neatsaucies uz deputātiem.

pirms gada, 2019.08.05 13:04

puff

Savu atkritumu sastāvu un apjomu zinu. Maksāju regulāri. Daudzdzīvoklenes pensionārs ne štrunta nesaražo, bet maksā arī par citiem - vai tas ir godīgi? Man vairāk prieks, ka mēs te tā smuki to visu varam apspriests dzirkstelē, bet alūksniešiem pieņemtu tos noteikumus tā, ka pat gailis pakaļ nedziedātu. Viņiem komentēšana portālā aizklapēta:)

pirms gada, 2019.08.05 14:34

Gulbene

Lūdzu Dzirksteli nodrošināt jurista konsultāciju par šo nelikumīgo uzspiešanu izvest obligāti atkritumus!!!

pirms gada, 2019.08.05 11:52

..

šeit gan ir darbs tiesībsargam un patērētāju aizsardzības birojam.Un nopietnākiem juristiem.Nevienam no tiem domes ielikteņiem es neuzticos.

pirms gada, 2019.08.05 13:07

to Gulbenei

Jurista konsulātāciju variet saņemt pats/i. Ļoti skumji ir tas, ka cilvēku domāšana vēl pagaidām nav mainījusies uz labo pusi (daru ko gribu, dedzinu ko gribu u.t.t.).Jādomā arī kādā vidē dzīvos mūsu bērni, mazbērni, mazmazbērni.

pirms gada, 2019.08.05 13:09

..

Vistīrākā demagoģija atsaukties uz bērniem un mazbērniem par viņu dzīvošanu.Šobrīd runa ir par piespiešanu maksāt par to,kā nav.Un ieņēmumus bez pamata.Un cilvēki domā ļoti saprātīgi.Ne jau par velti notiek šķirošana.Un neviens nedara,ko grib un nededzina nezin ko.Tas poligons,kas piesārņo visu apkātni,gan arī nav videi nekaitīgs.

pirms gada, 2019.08.05 13:37

Rūdis

Kāpēc ir tik viena firma kas izved kur ir konkurence ? Rankā ir pavisam cita cena atkritumiem

pirms gada, 2019.08.05 13:48

Juta

Kāda cena ir Rankā?

pirms gada, 2019.08.06 13:27

ina

Man arī interesē! Un kāpēc tikai šī firma,viņi vienīgie, varbūt atkārtot iepirkumu?

pirms gada, 2019.08.06 13:40

Kurmis

Ka tik nesanāk tāpat kā ar maksu par kapuvietām, ka nācās atcelt. Tikai nevienam nelikumīgi iekasēto neatmaksāja. Kāpēc ir jārežģī vienkāršas lietas ? Lai pieņemtu atteikumus konteineru izvešanai, cilvēkresursus nevajadzēs ? Man gan liekas, ka pēc pusgada sapratīs, ka uzņēmumam labākais risinājums ir izvešanas pieteikšana nevis atteikšana. Lai gan būs arī tādi, kuri piemirsīs atteikt izvešanu. Darbs tiesībsargam.

pirms gada, 2019.08.05 14:01

Ermanītis

piedodiet, kāda tur krāpšana, Gulbenei ar tās iedzīvotājiem -slaucamām govīm tā ir normāla prakse

pirms gada, 2019.08.05 15:12

...

Albai tādā ziņā bija cilvēcīgāki līgumi. NEvienam nezvanīju, nepieteicu. BRauca, redzēja, ka izstumts konteiners. Savāca. Mēneša beigās bija rēķins. Pilsētvides servisam problēmas- ar zvaniem, ja nevarēju sazvanīt- izstūmu konteineru- brauca garām, jo ja nepazvana , konteineru nepazīst. Tāpat kā pēc jaunā līguma, ja neatteikšu, viņiem liksies, ka ir manu konteineru izbēruši. Baigās bremzes.

pirms gada, 2019.08.05 19:42

Juris

Tik tiešām, kāpēc viss tik briesmīgi jāsarežģĪ?? Man, kā privātmājas iedzīvotājam, nesanāk tas konteiners pilns mēnesī..un ko tagad? Visu cīnās par to, lai atkritumu būtu mazāk, bet mums jāsaražo vairāk!
Un sazvanīt Pilsētvides servisu nav nemaz tik vienkārši!
Un kāpēc tā līgumu slēgšana jāveic tādā steigā? kāpēc to nevar izdarīt elektroniski?? es noskanēju un aizsūtīju to līgumu, ne-jāved personīgi !!! Murgs, murgs, murgs!!!!

pirms gada, 2019.08.06 09:24

aa

Deputātiem vajadzētu uzklausīt lauku un pilsētas iedzīvotāju domas un izmainīt saskaņošanas noteikumus ,kas vēl nav pieņemti ministrijā.Tas būtu tikai normāli.

pirms gada, 2019.08.06 12:20

Bàc

Principā nekas jau nemainās. Es izvēlos mēneša pirmo nedēļu, viens kaimiņš otro nedēļu, otrs kaimiņš trešo. Tikai ar varu piespiež maksāt par atkritumiem katru mēnesi.

pirms gada, 2019.08.06 12:54

Inta

Ja palasa komentārus: atkritumu nav nevienam, tad no kurienes rodas tās mēslu čupas mežmalās un mazos celiņos?

pirms gada, 2019.08.06 13:30

nee

Neredzu iemeslu, par ko īsti diskutēt.
No lielajiem runātājiem vien ļoti maza daļa šķiro savus atkritumus (tik lielā apmērā) un to izmanto tālāk, nevis met atkritumus konteinterī, kā dēļ konteinteris piepildās pāris mēnešu, nevis mēneša laikā. Vairumā gadījumu mēneša laikā piepildīt konteineri ir pat ļoti iespējams. Daudzās mājās pat tas notiek vairākas reizes mēnesī.
Loģiski, ka katra atkritumu izvešanas reize maksā naudu iestādei, jo jāmaksā ir gan darbiniekiem, gan par tehniku utt. Viņiem ir savs grafiks. Ja Tev tiek noslēgts līgums, piemēram, uz gadu, par atkritumu izvešanu reizi mēnesī, bet pakalpojumu neizmanto, tad Tev ir jāzvana un jāatsaka pakalpojums, lai nepiestādītu par to rēķinu. Tas ir līdzīgi kā sūdzēties par to, ka Tev jāmaksā par televīziju, lai gan vasaras laikā to īpaši neskaties, jo atvaļinājuma laikā ceļo vai dari ko citu, vai, piemēram, ziemas laikā dodies kur projām, neatrodies mājās, bet tāpat jāmaksā par pilsētas apkuri. Ja esi noslēdzis līgumu un parakstījis to, tad esi piekritis katram punktam. Ja nepiekrīti, tad skaties nu, kādas izvēles Tev ir. Bet jebkurā gadījumā, ja esi noslēdzis līgumu par atkritumu izvešanu, internetu, televīziju, apkuri vai vēl ko, tad tev ir par to jāmaksā, neatkarīgi no tā, cik bieži to izmanto (jā, es arī esmu sūdzējusies, ka jāmaksā par apkuri, lai gan tāds karstums man nav vajadzīgs un ziemā logi vaļā). Šeit vismaz tiek piedāvāta iespēja arī atteikties no atkritumu izvešanas, kur Tev nepieciešams tikai pazvanīt un to pateikt. Cilvēki šobrīd vispār negrib maksāt ne par ko. Viss, redz, par dārgu. Tikai kā darbinieki atkal paši aizmirst, ka lielās algas nevar maksāt, jo daudzi nav gatavi maksāt vairāk par pakalpojumiem. Tas, ka ir cilvēki, kuri uzskata, ka visur notiek krāpniecība, vispār ir kaut kas aplams. Kā jums vēl nav depresija iestājusies?

pirms gada, 2019.08.06 13:37

Protams

Šo komentāru droši ka rakstījis pārstāvis no konteineriem...hiii,,,,
Es uzskatu nevienam nedrīkst uzspiest līgumus parakstīt ar varu!!!
Ir mana cilvēka izvēla kādu pakalpojumu es gribu un kādu negribu!!!
Tad jau vot liekam ,lai visi pērk vienādas kurpes un staigā nevis izvēlās firmu vai kvalitāti!!!
Kur ir patērētāja un cilvēka tiesības???????

pirms gada, 2019.08.06 15:41

nee

"Kur ir patērētāju un cilvēka tiesības??.." - ir jāsaprot, kas ir patērētāju un cilvēku tiesības. Un vispār runājat par kaut kādām tiesībām un tajā pašā laikā izdarat secinājumus par to, ka es esot pārstāvis no konteineriem. Sanāk, ka visi, kuri (nedod Dies') aizstāv uzņēmumu vai iestādi, ir tā pārstāvji? Paldies par iespēju izteikt viedokli bez savdabīgiem "apvainojumiem".
Bet kurš uzspiež parakstīt līgumu? Ja nevēlaties parakstīt, tad nedariet to!
Un vēlreiz - pat tad, ja Jūs parakstat līgumu, kurā neievērojat noteikumus, proti, Jums nav nepieciešama atkritumu izvešana, Jums ir iespēja par to paziņot un attiecīgajā mēnesī atkritumi netiks izvesti . Vai šeit runa ir par to slinkumu savlaicīgi pazvanīt iestādei?
Un neatkarīgi no tā, vai vēlaties to vai nē, bet liela daļa cilvēku pērk un pirks vienādas kurpes un staigās vienas firmas apģērbā, un tas ir loģiski, jo dažādos veikalos dažādās valstīs pārdodas vienas firmas preces (vienas ir pazīstamākas, citas - nē, bet viens zīmols redzams vairākās vietās). Vienīgais izņēmums ir tad, ja apģērbu ražojat un nēsājat pats, un neviens cits. Tad var teikt, ka sava zīmola preces nēsājat tikai Jūs.
Ja domājat par ko citu, tad ir jāpadomā un jāsaprot tas, kā viss notiek, kāda ir katra darbības specifika. Apģērba veikalu ir teju ik uz soļa, taču ir iestādes, kuras valstī ir tikai viena. Ir pakalpojumi, kurus piedāvā vien daži, piemēram, mobilie pakalpojumi. Viņi ir konkurenti savā starpā, un katrs cilvēks izvēlas tikai vienu. Ir pakalpojumi, piemēram, kā šajā gadījumā - atkritumu izvešana, kas ir atkal cita lieta. Turpinājums nākamajā komentārā..

pirms gada, 2019.08.06 17:02

prr

Pieslēdzot televīziju vai internetu,vienu mēnesi abonēšana nav jāmaksā. KApēc šeit nevar vienu mēnesi pamēģināt ,lai redzam ,kas notiek.,protams par maksu un tad lemt .

pirms gada, 2019.08.06 16:44

nee

Abonēšana nav jāmaksā tad, ja tāds bijis spec-piedāvājums.
Ja vēlaties iespēju izvēlēties, piemēram, no vairākiem uzņēmumiem, kas savāc atkritumus, tad ir jārēķinās ar daudz lielāku maksu par pakalpojumu. Vai to Jūs būtu gatavs maksāt? Loģiski spriežot - neatkarīgi no tā, cik daudz privātmāju, dzīvokļu namu būs jāapkalpo, atkritumu izvešana maksās noteiktu naudas summu, jo arī tad, ja vien uzņēmumu izvēlēsies tikai 10 mājas, uzņēmumam tāpat būs jāmaksā darbiniekiem, tāpat būs jāmaksā par visu tehniku utt. Tas nozīmē, ka šīm 10 mājām būs jāsedz pilnā cena par to visu pakalpojumu. Savukārt, ja pilsēta/novads taisa konkursu un izvēlas vienu uzņēmumu (piemēram, kas piedāvā zemāko cenu), kurš nodrošinās pakalpojumu, tad šī summa, kas katrai mājai jāmaksā, visticamāk, būs (un arī ir) mazāka. Ja viens uzņēmums atkritumu izvešanu piedāvā visai pilsētai, tā ir daudz izdevīgāk. Pats uzņēmums var piedāvāt mazāku samaksu, jo ir jāpatērē mazāk resursu - lai brauktu vākt atkritumus pie 10 privātmājām, kas atrodas katra savā pilsētas malā, un par to pieprasīt, piemēram, 20 eiro, būs daudz neizdevīgāk (šoreiz uzņēmumam, kas nozīmē, ka uzņēmums to cenu palielinās, lai nebūtu mīnusu), nekā atkritumus vākt visām mājām pilsētā (kas jā, prasa vairāk laikā (lai gan kopumā skatoties - ietaupās), bet jārēķinās, ka mājas atrodas tuvu cita citai, kas nozīmē, ka izdevumi ir mazāki, ietaupās arī laiks)

pirms gada, 2019.08.06 17:04

?

Kāpēc domājat ka visi ir muļķi un var skalot smadzenes?

pirms gada, 2019.08.07 14:12

Civillikums par zvanīšanu lai noliegtu vajadzību i

1428. Gribu var izteikt vai nu noteikti, vai klusējot.

Noteikti gribu var izteikt vai nu ar vārdiem, mutiski vai rakstiski, vai ar zīmēm, kam ir vārdu nozīme.

Griba ir izteikta klusējot, kad tā izpaužas bez tieša mērķa izteikt gribu taisni šajā izpratnē. Darbībai, kas uzskatāma par klusējot izdarītu gribas izteikumu, jābūt tādai, lai no tās varētu droši secināt tādas gribas esamību.

1429. Ja likums noteic gribas izteikumam zināmu formu, tad klusējot izdarīts gribas izteikums, kaut tas arī būtu pilnīgi skaidrs, nav pietiekošs.

1430. Klusēšana nav atzīstama ne par piekrišanu, ne par noliegšanu, izņemot to gadījumu, kad likums tieši prasa pārtraukt klusēšanu, lai to neatzītu par piekrišanu.

pirms gada, 2019.08.06 18:46

Dzīvoklis

No ko tie privātmāju īpašnieki var lēkt uz ecešām! Kad veda Alba, tas notika agri rītos ar lielu troksni un maksāju 5 eiro ar mainīgiem centiem. Šī kompānija strādā akurāti, civilizēti, klusi un tikai par 1 eiro var plus/ mīnus 20 centiem. Ka problēmas ar sazvanīšanu, tas gan ir tiesa. Privātmāju īpašnieki ir 4 veidu: vieni visu, ko var, sadedzina plītī /krāsnī, otri dedzina savā teritorijā ka kūp visa apkārtne, trešie ir kārtīgie, bet ceturtie slepus vai atklāti visu samet daudzdzīvokļu māju konteineros. Tā ka problēmu nerada apkalpojošais uzņēmums, bet gan jūsu dažādie ieradumi. Risinājums varētu būt nevis ikmēneša standarta, bet elastīgie līgumi uz gadu vai ilgāk.

pirms gada, 2019.08.06 23:32

Vietējās ziņas