Izaug bagātīga ķirbju raža

Ar mazākiem un lielākiem, dzelteniem, zaļiem, baltiem, divkrāsainiem, bumbierveida, apaļiem un vēl dažnedažādiem citādiem ķirbjiem un ķirbīšiem šogad var lepoties lejasciemiete Judīte Beķere. Kopumā to ir vairāk nekā 300.

Ķirbji izauguši dobē pie viesu nama "Pa laimes taku", kurā saimnieko J.Beķere.

 

"Gan vīrs, gan es bijām nopirkuši ķirbju sēklas. Tiesa, vīram bija gadījies nopirkt dekoratīvo ķirbju sēklas. Tad nu nolēmām ķirbjus sastādīt dobē tepat viesu nama priekšā. Iestādījām pa kādam ēdamam ķirbim, bet pārējie bija dekoratīvie ķirbīši, turklāt sēklas bija dažnedažādas," stāsta J.Beķere.

 

"It kā pa jokam, bet beigās novācām varenu un skaistu ražu, par ko arī pašiem prieks. Katrs ķirbis tagad priecē sirdi. Nekad nevarēju iedomāties, ka tie var būt tik dažādi, skaisti un interesanti. Arī tik liela ķirbju raža man vēl nekad nav bijusi."

 

J.Beķere stāsta, ka no dekoratīvajiem ķirbjiem tagad varēs gatavot dažādus skaistus dekorus vai arī atstāt vienkārši, lai priecē acis.

 

"No lielajiem ķirbjiem tiks arī pagatavotas dažādas vērtīgas lietas. Viss ķirbis ir ēdams, tas viss ir viens liels veselības avots. Turklāt ķirbis ir tāds interesants augs, kurš uztver visu informāciju, kas trūkst cilvēkam, kas viņu audzē un apčubina, un tādējādi izaug kā tieši šim cilvēkam domāts ķirbis un pēc tam spēj atdot visas savas labās un veselīgās īpašības. Arī ķirbja miza ir derīga. To vajag izžāvēt un samalt - pēc tam var likt klāt biezputrai vai jogurtam. Tas ir ļoti veselīgi, vienīgi visus dabas produktus ir nepieciešams lietot regulāri un ilgstošāku laiku," saka J.Beķere.

 

"Arī ķirbju sula ir ļoti veselīga. No ķirbju sēkliņām kopā ar medu var gatavot konfektes, kas pie reizes ir arī veselīgas, garšīgas ir arī ķirbju sukādes. Mūsu ģimenei garšo ķirbju sautējums ar malto gaļu, to var gatavot arī ar zivi."

 

J.Beķere piebilst, ka ar 15.oktobri pa ceturtdienām viesu namā par nelielu samaksu notiks veselības skolas nodarbības, kurās ikviens varēs iemācīties no rudens veltēm pagatavot dažādus veselīgus produktus ziemai, piedalīties ārstnieciskās vingrošanas nodarbībās un gūt noderīgu informāciju no dažādiem zinošiem speciālistiem.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas