Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Izglītības darbinieki tiekas konferencē

Konkurētspējīgā izglītībā svarīga loma ir radošam pedagoga darbam
Skolēni šonedēļ bauda pavasara brīvdienas, bet pedagogi šo laiku izmanto arī, lai tiktos, bagātinātos un smeltos pieredzi no kolēģiem. Otrdien novada izglītības darba speciālisti pulcējās uz konferenci "Radošs pedagogs izglītības iestādē", kur ne tikai ieklausījās savu kolēģu stāstītajā, bet arī diskutēja darba grupās. Vairāk foto šeit.

Latvijā arvien vairāk tiek diskutēts par konkurētspējīgu izglītību un arī to, kādam ir jābūt pedagogam, lai viņš var piedāvāt šādu izglītību. Analizējot konkurētspējīgas izglītības faktorus, īpaša nozīme tiek pievērsta radošam pedagoga darbam, lai veicinātu skolēniem un pašiem pedagogiem interesantu mācību procesu un paaugstinātu skolēnu motivāciju mācīties.  

Daudz fanātisku pedagogu

Šī konference tika organizēta projekta "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" gaitā. Projekta koordinatore Gulbenes novadā Anita Birzniece atklāj, ka starp projekta aktivitātēm pedagogiem ir iespēja saņemt atbalstu pedagogu zināšanu un prasmju pilnveidei, viņu pārkvalifikācijai, kā arī pedagogu kvalitātes pakāpju novērtēšanas sistēmas ieviešanai.

 

"Pedagogiem karjeras iespējas nav īpaši lielas. Visi nevar būt direktori un administratori, tādēļ jau kādu laiku Latvijā tiek veidota kvalitātes pakāpju sistēma. Konferencē mēs tikāmies ar tiem pedagogiem un izglītības iestādēm, kuras šajā projektā ir iesaistījušās, lai pedagogi varētu iegūt šīs kvalitātes pakāpes. Mēs vēlējāmies novērtēt ieguvumus un riskus, ko sniedz šī ideja gan pašam pedagogam, gan arī izglītības iestādei," stāsta A.Birzniece.

 

"Projekta laikā mēs cenšamies plašāk runāt par pedagoga misiju un lomu mūsdienu izglītībā, par pedagogu iespējām un ietekmi, par to, kādai ir jābūt mūsdienīgai izglītībai un arī pedagogam. Skolotājs vairs nav tikai mācību priekšmetu mācītājs. Ir mainījušies uzsvari. Arī pašiem pedagogiem ir jādomā, kā viņiem kļūt elastīgiem un mācīt skolēnus ne tikai mācīšanas pēc, bet lai skolēns varētu efektīvi funkcionēt šajā sabiedrībā. Šī projekta laikā ir atklājies, ka mums ir daudz ļoti jaudīgu, radošu un fanātisku pedagogu, kas savu darbu dara no sirds, ar milzīgu enerģiju, izdomu un pašatdevi, un tas ir nenovērtējami."

 

Pedagogi nevēlas konkurēt

Viena no darba grupas vadītājām, Lejasciema vidusskolas skolotāja Vēsma Stapāne atzīst, ka šī bija ļoti saturīga konference.

 

"Skolotāji atzina, ka iesaistīšanās šajā projektā viņiem bija arī iespēja sevi parādīt. Tika lauzti arī stereotipi - tu esi labs skolotājs, bet cik labs tad tu esi? Mēs savā grupā runājām arī par to, kas ir radošs skolotājs. Skolotāji izteica domu, ka viņi savā novadā negrib būt konkurenti, viņi vēlas sadarboties un būt radoši. Mēs negribam uztraukties, vai mums visiem būs darbs, par to būtu jādomā Izglītības nodaļai. Mēs nevēlamies baidīties no tā, ka kādam mūsu radošumu varbūt nevajadzēs. Mēs negribam būt konkurenti un baidīties, ka kāds cits skolotājs nenozog mūsu idejas, tādējādi viņa skolēns varētu būt konkurētspējīgāks un viņa skolas vārds izskanētu skaļāk. Mums visiem būtu jāsadarbojas, lai visi šī novada skolēni būtu veiksmīgi un spējīgi konkurēt," saka V.Stapāne.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas