Jau nozāģēti pirmie ozoli, ceļš no Gulbenes uz Rēzekni autosatiksmei ir bīstams 65

Pagājušajā nedēļā Stradu pagastā ir sākušās aktivitātes uz valsts 1.šķiras autoceļa virzienā no Gulbenes uz Rēzekni, kura par aptuveni 4,3 miljoniem latu paredzēts rekonstruēt 10,2 kilometrus, ieskaitot Pededzes tiltu, kā arī izveidot gājēju ietvi no Gulbenes līdz Palienai. Jau nocirsti pirmie ozoli apmēram kilometru garā posmā, bet, kā liecina iepriekš no akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" saņemtā informācija, pavisam ir paredzēts atbrīvot ceļu no 879 kokiem. Vairāk foto šeit.

Rēzeknes ceļa posms Stradu pagastā noslēgs Vidzemi un Latgali savienojošā maršruta Rēzekne - Gulbene sakārtošanu, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu.  

Uz ceļa būs luksofori

Būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir lietuviešu firma "Kauno tiltai". Apakšuzņēmējs ceļa darbiem uz Rēzeknes ceļa Stradu pagastā ir vietējā SIA "Rubate". Tiltu būvēs SIA "8 CBR" no Smiltenes. Ozolus cērt un celmus raus laukā licencētā mežizstrādes SIA "AVN Plus"no Cēsu puses.

 

Projekta vadītājs Juris Začests "Dzirkstelei" skaidro, ka ceļš autosatiksmei slēgts netiks ne tagad, ne ziemā, darbi tiks veikti tik ātri, cik atļaus laika apstākļi.

 

"Viss norit saskaņā ar likumu, ar drošību. Tomēr arī pašiem autovadītājiem ir jābūt uzmanīgiem, jāseko kustību ierobežojošajām zīmēm, jo tiek zāģēti koki un iebraukšana šajā ceļa joslā ir bīstama. Smagajām automašīnām izdevīgāk ir braukt pa Balvu ceļu. Autovadītāju uzmanības piesaistei rekonstruējamajā Rēzeknes ceļa posmā drīzumā tiks izmantots viens luksofors. Iespējams, ka kopumā būšot vajadzīgi pat trīs luksofori," saka viņš.

 

Vairākkārt saskaņo, pirms zāģē

"Pirms nozāģēt kādu koku, par to pārliecināmies vairākkārt. Viedoklis tiek saskaņots. Cērtamo koku stumbriem ir tiek uzzīmēts krusts - sarkans vai zaļš," stāsta J.Začests.

 

Akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters "Dzirkstelei" skaidro, ka saudzējamie dižkoki tiek apjozti ar koka jostu. Tā nebūs pienaglota, bet apsieta, lai saudzētu stumbru.

 

"Nav iespējams apvienot kvalitatīvu ceļu ar koku saglabāšanu kaut vai vienā ceļa pusē. Sākotnēji tāda doma bija, paplašinot brauktuvi vienā pusē. Bet tad būtu jāatpērk privātie zemes īpašumi," skaidro Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis

 

J.Duļbinskis stāsta, ka pašvaldība sākotnēji plānoja pieteikties izmantot Rēzeknes ceļa rekonstrukcijas laikā nocirstos kokus, taču vēlāk sakarā ar iedzīvotāju pausto negatīvismu no šīs domas atteicās. Nozāģētie koki paliek būvuzņēmēja rīcībā un tiks izmantoti pārstrādei - daļa kā malka vai šķelda, daļa - kā lietas koks.

Pievieno komentāru

Komentāri 65

eduards

koki ir skaisti bet vini savu muzu iz nodzivojusi un ta kundzite kura no 1000 kokiem ir sabildejusi tikai piecus vesolos kokus un maldina cienijamos gulbenes iedzivotajus ar savam bildem un tadai firmai kas ir uzniemusies istradat tikbistamus kokus kas abdraud cela satiksmes dalibniekus japasaka liels paldies ja pats igdiena vadu smago automasinu un tisam tie koki ir bistami un cepuri nost tiai brigadei kura operativi istira cela braucamas malas no sapuveniem

pirms 8 gadiem, 2012.11.01 20:54

eduards

koki ir skaisti bet vini savu muzu iz nodzivojusi un ta kundzite kura no 1000 kokiem ir sabildejusi tikai piecus vesolos kokus un maldina cienijamos gulbenes iedzivotajus ar savam bildem un tadai firmai kas ir uzniemusies istradat tikbistamus kokus kas abdraud cela satiksmes dalibniekus japasaka liels paldies ja pats igdiena vadu smago automasinu un tisam tie koki ir bistami un cepuri nost tiai brigadei kura operativi istira cela braucamas malas no sapuveniem

pirms 8 gadiem, 2012.11.01 20:54

Agnis

vismaz varees aizbraukt maajaas ar zemu mashiinu neuztraucoties par to vai apaksha buus norauta un vai diski buus veseli :)

pirms 8 gadiem, 2012.10.30 18:17

Parkets

lai tik cert, beidzot bus ozolkoka malka ,kuru var nopirkt par 0,5 Ls par steru

pirms 8 gadiem, 2012.10.29 15:43

Stefans Razins

Es ari dzivoju blakus šim ceļam .Man ļoti patik brist pa dubļiem uz pilsētu .

pirms 8 gadiem, 2012.10.28 15:13

es

beidzot būs normāls ceļš, malači, patīkami būs braukt

pirms 8 gadiem, 2012.10.26 18:48

Kapec par slimnicas ozoliem neviens neraud?Tie laternam trauceja?

pirms 8 gadiem, 2012.10.25 21:03

Aldis

es dzīvoju pie šīs ozolu alejas vairāk kā 27 gadus un teikšu, lai nolādēti tie ceļu būvnieki ar visām Gulbenes domes amatpersonām, kuras ļāva notikt tādiem briesmu darbiem

pirms 8 gadiem, 2012.10.25 14:11

Janka to Dacei

dzīvoju Palienā un man tie ozoli patika....un gan jau solītais gājēju celiņš arī būs 50 cm platumā (arī tam naudas nepietiks)

pirms 8 gadiem, 2012.10.25 12:30

Ko

Ko bļauj? Variet pirkt Palienas pļavas, būvēt ceļu un stādīt kaut baobabus alejā! Kas? Naudiņas vai uzņēmības nepietiek? Tad beidziet d.....st!!! Ceļam būs būt!

pirms 8 gadiem, 2012.10.25 10:46

dace

Jautājums visiem komentētājiem kuri aizstāv "brīnišķigo" aleju - kur ir jūsu dzīvesvieta? Varu arī atbildēt jūsu vietā - tā nav pat tuvumā apjūsmotajam ceļa posmam! Tas kurš ir izbaudījis uz savas ādas pārvietošanos pa šo ceļu, ar kājām, velosipēdu vai mašīnu- rudens un pavasara dubļus, vasaras putekļus, ziemas sniega vaļņus - vairs nesaredz nekādu dabas skaistumu. Mēs to ceļu gaidām jau četrdesmit gadus un nu jau ir vienalga ar kokiem, vai bez, bet lai būtu labs ceļš.

pirms 8 gadiem, 2012.10.25 09:14

wrc

otrā galā visi stumbri ir satrusuši. Parkets labi ja iznāks vienai istabai no visas alejas. hihi

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 19:41

mijau!

Ludberks to Vitauts 24.10.2012. 15:08:37
----------------------------------------------------------
pievienojos Ludberkam un Vitautam;
saka, ka kaķa lāsti debesīs nekāpjot, bet ceru, ka Dievs un Daba izdarīs tā, ka nokaltīs necilvēki kā nozāģētie koki, sagrauzīs viņus trupe un KNABs :)

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 17:07

njāāā

Ludberks to Vitauts 24.10.2012. 15:08:37
_____________
Vārdu sakot - nost ar darboņiem un kapitālistiem , lai dzīvo proletariāta diktatūra ... uz saulaino tāli - gribēji teikt... vai kur gudrs, gudrs sarkanais malēnietis 21gs!
Neesmu pietuvināts "pagodinātajiem" , bet pasarg Dievs mūs no tādiem ludberkiem!

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 15:25

Ludberks to Vitauts

pilnībā pievienojos šim labajam novēlējumam ar nosacījumu, ja sarakstu papildina mednis, krauklis, šviku pāris, stucka, sliede, koris un vēl pāris cilvēkveidīgo radījumu

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 15:08

Vitauts

lai uz mūžiem aiziet vēstures mēslaine un nebūtībā Gulbenes bijušie un esošie vadītāji stepanovs un daudziņa tik daudz posta pisētai un iedzīvotājiem pat padomju okupācija nav nodarījusi

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 15:06

ah jel

ko cepās, kad Skolas ielas Maximu būvēja arī laukumā kur tagad mašīnas stāv auga ozoli, un arī tad visos projektos Mednis gudri stāstīja, ozoli augs un paliks kā ainava un daļa no dailes... diemžēl, ne gailis pakaļ nedzied....tā pat arī ar tiem ozoliem... cepās cik grib, nekas tā pat nemainīsies.. ko tad visi šie četrdesmit septiņi gudrie komentētāji neiet un nepieķēdējas pie ozoliem ja jau tik žēl?? uz priekšu.... citād tik vien kā gudra runāšana

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 14:36

Andrejs

Satiksmes ministrija savā 21.10.2011. vēstulē atzīst, ka Madonas reģionālās vides pārvaldes nosacījumi ietvēra prasību saglabāt ainavu un vērtīgos kokus. Alejas ir nozīmīga Latvijas kultūrainavas komponente un līdzās bojātiem un, varbūt, pat bīstamiem kokiem šajā alejā aug arī veselīgi un ainaviski koki. Jautājums ir par to, kas veica ainavas un koku novērtēšanu, lai veicot ceļa rekonstrukciju, ievērotu reģionālās vides pārvaldes prasību, jo, vismaz pēc celmiem spriežot, varētu būt nozāģēti arī pilnīgi veseli ozoli. Un tad šī lieta jau sāk „smaržot pēc lēti iegūstamiem parketa dēlīšiem”, kā pirms vairākiem gadiem tas jau notika Kaives ozolu alejā …

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 13:01

reālists

Kāda tad summa bija vajadzīga zemes atpirkšanai. Neviens jau nav izpētijis. Tagad murgo kaut ko lai attaisnotos. Ceļu vajag, bet to vajadzēja risināt atstājot ozolus.Ta rīkotos kārtīgs saimnieks. Nav saimnieku novadā- slimnīca, ozoli, nesaremontētā Brīvības iela, premijas, pabalsti novada darbiniekiem utt. Nezinu nevienu labu darbu.

pirms 8 gadiem, 2012.10.24 13:00

Vietējās ziņas