Kāpēc man kā patērētajam būtu jācieš? 6

"Dzirksteles" redakcijā vērsās Andis Leitis no Lejasciema pagasta. Viņš cīnās par savām patērētāja tiesībām.

"Pirms pieciem mēnešiem iegādājos dekoderu. Pagājušās nedēļas beigās tas salūza. Paņēmu čeku, garantijas talonu, dekoderu un devos uz veikalu Gulbenē, kur to biju iegādājies. Veikala darbinieki man paskaidroja, ka varbūt nākamnedēļ to aizvedīs uz Rīgu uz garantijas remontu un būs jāgaida vēl apmēram trīs nedēļas, kamēr to salabos. Es atbildēju, ka esmu nopircis nekvalitatīvu preci, ko lai es daru mēnesi bez televīzijas. Lūdzu, lai dod vietā citu dekoderu, kamēr šis būs remontā. Viņi atbildēja, ka tā nedarot. Es esmu samaksājis par dekoderu, kāpēc tagad man kā patērētājam būtu jācieš un mēnesi jādzīvo bez televīzijas, jo bez dekodera to nerāda," sūdzas A.Leitis.


Nākamajā dienā viņš atkal devās uz veikalu un pieprasīja atpakaļ naudu par nekvalitatīvo preci.

"Es kā patērētājs negribu būt cietējs. Naudu gan vēl neesmu saņēmis atpakaļ, jo mans pieprasījums par naudas atdošanu tiks nosūtīts uz Rīgu. Tagad jau pašam par sevi ir jāpastāv un jācīnās. Lai citi patērētāji arī skatās līdzi un cīnās," aicina A.Leitis.


Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde "Dzirkstelei" skaidro, ka no likuma neizriet, ka pārdevējam būtu jānodrošina vietā cita prece uz remonta laiku.

"Bet, ja garantijas dokumentā ir punkts, kas to paredz, tad tas būtu jānodrošina. Galvenais šajā situācijā ar veikala darbiniekiem ir vienoties par konkrētu laiku, kurā tiks saremontēta prece, un fiksēt to rakstveidā uz garantijas dokumenta, lai attiecīgi nebūtu problēmu ar remontēšanas laiku. Jo, piemēram, pēc 30 dienām var piedzīt zaudējumus par aizturēto preci. Līdz ar to būtiski ir vienoties - ja saremontē trīs nedēļu laikā, tad tas arī notiek trīs nedēļu laikā," norāda I.Žunde.


Patērētāji neskaidrību gadījumos patērētāju tiesību aizsardzības centru var sazvanīt pa konsultāciju tālruni 65452554.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

HI - TO

Pabira esi Tu....... tāpēc sēdi mēnesi bez TV un netēlo gudru! Reizēm ir torgaši, kuri citādu valodu nemaz nesaprot, un tādi nūģi /līdzīgi tev/ pa pusgadam sēž bez televizora, telefona u.tml.

pirms 9 gadiem, 2011.08.16 18:36

TO - HI

Tu esi sabiedriibas pabira - neviens taa probleemas nerisina -ddd

pirms 9 gadiem, 2011.08.16 12:46

...

Tieši tā katrs otrais no paziņu un draugu dekoderiem jau ir bijis remontā...

pirms 9 gadiem, 2011.08.16 09:41

Hi

Vnk pa seju un apmainīsssss! Pasauc īstos večus......

pirms 9 gadiem, 2011.08.15 23:48

urbis

Ir trīs varianti- 1. saņemt naudu atpakaļ, 2.- apmainīt preci, 3.- piekrist remontam. Katrā gadījumā to izvēlas pircējs nevis veikals. Šajā gadījumā neredzu, ka būtu piedāvāts apmainīt preci. Veikals vienmēr centīsies iziet no situācijas savā labā!

pirms 9 gadiem, 2011.08.15 16:44

odze

dekoderiiem ir loti slikta kavlitate izdomaja kartejo reizi ka cilvekiem izsmaukt naudinu

pirms 9 gadiem, 2011.08.15 15:57

Vietējās ziņas