Koki vēl gaida spriedumu 24

Vides aizstāvji bremzē ceļa rekonstrukciju
Iedzīvotāji jautā "Dzirkstelei", kāpēc nav sākusies apsolītā Rēzeknes ceļa rekonstrukcija. Esot aizdomas, ka iemesls ir Vides aizsardzības kluba protests pret 680 koku izciršanu Stradu pagastā šā ceļa malās. Pašlaik projekts tālāk nevirzās. "Dzirkstelei" to apstiprina Gulbenes novada domes priekšsēdētāja Sandra Daudziņa.

"Laikam no mums baidās," "Dzirkstelei" saka Vides aizsardzības kluba viceprezidente Elita Kalniņa. Viņa uzskata, ka Satiksmes ministrija, kurai klubs bija nosūtījis protesta vēstuli, cītīgi gatavo atbildi. Pagaidām tā vēl neesot saņemta.  

Akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters "Dzirkstelei" saka, ka ir redzējis Satiksmes ministrijas sagatavoto atbildes vēstuli Vides aizsardzības klubam. Šī vēstule ietverot visus nepieciešamos dokumentu pielikumus.

 

"Ir vienošanās ar Gulbenes novada domi, ka tā apņemas novākt kokus ceļa nodalījuma joslā, kuri pēc projekta ir paredzēti nociršanai. Pašvaldība izvēlas darbu veicēju - uz ņēmēju -, kas veic koku nociršanu. Šā procesa tālāko virzību nevaru komentēt. Par to atbild domes darbinieks Alvils Pētersons," saka L.Aumeisters.

 

Pašvaldībā "Dzirkstele" uzzināja, ka Gulbenes novada domes Tehniskās nodaļas vadītājs A.Pētersons pašlaik atrodas atvaļinājumā. Domes priekšsēdētāja S.Daudziņa ievieš skaidrību: "Mums ir līgums ar akciju sabiedrību "Latvijas valsts ceļi" par to, ka mēs apņemamies šo darbu (koku ciršanu - redakcija) noorganizēt. Pagaidām "Latvijas valsts ceļi" nedod uzdevumu sākt organizēt šo darbu sakarā ar Vides aizsardzības kluba aktivitātēm. Kad "Latvijas valsts ceļi" mums teiks to darīt, tad arī mēs organizēsim." Viņa piebilst, ka Rēzeknes ceļa asfaltēšana ir akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" projekts.

 

Jau rakstījām, ka Vides aizsardzības klubs pēc vēstules saņemšanas no vietējiem iedzīvotājiem sāka protestēt pret koku alejas ciršanu Stradu pagastā, rekonstruējot Rēzeknes ceļu. Tika uzsvērts, ka ceļa malās aug arī dižkoki ozoli. Taču izrādās, ka apstādījumi ceļa malās nemaz neskaitās aleja, bet tikai koku rinda.

 

Iedzīvotāju domas dalās, vai ir vērts upurēt kokus Gulbenes - Rēzeknes ceļa malās, lai paplašinātu brauktuvi un izveidotu gājēju ietvi no Gulbenes līdz Stradu pagasta Palienai. "Latvijas valsts ceļi" plāno paplašināt un asfaltēt šo aptuveni 10 kilometrus garo ceļa posmu par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 2011. un 2012.gadā.

Pievieno komentāru

Komentāri 24

Jānis

Gar ceļa malu nav neviena dižkoka, jo neabilst noteiktiem izmēriem, jebkurš liels ozols un ar lielu gadu skaitu nav dižkoks.

pirms 9 gadiem, 2011.08.11 10:12

Jānis

Ja tik dedzīgi aizstāvam kokus, tad, lai netraucētu koku sakņu sistēmu un augšanu - slēdzam šo ceļa posmu un atvēlam tikai velosipēdistiem, vai , kā jau minēja komentāros, būvējam gaisa tiltu līdz pilsētai.

pirms 9 gadiem, 2011.08.11 10:07

janka

Pēdējās divās ziemās bija pamatīgs sniegs, viņš krita arī uz Rēzeknes ceļa, ceļinieki šķūrēja, škūrēja, līdz atsevišķos posmos ceļa malās izveidojās pamatīgi sniega vaļņi un braukšanai vairs atlika tikai viena josla(UZ REĢIONĀLĀS NOZĪMES CEĻA !!!!). Un iemesls pavisam vienkāršs - sniega vaļņus nevarēja pārstumt tālāk grāvī jo priekša bija koki. Ierosinu visiem zaļajiem nākošziem ar lāpstām dežūrēt Rēzeknes ceļa koku alejās, attīrīt sniega sanesumus, lai mēs, vietējie, varētu laikus nokļūt uz darbu un mājās.Tas par ziemu.
Par vasaras putekļiem, pavasara un rudens dubļiem, bez lamuvārdiem man uzrakstīt neizdosies, tāpēc atbrauciet dabas draugi un es pateikšu, ko es par jums domāju!

pirms 9 gadiem, 2011.07.28 14:10

4

Nu šoreiz ir par traku....šoreiz ceļš ir svarīgāks...

pirms 9 gadiem, 2011.07.26 09:35

Pie reizes nogriežat kokus un izveidojat maģistrāli?

pirms 9 gadiem, 2011.07.25 13:08

Tur ceļa malā nav neviena vesela koka un arī dižkoku tur nav!!! Ozols kā aizsargājams dižkoks skaitās tad, ja stumbra apkārtmērs 1.3m augstumā pārsniedz 5m un vietējās nozīmes dižkoks no 4m un tam ir jābūt veselam, dzīvotspējīgam un vizuāli skaistam. Pie lielāka vēja ceļa malā esošie koki gāžas un apdraud cilvēkus. Ziemā uz līkumainā, nepārredzamā un bedrainā ceļa notiek avārijas, jo bieži vien jau tā šauro, koku ieskauto ceļu nākas dalīt ar lielajām kokvedēju mašīnām. Un nevienam Rīgā sēdošam "zaļam" aktīvistam neinteresē tas, ka ceļam laukos ir būtiska nozīme. Varbūt pastāv kompromisa iespējas pie līkumu iztaisnošanas kādu koku saglabāt.Tas būtu neprāts šajā posmā atteikties no normāla asfalta.

pirms 9 gadiem, 2011.07.25 12:19

vasara

mana mašīna arī aizgāja uz šrotu slidena ceļa un gandrīz uz ceļa augoša koka dēļ. Arī kokiem jāaug savā vietā un nav jāapdraud cilvēki, mēs jau tā esam AIZAUGUŠI BEZDIEVĪGI ZAĻI
Kad beidzot grib atnākt civilizācija, tad mūs dzen kokos.

pirms 9 gadiem, 2011.07.25 08:17

kadi tur koki, veci jau un paraugusi. dien diena tur braucu, vienas problemas to koku pec, pasam avarija ari sanaca. cik tur nav situsies un likumui ari nepāredzami, nevajg runat, ja pasi neesat saskarusies un nezinat kada tur situacija. ziema drausmas, koks pie koka, masina slid un doma kura trapisi. es tikai par likvidesanu

pirms 9 gadiem, 2011.07.24 19:58

kučrs

-es- Būs ceļš būs braucēji! Ja nav slinkums paskataties kartē atālumu Rīga -Rēzekne caur Pļaviņām un caur Gulbeni, šķriba apm. 25 km. Cik ātruma ierobežojumu tur ,cik te!? Jautājumi ir....

pirms 9 gadiem, 2011.07.23 13:05

Ko te var ņemties,nogriezīs tāpat,un pēc 5 gadiem tāpat neatcerēsies ka tādi te bijuši.Es,piemēram,kokus nepamanu kad braucu,tikai bedres,ja nu vienīgi vējainā laikā uztrauc kāds nokaltis zars,kurš grasās apdraudēt veselību.Es ceru,ka veselais saprāts ņems virsroku.

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 22:33

asfaltu!!!

es 22.07.2011. 21:45:46
Kas tad brauks pa tiem ceļiem - Latvija ir tukša, kā izmirusi. Jaunie prom, pensionāriem gana labs ceļš. Bet tie daži var pabraukt arī lēnāk. Toties koki būs sglabāti. Paies 5 gadi, nebūs vispār, kas brauc pa to ceļu!
...ja jau tā - tad jau arī koki nevienam nebūs vajadzīgi.... vismaz 5 atlikušos gadus pabrauksim pa normālu ceļu....

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 22:02

es

Kas tad brauks pa tiem ceļiem - Latvija ir tukša, kā izmirusi. Jaunie prom, pensionāriem gana labs ceļš. Bet tie daži var pabraukt arī lēnāk. Toties koki būs sglabāti. Paies 5 gadi, nebūs vispār, kas brauc pa to ceļu!

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 21:45

kučrs

Vai kāds no tā vides aizardzības??? kluba maz zin kādi tie koki izskatās ? Kuri ir tie vietējie ,kuriem nevajag labu ceļu?Atzīstaties! Aunu bars atkal ir ticis pie teikšanas!

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 21:03

veel

UN asfaltu var uzlikt ari uz sauraka cela, nav obligati japaplasina!

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 19:23

es

Idioti ir tie, kuri grib izpostit vel pedejos Latvija palikusos kokus! Vareja celam uzbert jaunu grunti un nolidiznat un viss buut labi.
Vai kads to sajedz cik ilgs laiks paiet kamer koks izaug lidz sadam lielumam?

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 19:22

par asfaltu

di... tos zaļos tie koki jau sen bija jānogriež, visi pārkaltuši un sapuvuši

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 18:56

Hummer

kokus cirst nedrikst un punkts, iztiksim bez asfalta

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 17:21

Es arī

gribu asfaltu... vēl šodien braucu no Rēzeknes puses līdz Pededzes tiltam, kā cilvēks. Un tad sākās... nosargātie koki un daudz putekļu, zem kuriem, manuprāt, neelpo ne šo nabaga veco koku lapas, ne jebkas gar šo ceļa posmu. Par bedrītēm runājot, tiešām, nez vai kāds no aizstāvjiem dzīvo tajā pusē un ir spiests katru dienu pāris reizes mērot šo ceļu, un ne tikai sausā laikā putekļu mākoņa ieskauts, bet lietavās, kad ceļš ir izdangāts un vietām tikpat kā neizbraucams.

pirms 9 gadiem, 2011.07.22 17:01

Vietējās ziņas