Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Koku aizstāvji Gulbenē izjūt pretsparu 34

Dabas draugi un ceļa aizstāvji katrs paliek pie sava viedokļa
Ceturtdien Gulbenes novadu apciemoja Vides aizsardzības kluba kopā sasauktie aktīvisti no Rīgas - kluba domniece Dacīte Beķere, augu sugu un biotopu sertificētā eksperte Lelde Eņģele, kā arī publicists Dainis Īvāns. Viņu brauciena mērķis bija apskatīt rekonstruējamo Rēzeknes ceļu Stradu pagastā, kur ceļmalās plānots nocirst gandrīz 700 kokus, jo tie traucē brauktuves paplašināšanu un ceļa pārredzamību.

"Dzirkstele" ciemiņus satika vispirms uz Rēzeknes ceļa uz Pededzes tilta, kur savienojas var redzēt jau rekonstruēto brauktuvi un novērtēt zemes ceļa stāvokli tālāk uz Gulbenes pusi. D.Beķere "Dzirkstelei" uzsvēra, ka dabas draugi nebūt nav pret ceļa rekonstrukciju. "Mēs esam par ceļa uzlabošanu un arī par koku saglabāšanu. Mēs esam atbraukuši apskatīt kokus un uzzināt atbildes uz mūsu jautājumiem," teica viņa.  

Koku izciršanu uzskata par trulumu

D.Īvāns "Dzirkstelei" pauda, ka Gulbenes novadā plānotā gandrīz 700 koku izciršana Rēzeknes ceļa rekonstrukcijas laikā ir valstī vēl nebijis apjoms. Viņš arī pieļāva, ka Stradu pagastā šo koku aizstāvji ir mazākumā. Pēc D.Īvāna domām, tā esot truluma pazīme. Viņš par situāciju uzzinājis no dabas retumu pētnieka Gunta Eniņa, kurš pēc paša iniciatīvas jau bijis Strados un saskaitījis 900 vērtīgus kokus šajā ceļa posmā.

 

"No 900 kokiem plānots izcirst 700, tātad nieks vien ir, ko paredzēts necirst. Tas ir šokējošs daudzums," sacīja D.Īvāns. Viņš kā Latvijas pilsonis ir pret koku ciršanu, turklāt tas nav saistīts ar viņa politisko pašreklāmu, jo D.Īvāns negrasoties kandidēt Saeimas ārkārtas vēlēšanās.

 

D.Beķere sacīja, ka vietām Stradu pagastā koku aleja ir ļoti skaista, kur ozoli ir abās ceļa pusēs un viducī - sadevušies rokās. Viņasprāt, argumenti par to, ka ceļš ir braukšanai nedrošs, varētu būt strīdīgi.

 

"Ja samazina braukšanas ātrumu un ievēro ceļu satiksmes noteikumus, ja nevis drāžas garām kokiem, bet priecājas par to skaistumu, diezin vai trīs resni ozoli ceļa līkumā var braucējus traucēt," prātoja viņa. D.Beķerei sāpīgi bija redzēt sarkanos krustus, kas ievilkti uz to koku stumbriem, kurus ir plānots nocirst.

 

Karsti diskutē domes kabinetā

Novada būvvaldē koku aizstāvji izšķirstīja Rēzeknes ceļa rekonstrukcijas projekta piecus sējumus. Visai karsta izvērtās saruna novada domes priekšsēdētājas Sandras Daudziņas kabinetā. Brīžiem runāja visi, cits citā neklausoties. Kaislīgi ceļa projektu aizstāvēja Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis un astoņi Stradu pagasta pārstāvji - iedzīvotāji ar Aloizu Priedeslaipu un uzņēmēji ar Jāni Sudrabu priekšgalā.

 

Domes priekšsēdētājas vietnieks Dainis Švika teica - ir bažas, ka Rēzeknes ceļa rekonstrukcija Stradu pagasta pagastā koku aizstāvju dēļ varētu arī nenotikt, ja sākumā darbus tikai atliks, bet beigās vienkārši pateiks, ka Eiropas nauda jau izmantota kādam citam ceļam Latvijā. D.Īvāns iebilda, ka tik vienkārši pārtraukt ceļa projektu nav iespējams, tāpēc dabas draugus vainot nav pamata. Akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters apstiprināja, ka projekta realizācija nav apturēta. S.Daudziņa mudināja koku aizstāvjus rēķināties ar vietējo iedzīvotāju domām, mainīt viedokli un darīt to zināmu Satiksmes ministrijai.

 

A.Priedeslaipa solīja rīkot Stradu iedzīvotāju piketu pie Vides aizsardzības kluba biroja Rīgā, ja jutīs, ka dabas draugu pretspara dēļ tiek kavēta Rēzeknes ceļa rekonstrukcija Gulbenes novadā. Viņš pauda, ka ceļa atjaunošanu viņš gaidot jau 40 gadus. A.Priedeslaipa uzsvēra, ka Rēzeknes ceļa līkumos koki ir paņēmuši daudzu cilvēku dzīvības. Stradu pagasta pārstāvji uzsvēra, ka rekonstruēts Rēzeknes ceļš ir arī svarīgs, lai nodrošinātu uzņēmējdarbības vidi Stradu pagastā.

 

"Ceļš - tā ir mūsu dzīvības artērija," klāstīja A.Priedeslaipa.


S.Daudziņa pauda, ka nocirsto ceļmalas koku vietā talku veidā varēs iestādīt jaunus.

 

Satiksmes ministrija skaidro

D.Beķere "Dzirkstelei" darīja zināmu, ka saņemta rakstiska Satiksmes ministrijas atbilde uz Vides aizsardzības kluba jautājumiem. Vēstulē uzsvērts, ka ir iespēja Rēzeknes ceļa aptuveni 10 kilometrus garo posmu Stradu pagastā rekonstruēt par Eiropas reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Pirms projekta izstrādes akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" veikusi ceļa satiksmes drošības auditu. Konstatēts, ka "koku saglabāšana ceļa tuvumā palielina ceļu satiksmes negadījumu skaitu par aptuveni 22 līdz 44 procentiem". Galvenā ceļa problēma ir tā līkumainība un līdz ar to ierobežotā redzamība.

 

Atzīts arī, ka "ļoti nopietna problēma" ir liela izmēra koku stādījumi abpus ceļam; koku rindas veido vizuālu aizsegu un nenodrošina ceļa sānu redzamību. Turklāt daudzviet koki ir pārauguši vai saslimuši, par ko liecina nokaltušie zari vai vainagi virs ceļa braucamās daļas. Uzsvērts, ka "absolūtu vairākumu koku ir traumējuši vai sakropļojuši garām braucošie transportlīdzekļi".

 

Novērots arī, ka laika gaitā ceļmalu koku alejas princips daudzviet ir zudis, ir tikai alejas fragmenti. "Tādējādi tiek zaudēts ne vien vizuālais un emocionālais sākotnējais alejas mērķis, bet tiek iegūta arī saules apgaismojuma nevienmērīga nokļūšana uz brauktuves ("ņirboša" gaisma), kas traucē droši vadīt transportlīdzekļi," teikts Satiksmes ministrijas atbildes vēstulē Vides aizsardzības klubam.

 

Uzsvērts arī, ka Rēzeknes ceļam jābūt ērtam no drošības viedokļa, ņemot vērā, ka pa šo ceļu bērni ikdienā iet uz skolu. Rekonstruējot ceļu, paredzēts to ne tikai iztaisnot, kā top paredz projekts, bet arī izbūvēt gājēju celiņu, kas savienotu Stradu pagasta Palienu ar Gulbenes pilsētu.

Pievieno komentāru

Komentāri 34

Weninsave

People without tattoos, as well, will benefit from healthier, much more gorgeous skin. So you have a soft landing, be certain that you pack replica watches on both sides of the railing. stayed in business for another 6 years after our brief meeting, before being acquired by Apple. This can ony be done becase of the wide aay of shoe that yo get in diffeent designs and pattens fom this patica band, yo wi neve find yosef getting replica watchesastophobic becase yo need to go on and wea the same kind of shoesSbscibing to tak e-mai ists cod hep yo ink with ike-minded men and women that ae into advetising and entepise It eay is impotant to eqest qestions:What ae thei minima? " In another song from The State vs Radric Davis called 'Stupid Wild' featuring Lil Wayne Cam'ron, in the chorus Gucci Mane says, "Stupid wild, super stupid wild, homie that's my style.
 Therefore, writing with a stylus is rather uncomfortable and awkward. Across the street, Lite ot Circle's collection of delicate tine jewelry keeps the locals sparkling (9 On Lan St. On behalf of people who would like to do exercise, he dreamed that the most suitable shoes can be designed and produced. Combining these approaches increases the overall effectiveness. In addition, full size Tablet PCs are now crossing the http://simplyclassifieds.com/burberry-replica-handbags-the-unique-love-of-women/ - Burberry cheap handbags chasm, with success in vertical markets such as healthcare, insurance and real estate.
One hundred and forty seven years ago, John Brown led a raid on Harper's Ferry and its Federal armory. One thing is for sure, a Gucci watch will always be in style. http://dx6ckyt5uv.wordpress.com/2013/06/26/33/ - omega watches The reason for the big switch is pretty simple. Lots of attibtes is povided with aong with a spinting ecod,Coach Pses Otet Stoes contempation Backyad gaden, Biking cose, sqash tia,replica watches Pses Fo Cheap Gof Niche, Cicket signifiant. Today, replica watches has a abndant acceptabiity in the accate a-embacing maket, and it is owed the acceptance it has in the pesent time.
What you can do, though, is to put things in perspective when these things happen. "Two construction workers were the unlucky ones who were near the thud that night. Your job in affectively handling questions and objection is to adequately and effectively measure the amount of opposition that your prospect is giving you. I think there was something in the culture the first movie touched on that went beyond spaceships and buildings blowing up. Since then, many makes and models of vehicles have followed suit.
It may seem odd to hear that when you want to get rid of fat you need to take in healthy amounts of good fat but it is true. A e of thmb http://www.divanewsfeed.divalikeus.com/article.php?id=268479 - Replica Burberry Sunglasses is to cay 10%-15% of o bodyweight. Without space to run, it will not even attempt to fly, but will remain a prisoner for life in a small jail with no top. Then communicate that to them. Now, you can appreciate typing on a chiklet keyboard that is backlit and is spill proof.
Louis Vuitton has over twenty models with affordable prices to choose from. Should you bump into a Louis Vitton store and have been dreaming of buying a new set of LV's fine shoes, then it would be plausible to ensure that you have chosen an ideal pick. The dust bag does not have LV insignia on it, it should just be good old plain brown as far as i believe, though they may have changed that. The signate of replica watches is the acqeed ed soe of a his shoes Many of s chi ot obigated away devoid of investment geneay. articles are all too frequently full of errors or half-truths, and-just as bad-poor writing and incoherent organization.
-

pirms 6 gadiem, 2013.06.28 12:38

777

Koki ir jāaizvāc, cik redzams pēc katras vētras tiek nolauzti un izgāzti ar visām saknēm daudz koku, puslūzuši zari iekaras koku vainagos un nokrīt tikai sev zināmā laikā.
Avārijas kokos parasta parādība, protams būs arī taisnā ceļā, bet mazāk.
Paskatieties, kā tiek rekonstruēts ceļš Pļaviņas - Ērgļi.
Putniem un dzīvajai radībai ir visi Pededzes, Audīles, Krustalīces upes koki un neskaitāmie LVM īpašumi. Un arī lauksaimniecības zemes, kuras pamazām pārvēršas mežos.
Lai skaļākie kliedzēji saskaita, cik kokus ir iestādījuši un parūpējušies , kamēr tie patstāvīgi spēj augt (ne tikai iebakstījuši).
Manu stādīto koku skaits būs jau pie 100. Iestādiet vēl 600.

pirms 8 gadiem, 2011.08.10 12:08

Teixma

VILIS - jā, protams, priecājamies arī par tiem pašiem autobusiem! Bet darbu, kurā var ierasties 8.00 un pamest 17.00 (pieņemot, ka no pieturas līdz darba vietai var paspēt aizkļūt ne ilgāk kā 10 minūtēs)... Tādu darbu šķiet nav sevišķi daudz.

Hmm.. Starp citu, interesanti, kādu apsvērumu dēļ autobuss no pilsētas ir 17.10? (vnk. Pārējie laiki kādreiz kaut kam tikuši pieskaņoti. Bet šis?) Derētu apvaicāties. :)

pirms 8 gadiem, 2011.08.09 13:15

Vilis

TEIXMA-ļoti daudzam Tevis teiktajam piekrītu,bet par autobusiem gan ne.Ir ļoti maz tādu vietu kur buss iet 3 reizes dienā,bet Stradu virzienā iet.

pirms 8 gadiem, 2011.08.08 06:54

Teixma

P.S.- tajā intervijā ar Māri Olti arī VAK "aktīvisti" tika pieminēti... Hmm- tātad aktīvi viņi ir līdz plkst. 17.00. Tātad- ceļu jābūvē pēc plkst.17.00! :D visa problēma!

pirms 8 gadiem, 2011.08.07 14:40

Teixma (ir vēl ko teikt..)

Palasīju te šo un to.. VAK "Pienotavā" arī tik aizkustinošs L.Muktupāvelas raksts par mūsu ceļu... Jā, tas diezgan lielā mērā atbilst manam pasaules (diemžēl- neiespējamās) sapņojumam. Taču jāatzīst, ka šāda "zaļo" pieeja ir tiešām nesaprātīga un bezatbildīga. Jā, ceļš ir īpašs (dažiem dīvainīšiem, arī man tai skaitā, ar dīvainu pasaules vērtību skatījumu) tieši tāds, kāds tas ir. Taču pastāvēt par ceļa saglabāšanu? Kādam tūrismam?! Pat ja tūrismam, vai autorei ir vīzija, kādas sekas būtu šādai rīcībai? Šoreiz pievienošos Māra Oltes pārliecībai (intervija 1.jūlija Patiesā Dzīve), ka patiesi "zaļi" domājot tomēr jāvērtē kopējā ietekme un nevar cīnīties tikai pēc te jau minētā "ne zariņa nenolauzu" principa. Tas ir egoistiski!
Kopējā ietekme (tālāk par Palienu), kas jau sen vērojama- iedzīvotāji pamet šo pagasta daļu, jo autobusu trūkuma dēļ vnk. nav iespējams normāli izbraukāt ne uz skolu, ne darbu. Rezultātā arī veikals Lejasstrados tika aizvērts, Stradu pamatskola slēgta, uzņēmēji nav ieinteresēti šeit kko uzsākt, jo nav jau cilvēku! +sliktais ceļš (citos gadalaikos ne vasarā) atbaida jebkuru, kuram savs auto (+vēl kravas saturs) ir dārgs. Pastāvīgais smilšu mākonis liedz jebkādu normālu atpūtas iespēju izveidi..
Vai "izmirušie" pagasti, kur palikušas vien grūstošas mājiņas un aizlaisti lauki ir Latvijas labākā nākotne? Vai par tādiem VAK cīnās? Nē, nu tūristam no lielpilsētas jau, protams, patīk tādas īpašas ekskursijas uz nekurieni... Diemžēl ne ekonomiku, ne dzīves līmeni tāds tūrists gan laikam nevienam neuzlabos.

pirms 8 gadiem, 2011.08.07 14:31

Teixma

Ja brauc ar savu auto labos apstākļos vnk. sava prieka pēc, protams, nav problēmu. Bet, ja šeit ir jādzīvo un jāizdzīvo VISOS apstākļos (īpašā ekstra- bez sava auto), tad par tiem "lauku priekiem" nākas maksāt pamatīgi (tā, tūlīt kāds sūtīs citur dzīvot.. Vispirms lai sagādā to "citur" dzīves vietu, tad arī runā)

Tā ka, sunim (atmiņām & emocijām) reizēm jāpārkāpj, lai dzīve uz priekšu ietu. Gribam taču, lai mūsu Gulbene, Stradi attīstās, cilvēki var dzīvot, var strādāt, droši iet pa ceļu, nebaidoties, ka varētu kļūt neredzami smilšu mākonī vai pakļūt zem kāda krītoša zara. Vai kāds tomēr negrib?

P.S. Par to ceļa būvi blakus... Der atcerēties, ka pa gaisu nekas nebūvējas. Ja kāds ir spējīgs atpirkt īpašumus, atlīdzināt saimniekiem visādus zaudējumus, kompensācijas, tad uz priekšu, lai metas projektā!

Veiksmi un labu dzīvi visiem! ;)

pirms 8 gadiem, 2011.08.06 02:24

Teixma

Nu zin vai ko?! Varbūt vēl kārtējo referendumu vajadzēs taisīt? Vidzemes-Latgales mēroga, jo plānotā ceļa ietekme tomēr stipri plašāka par 1 pagasta robežām... (par ref. izmaksām nerunāsim,ok?)

Es arī vienmēr esmu PAR zaļumu un žēli noraugos uz katru koku, ko kkur nogriež, bet nu jau ir par traku! Jā, bija šoks un sāpe, kad visiem kokiem krustus vilka.. Bija bērnišķīgs sapnis, ka beigās taču varēs dabūt abus- gan labu, asfaltētu ceļu, gan ceļu ar tiem ierastajiem kokiem ceļmalās. Nu nevar reizēm dabūt visu!
Jā, tie ir koki kuri 10 gadus pavadīja gājienā uz un no skolas, deva patvērumu vējā un lietū, vēl šovasar- ēnu neciešamajā saulē. Priecē pavasaros ar pirmajiem strazdiem koku zaros un rudeņos ar zeltaino lapu paklāju... Nu IR tur katram savas atmiņas, katram savs stāsts. Kādam labs, kādam slikts- tas taču ir normāli!
BET! Visam reiz ir jāmainās.. Ceļš IR vajadzīgs, jo pa tādu, kāds tas ir šobrīd, ne sabiedriskais transports kādreiz normāli kursēs, ne vnk. autobraucēji &gājēji normāli pārvietosies. "Trepes" un neapejami "ezeri" pēc katrām lietavām, necaurredzami smilšu mākoņi un dreboša māja ar katru fūri (un tās te nav retums), lūztoši koki&zari, kas pie vējiņa un mitruma mēdz krist bagātīgi...

pirms 8 gadiem, 2011.08.06 01:42

piekrītu vietājai.tikai ,izskatās,ka komentē tie,kam ar šo ceļu nav nekāda sakara.tad arī rodas siekalošanās gar šiem slimajiem un vecajiem kokiem.vai vai vai nu tik postīšot Latviju,u.tt.

pirms 8 gadiem, 2011.08.05 14:26

vietējā

Ceļš ir vajadzīgs! Tiem koku aizstāvjiem derētu kādu laiku padzīvot Strados un pāris dienas arī pastaigāt no Stradiem uz Gulbeni ar kājām, jo tikai tā viņi izjustu, cik jauki ir braukt pa bedrēm un dubļiem, un aizsnigušu ceļu. Un, cik patīkami ir, kad ejot ar kājām tevi apbrauc kāds smagais-acis pilnas putekļu un drēbes arī.

pirms 8 gadiem, 2011.08.05 11:56

kaucējs

tie balveniešu galīgi neko nerullee un kaapēc viņi Gulbenē vispār ir kaut kādi priekšnieki, lai sēž savos boļvos neko normālu tāpat nevar isist no projektiem kaut kādi D:)

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 21:27

šoziema

Nu piedodiet koku aizstāvji, bet sakiet kur likt šķurējamo sniegu ziemā, kāda bija piem pagājušogad, kad knapi viena smagā mašīna varēja izbraukt kalnaķīšu kalnā, notīrīt ir neiespējami, jo piedodiet koki, un putina tajā vietā vienkārši super sakarā ar lielajiem sniega vaļņiem un kokiem ceļa malā, ko jūs darīsiet ziemā, ja jūsu mašīns tur iestigs - un nenoveliet vainu uz ceļu uzturētājiem, jo viņiem šī ceļa tīrīšana ir ļoti smaga dēļ kokiem.

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 17:30

krievijas nelaime -duraki i darogi....kā pie mums?

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 14:29

risinājums

Lieta vienkārša - lai Vides aizsardzības klubs pārstāda kokus tālāk. Būs izglābuši pasauli un pierādījuši savas idejas darbos. Citādi tāda pļurkstēšana vien sanāk. Protestētāju mums ir daudz, ideju un darītātāju nav.

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 11:03

tai starp citu

ja tu kā tūriste šad un tad vasarā izbrauc pa to nolādēto ceļu,tas ir pavisam cits stāsts.tad vari savus ahus un vzdohus te mums neatstāstīt.šis ceļš ir patiešām nolādēts.tur gandrīz katrs koks ir paņēmis kādu dzīvību.nerunā'jot jau par uzrūgušajiem arumiem pavasaros un pieputinājumiem ziemās.bet tas jau attiecas tikai uz vietējiem.caurbraucēji jau brauc pa loku.uz Balviem,tad uz Rugājiem,tad tālāk.Visi zina,ka pa pededzes ceļu dzenās tikai vāji galviņās ,kam nav žēl savas mašīnas.Bet ko lai dara tie daži garā vājie,kam ir bijusi nelaime tur dzivot?tā nu tas ir .nekad nedomāju,ka te sāksies ši teātris .izskatījās,ka nākošgad ceļš jau būs.Tagad dažu labu muļķu zemes blējēju pēc varu to arī nesagaidīt?

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 09:30

Nu ja...

Sudrabs var balkus ar tacku vest, vai ar helikopteru, ka vinam ertak, Priedeslaipa ar kaut ar samokatu majas braukt. Man vispar nav nekadas delas ko un ka sie kungi daris. Bet es velos braukt pa normalu celu un ja to sasniegt vajag novakt to koku, tad dariet to, bet lai vieta butu sastaditi jauni ar normalu attalumu no cela. Var tie zalie izrakt un parstadit tos ozolus. Kaut vienreiz sava muza pastradas kartigi.

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 08:56

Juzix

Ko ņemās? Ēģiptieši pirms tūkstošiem gadu varēja piramīdas uzbūvēt, vai tad bariņš latviešu nevar ozolus pārstādīt kur vajag?

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 08:23

Ērnijs

Es uzskatu ka visnopietnāk jāuzklausa vietējo iedzīvotāju viedoklis///

pirms 8 gadiem, 2011.08.03 02:05

starp citu

esmu braukusi pa to ceļu ne reizi vien un tur un citur man daudz labāk patīk zemes ceļš ar kokiem nekā asfalts bez kokiem, bet tās ir manas īpatnības :) labs ceļš ir vajadzīgs, bet šķiet, ka attiecībā uz koku saglabāšanu šajā gadījumā vēl visas iespējas nav izsmeltas

pirms 8 gadiem, 2011.08.02 17:51

oho!!!

te ir nu tiešām izskatās pēc "lapseņu pūžņa" un tiešajām interesēm: "Nav Priedeslaipam līdz savai mājai jābrauc ar 120km/h. Arī Sudraba kokvedējiem, ja ir problēmas, jāizvēlās citi ceļi, nevajag viena gatera dēļ cieti bīdīt tikai savas intereses un baidīt cilvēkus ar saviem piketiem. " Lai ari cik tos kokus beigās nozāģēs, bet stingrās uzskaites dokumentus par katru kubikmetru iegūtās koksnes vajadzēs pilnīgi noteikti!

pirms 8 gadiem, 2011.08.02 17:45

Vietējās ziņas