Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

“Latvenergo” pārrēķinu veiks šomēnes 1

Daudzi iedzīvotāji pagājušā gada nogalē, saņemot paziņojumu par elektrības skaitītāja rādījumu noziņošanu, bijuši neizpratnē, ka, pa tālruni sūtot īsziņu (SMS) uz numuru 8800 ar tekstu ”RAD, atstarpe, skaitītāja rādījums”, nav teikts, ka jānorāda arī klienta līguma numurs. Daudziem radusies neizpratne, vai šis rādījuma ziņojums tiks saņemts.

SMS divas iespējas
SIA “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bindere informē, ka “Elektrum” saviem klientiem piedāvā divas iespējas paziņot skaitītāja rādījumus ar SMS palīdzību.

“Klientu ērtībām tekstā iespējams gan uzrādīt, gan neuzrādīt līguma numuru. Ja klientam ir apgrūtinoši uzrādīt līguma numuru, aicinām izmantot SMS, to nenorādot. Taču šajā gadījumā telefona numuram, no kura tiek sūtīts SMS, “Elektrum” datu bāzē ir jāsakrīt ar attiecīgajā līgumā norādīto telefona numuru, lai attiecinātu ziņoto skaitītāja rādījumu. Savukārt, ja klienta tālruņa numura nav “Elektrum” datu bāzē, SMS sūtījumi tika apstrādāti manuāli un ar klientu sazinājāmies, lai precizētu līguma informāciju. Diemžēl šis SMS pakalpojums nav izmantojams, ja skaitītāja rādījumu ziņo nevis par savu, bet citu līgumu,” skaidro I.Bindere.

Paziņoja zvanot
Viņa atgādina, ka lielākajai daļai “Elektrum” klientu jau šajā mēnesī mainīsies elektroenerģijas cena. Tādēļ tiem klientiem, kuri norēķinās ar izlīdzināto maksājumu, tiks veikts ikmēneša maksājuma summas pārrēķins, ņemot vērā gan cenas izmaiņas, gan arī salīdzinot klienta faktiski patērēto un apmaksāto elektroenerģijas daudzumu pagājušajā gadā. “Lai pārrēķini būtu maksimāli precīzi, aicinājām savus klientus, par kuru skaitītāju rādījumiem mums nebija aktuālas informācijas, tos paziņot. Atsaucība bija ļoti liela - skaitītāja rādījumus paziņoja 305 000 mūsu klientu, no kuriem lielākā daļa klientu rādījumus ierakstīja portālā “elektrum.lv” vai paziņoja telefoniski. Savukārt ar SMS starpniecību - 73 000 klientu,” stāsta I.Bindere.

Izlīdzinātā maksājuma pārrēķini tiks veikti šī mēneša otrajā pusē, kad arī klientiem tiks nosūtīta informācija par jauno izlīdzinātā maksājuma ikmēneša summu.

“Pārrēķinu veiksim neatkarīgi no tā, vai rādījums ir saņemts vai ne. Līdz ar to klientiem, kas būs paziņojuši savu faktisko patēriņu, pārrēķins būs precīzāks. Savukārt tiem klientiem, kas rādījumus nebūs ziņojuši, ikmēneša maksājuma lielums tiks aprēķināts atbilstoši vēsturiskajam vidējam patēriņam, par kādu mūsu rīcībā ir informācija,” norāda I.Bindere.

Starpību izlīdzinās
Veicot pārrēķinu, tiks salīdzināts, cik klients ir faktiski patērējis elektroenerģijas iepriekšējā periodā un par cik viņš ir norēķinājies, veicot izlīdzinātā maksājuma norēķinus šajā periodā. Ja klients būs patērējis vairāk, nekā samaksājis, starpība tiks vienmērīgi izlīdzināta un pierēķināta klāt nākamā perioda maksājumiem. Un otrādi - ja klients būs samaksājis vairāk, nekā faktiski notērējis, nākamo mēnešu maksājumi būs mazāki.

“Tādējādi, klients norēķināsies tieši par tik kilovatstundām, cik būs patērējis. Vienīgā atšķirība ar ikmēneša rēķinu norēķinu metodi, ka faktiskais patēriņš tiek nofiksēts nevis katru mēnesi, bet reizi gadā. Taču klienti savu aktuālo skaitītāja rādījumu var ziņot jebkurā mēnesī. Ja konstatēsim lielu atšķirību starp klienta faktisko patēriņu un izlīdzinātā maksājuma aprēķinos iekļauto aplēsi, tiks veikts pārrēķins,” stāsta I.Bindere.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

O

Izvēles jau nav..cik prasīs tik arī maksāsim, jo bez elektrības iztikt nevaram. Man gan nekāds paziņojums nepienāca.

pirms 4 gadiem, 2016.01.19 17:43

Vietējās ziņas