Autolīzingā atgriežas pirmskrīzes agresija

Latvijas auto līzinga tirgū atgriežas sīvāka konkurence un pirmskrīzes paņēmieni klientu piesaistē. Stagnācija Latvijas auto līzinga tirgū beigusies, pārņemto auto skaits mēnesī samazinājies trīs līdz piecas reizes, salīdzinot ar laika posmu no 2008. gada otrās puses līdz 2010. gada vidum, atgriežas interese par auto iegādi līzingā.

Aptaujāto līzinga kompāniju teiktais liecina, ka, lai arī šogad paredzams pakāpenisks un
salīdzinoši mērens apjomu pieaugums, tomēr gaidāma arvien sīvākas konkurences atjaunošanās.


2010. gadā auto līzinga jaunu darījumu apjoms, ko veica lielākie tirgus spēlētāji, sasniedza 81,2
miljonus latu, bet šogad eksperti auto līzinga jaunu darījumu apjomu prognozē aptuveni 150
miljonu latu apjomā. Tiesa, šis apjoms vēl nespēs kompensēt atmaksātās līzinga summas, tāpēc
kopējais portfelis uzrādīs samazinājumu.

 

«Pieaugums nebūs gluži tādēļ, ka pieaugs ekonomika, bet tas varētu kompensēt iepriekšējo divu gadu gandrīz pilnīgo klusumu līzinga tirgū,» spriež lielākās līzinga portfeļa turētājas Swedbank valdes loceklis Daniils Ruļovs.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas