Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Elīnas Garančas debija Ņujorkas Metropolitēna operā izpelnās sajūsmas pilnas atsauksmes

Ņujorka, 14.janv., LETA--AP. Latvijas mecosoprāna Elīnas Garančas debija Rozīnas lomā Rosīni operā "Seviļas bārddzinis" Ņujorkas Metropolitēna operā izpelnījusies sajūsmas pilnas atsauksmes ASV presē.

Kritiķi prognozē, ka ar savu spēcīgo balsi, skaistumu un lielisko tēlojumu Garanča turpmākajos gados būs ļoti populāra pasaules operteātros. Viņa vienlaikus atklāja Rozīnas kaprīzo un vieglprātīgo raksturu, sākot ar iespaidīgo kavatīni "Una voce poco fa", kurā viņa ar savu raito koloratūru pārņēma savā varā visu milzīgo Metropolitēna noperas skatuvi.

 

Viņas balss skan tumšāk nekā Diānai Damrau, kura dziedāja šīs operas pirmizrādē 2006.gada novembrī, un vairāk līdzinās mecosoprānam Džoisai Didonato, kura pārņēma šo lomu pērnā gada pavasarī, raksta AP.

 

Aizvadītajos piecos gados Garanča ir dziedājusi daudzās, Eiropā labi uzņemtās izrādēs, un pirms "Bārddziņa" mēģinājumiem nekad nebija bijusi Ņujorkā. Tagad viņai būs jāpierod pie šīs pilsētas, jo turpmākajās sezonās viņai paredzams saspringts darba grafiks Metropolitēna operā, kur viņa dziedās Rosini operā "Pelnrušķīte", Ofenbaha "Hofmaņa stāstu" jauniestudējumā un Bizē "Karmenā".

 

Pārējais tēlotāju sastāvs diemžēl bija tikai vairāk vai mazāk adekvāts. Spāņu tenors Hosē Manuels Sapata grāfa Almavivas lomā dziedāja saaukstējies. Kaut arī viņa balss bija skanīga, tā bija zaudējusi krāsu nianses un dažviet tuvojās kliegšanai. Tuvojoties operas beigām, varēja just, ka viņš ir noguris.

 

Frančesko Vasallo balss blēdīgā bārddziņa titullomā skanēja samocīti, un grūtajās pasāžās viņš dziedāja klusāk.

 

Atzinīgus vārdus Garančai veltī laikraksts "New York Times": "Latviešu mecosoprāns Elīna Garanča radīja Rozīnu, kas muzikālā ziņā bija galvas tiesu pārāka par saviem kolēģiem. Slaida, gracioza un ar humora sajūtu apveltīta, viņa burtiski lidinājās ap saviem korpulentākajiem kolēģiem. Modernā dziedāšanas tehnika ar grūtībām piemērojas Rosīni XIX gadsimta sākuma uzsvaram uz ātrumu, vieglumu un skaidru artikulāciju. Garanča uz skatuves bija vienīgā, kurai tas viss, šķiet, nesagādāja nekādas grūtības - liriskās pasāžas tika izdziedātas, straujo rečitatīvu epizodes izskanēja maksimāli precīzi."

 

Garančas debiju ļoti atzinīgi vērtē arī laikraksts "The New York Sun": ""Bārddzinis" ir atgriezies ar jaunu Rozīnu - jaunais latviešu mecosoprāns Elīna Garanča ir ļoti populāra Eiropā. Tagad viņa būs populāra arī šeit. Viņai ir viss nepieciešamais: muzikalitāte, tehnika, balss, pārliecība, apķērība, dramatiskais diapazons - un kinozvaigznes izskats. Viņas Rozīna bija melnīgsnējāka un slāviskāka - un kāpēc gan ne? Viņas Rozīna bija arī vairāk valdonīga nekā koķeta. Un atkal jājautā: kāpēc ne? Viņas balss spēj patiesi aizkustināt, kā to prasa Rosīni mūzika."

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas