Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Izmaiņas izdevniecības "Žurnāls Santa" izdevumu klāstā

Rīga, 22.febr., NOZARE.LV. Žurnālu reklāmas tirgus dramatiskā krituma rezultātā darbību pārstrukturē lielākā nacionālā žurnālu izdevniecība "Žurnāls Santa".

Intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" izdevniecības "Žurnāls Santa" līdzīpašniece un galvenā redaktore Santa Anča pastāstīja, ka martā iznāks pēdējais žurnāla "Čemodāns" numurs, apvienotas žurnālu "Shape" un "Deko" redakcijas, ievērojami samazināts darbinieku skaits un likvidēta "Reklāmas aģentūra Santa".  

Anča atzīst, ka uzņēmumā optimizācija sākta jau pērn. "Mums bija sava reklāmas aģentūra "Reklāmas aģentūra Santa" ar 60 cilvēkiem, kas bija atsevišķa juridiska vienība, ko pērn likvidējām, un tā gada beigās kļuva par reklāmas nodaļu izdevniecības paspārnē, kurā ir nodarbināti aptuveni septiņi vai astoņi cilvēki. Mēs, protams, esam samazinājuši cilvēku skaitu un atalgojumu," atzina Anča.

 

2007.gadā SIA "Žurnāls Santa" bija nodarbināti 157 darbinieki, patlaban izdevniecības darbinieku skaits samazināts līdz 120.

 

Anča atzīst, ka patlaban domā nevis par masveidīgu cilvēku atlaišanu, bet gan par to, kā efektīvāk izmantot radošo potenciālu. "Vairs nevar dzīvot tā kā 2008.gadā. Visu laiku ir jādomā," atzīst Anča.

 

Viņa atzina, ka pieņemts lēmums, ka martā iznāks pēdējais žurnāla "Čemodāns" numurs. "Slēgšanas iemesls visiem ir viens - tas nozīmē, ka izdevumi pārsniedz ienākumus," atzīst izdevniecības īpašniece.

 

Viņa arī pauž, ka grūti laiki esot arī žurnālam "Deko", kas turpmāk varētu iznākt reizi divos mēnešos. Apvienotas arī žurnālu "Shape" un "Deko" redakcijas.

 

Tomēr kopumā situācija neesot tik traģiska, lai izdevniecība taisītu ciet vairākus žurnālus, un joprojām esot ieceres par jauniem, specifisku nišu žurnāliem.

 

Izdevniecība "Žurnāls Santa" ir lielākā nacionālā izdevniecība Latvijā, kas kopumā izdod 20 žurnālus - "Santa", "Ieva", "Privātā Dzīve", "Klubs", "Mans Mazais", "Ievas Veselība", "Astes", "Ievas Stāsti" un citus.

 

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Žurnāls Santa" apgrozījums 2008.gadā sasniedzis 8,51 miljonu latu, peļņa - 1,08 miljonus latu. 2007.gadā uzņēmuma apgrozījums bijis 8,13 miljoni latu, peļņa - 1,53 miljoni latu. 2007.gadā SIA "Žurnāls Santa" bijuši nodarbināti 157 darbinieki.

 

55% uzņēmuma kapitāldaļu pieder Santai Ančai, 45% - Ivaram Zariņam.

 

SIA "Žurnāls Santa" pieder 100% kapitāldaļu uzņēmumā SIA "Reklāmas aģentūra Santa". Šī uzņēmuma apgrozījums 2008.gadā bija 1,16 miljoni latu un uzņēmums strādājis ar 68,8 tūkstošu latu zaudējumiem.

 

SIA "Žurnāls Santa" pieder 75% kapitāldaļu uzņēmumā SIA "TV Santa". 24% SIA "TV Santa" kapitāldaļu pieder Sandijai Miezītei.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas