Kristovskis saglabā pirmo vietu Eiroparlamenta deputātu publicitātes topā

Rīga, 10.apr., LETA. Lai gan martā strauji mazinājies Eiropas Savienības Parlamenta (EP) deputāta Ģirta Valda Kristovska publicitātes apjoms drukātajā presē, viņš joprojām nodrošinājis gandrīz trešdaļu no kopējās Latvijas EP deputātu publicitātes, liecina aģentūras LETA Mediju monitoringa nodaļas veiktais pētījums.

Kristovskis, kurš jau otro mēnesi ir šī publicitātes topa līderis, martā pieminēts 48 preses publikācijās jeb 32% no kopumā 150 publikācijām, kurās minēts kāds no Latvijas EP deputātiem.

 

Salīdzinot ar februāri, kad Kristovskis pameta apvienību "Tēvzemei un brīvībai"/LNNK un līdz ar to guva plašu publicitāti medijos - bija pieminēts 153 preses publikācijās, martā deputāta publicitātes apjoms ir krasi samazinājies.

Kristovskis martā minēts 32 centrālo laikrakstu publikācijās, tostarp - 26 latviešu valodā iznākošajos medijos un sešās krievu valodā iznākošos laikrakstos, kā arī 16 reģionālo mediju publikācijās.

 

Otrajā pozīcijā publicitātes reitingā ierindojies Roberts Zīle (TB/LNNK), kurš pieminēts 30 publikācijās, kas veido 20% no kopējā EP Latvijas deputātu publicitātes apjoma. Zīle publicitātes reitingā ir pakāpies par vienu vietu.

Zīle pieminēts 26 centrālo laikrakstu publikācijās, no kurām 17 bijuši latviešu valodā iznākošos medijos un deviņas - krievu valodā iznākošajā presē, kā arī četrās reģionālo laikrakstu publikācijās.

 

Par vienu vietu pakāpusies arī TB/LNNK februārī pametusī Inese Vaidere, kura pieminēta 21 preses publikācijā, kas veido 14% no kopējā publicitātes apjoma. Vaidere pieminēta 14 latviešu valodā iznākošo centrālo laikrakstu un divās krievu valodā iznākošo laikrakstu publikācijās, kā arī piecreiz reģionālajos laikrakstos.

Ceturtajā pozīcijā ierindojies Valdis Dombrovskis (JL), kurš pieminēts 14 publikācijās, kas veido 9,33% no kopējā publicitātes apjoma. Arī Dombrovskis publicitātes reitingā ir pakāpies par vienu vietu.

 

Lielāko kritumu - par trim vietām - ir piedzīvojis kopā ar Kristovski un Vaideri no TB/LNNK aizgājušais Guntars Krasts, kurš martā pieminēts 13 publikācijās jeb 8,67% no kopējā publicitātes apjoma.

 

Krasts martā savu pozīciju dala ar Tatjanu Ždanoku (PCTVL), kura arī pieminēta 13 preses publikācijās un piedzīvojusi kāpumu par divām vietām. Lielāko publicitātes apjomu deputāte guvusi krievu valodā iznākošajos laikrakstos.

Rihards Pīks (TP) martā pieminēts piecās publikācijās, bet Aldis Kušķis (JL) un Georgs Andrejevs (LPP/LC), līdzīgi kā februārī, arī martā presē guvuši vismazāko publicitāti. Katrs no abiem deputātiem pieminēts trīs latviešu valodā iznākošās preses publikācijās.

 

Veicot publicitātes reitingu pētījumu, monitorēti 17 nacionālie un 35 reģionālie preses izdevumi. Pētījumā iekļauti visi deviņi EP deputāti no Latvijas.

 

Nacionālās ziņu aģentūras LETA šo ikmēneša pētījumu sāka veikt februārī. Kopš marta pētījuma datus var analizēt arī pa atsevišķām kategorijām, piemēram, pēc publicitātes apjoma reģionālajā vai nacionālajā presē, pēc publikāciju valodas.

 

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas