Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Liepājas Karostas kanālā notikusi naftas produktu noplūde

Ventspils, 22.nov., LETA. Liepājā, Karostas kanālā trešdien notikusi naftas produktu noplūde un glābšanas darbi joprojām turpinās.

Pulvera ielas rajonā starp piestātnēm izplūduši naftas produkti 5000 kvadrātmetru jeb pushektāra platībā. Naftas produktu noplūdes vieta norobežota ar bonām.  

Karostas kanālā nav notikusi naftas produktu noplūde klasiskajā izpratnē. Ceļoties gruntsūdeņu līmenim, kanālā caur grunti iesūcas vēsturiskais piesārņojums, aģentūru LETA informēja Liepājas reģionālās vides pārvaldes direktore Ingrīda Sotņikova.

 

Teritorijā, kas pieder Aizsardzības ministrijai (AM), atrodas rezervuārs, kur kādreiz glabāti naftas produkti. Problēma ar piesārņotiem gruntsūdeņiem šajā teritorijā konstatēta jau agrāk. Iepriekš ir veikti trīs kontrolurbumi, un pēdējo reizi gruntsūdeņos netika konstatēts peldošais naftas produktu slānis.

Tagad, ceļoties gruntsūdeņu līmenim, piesārņojums caur grunti sūcas kanālā, atzina Sotņikova. Arī iepriekš šādas problēmas ir bijušas, taču tad piesārņojums nav bijis tik liels.

 

Kā informēja Liepājas ostas kapteinis, Liepājas ostas ārkārtas situāciju koordinācijas centra vadītājs Pēteris Gudkovs, Karostas kanālā 26.piestātnes apkārtnē, kur padomju laikos atradās naftas produktu uzglabāšanas rezervuāri, konstatēta naftas produktu plēve. Tā veidojas, mainoties ūdens līmenim, un Liepājas osta ar problēmu cīnās jau no 90.gadu vidus. Šī problēma ikreiz iespēju robežās tiek risināta. Piesārņotais ūdens tiek savākts un nogādāts uz Liepājas ostas notekūdeņu attīrīšanas iekārtām.

"Tas ir Padomju Savienības militāristu atstātais mantojums, ko nav iespējams pilnībā novērst bez lieliem finansiāliem ieguldījumiem," atzina Gudkovs. Karostas kanāls saskaņā ar Helsinku komisijas Baltijas jūras rīcības plānu ir noteikts kā vēsturiski piesārņota vieta un ir viena no deviņām vispiesārņotākajām teritorijām Latvijas Republikā ("karstais punkts" Nr.48).

 

Pilnībā piesārņojumu varēs novērst, īstenojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana". Pašlaik komisija izvērtē pretendentu iesniegtos piedāvājumus, un decembrī plānots noslēgt līgumu ar uzvarētāju par sanācijas darbu veikšanu Karostas kanālā.

 

Projektā ir paredzēta Karostas kanāla gultnes attīrīšana, savācot piesārņotos nogulumus no Karostas kanāla gultnes un deponējot tos iepriekš izveidotajā nogulumu apglabāšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā.

 

Projekta rezultātā tiks likvidēts piesārņojums Karostas kanālā 780 000 kvadrātmetru lielā areālā, kā rezultātā tiks uzlabota vides kvalitāte Liepājas ostā. Projektam būs pozitīva ietekme arī uz Baltijas jūru kopumā - tiks samazināts risks Baltijas jūras piesārņošanai.

 

Projekta kopējās izmaksas ir 13,09 miljoni lati, no tām 11,07 miljonus latu finansē Kohēzijas fonds, bet atlikušo daļu sedz finansējuma saņēmējs - Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

Glābšanas darbos piedalās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Liepājas reģionālā vides pārvalde un Liepājas ostas Kapteiņa dienests.

 

Lai gan joprojām turpinās glābšanas darbi, Liepājas ostā šodien paredzētās kompleksās mācības "Transit termināls 2012" tomēr nav atceltas.

 

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas