Par mīlētāko zīmolu Latvijā nosauc "Nokia"

Rīga, 27.sept., LETA. Šā gada mīlētākais zīmols Latvijā ir mobilais tālruņa aparāts "Nokia", liecina ceturtdien publiskotais Latvijā mīlētāko zīmolu tops, kuru veido reklāmas aģentūra "DDB Latvija" sadarbībā ar biznesa žurnālu "Kapitāls".

Otrajā vietā ierindojusies šokolāde "Laima", trešajā - "Hansabanka", ceturtajā - telekomunikāciju operators "Latvijas Mobilais telefons" (LMT), piektajā - "Visa" maksājumu karte, sestajā - Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT), septītajā - "TV3", astotajā - mazgāšanas līdzeklis "Fairy", devītajā - saldējums "Ekselence", bet desmitajā - košļājamā gumija "Orbit".

 

Zīmola mīlēšana pēc "DDB Brand Capital" metodes tika noskaidrota, vērtējot dažādas konkrētas zīmola īpašības jeb piecus pamatkritērijus - vai zīmols ir vadošais savā nozarē, vai tas ir unikāls savā nozarē, vai tas ir augstas kvalitātes zīmols, vai tas ir izdevīgs, vai tam piemīt enerģija - izaugsmes iespējas un pieaugoša popularitāte.

 

Par zīmolu, kas ir vadošais savā nozarē, tika atzīts "Nokia", otrajā vietā ierindojās dzēriens "Coca-Cola", trešajā - LMT, ceturtajā - programmatūra "Microsoft", piektajā - alus "Aldaris".

 

Par unikālāko zīmolu savā nozarē atzīta "Emīla Gustava šokolāde", otrajā vietā ierindota "Lāču" maize, trešajā - "Stendera Ziepju fabrika", ceturtajā - "Rīgas Melnais balzams", piektajā - interneta portāls "draugiem.lv".

 

Par kvalitatīvāko zīmolu savā nozarē atzīts "Nokia", otrajā vietā ierindota šokolāde "Laima", trešajā - sporta preces "Adidas", ceturtajā - saldējums "Ekselence", piektajā - apakšveļa "Lauma".

 

Par izdevīgāko zīmolu Latvijas iedzīvotāji atzinuši mazumtirdzniecības ķēdi "Supernetto", otro vietu ieguvis tās konkurente "Maxima", trešo - veļas pulveris "Bonux", ceturto - saldējums "Tio", piekto - veļas pulveris "Rex".

 

Par enerģiskāko zīmolu nominēts "draugiem.lv", otrajā vietā ierindojies dzēriens "Fizz", trešajā - portāls "one.lv", ceturtajā - mobilo telekomunikāciju operators "Bite", piektajā - portāls "tvnet.lv".

 

Iedzīvotāju mīlētākie zīmoli Latvijā šogad trešo reizi tika noteikti pēc starptautiskā pētījuma "DDB Brand Capital" rezultātiem. Šī zīmolu izpētes metodoloģija tiek izmantota 30 valstīs. Pētījumā izmantoto aptauju, kuras laikā tika izvaicāti 1000 Latvijas iedzīvotāju, šā gada augustā veica tirgus un sabiedriskās domas izpētes centrs SKDS.

 

Kopš 2006.gada attieksme pret zīmoliem kopumā ir uzlabojusies. Lielākā daļa no zīmoliem ir palielinājuši to cienītāju skaitu, un tikai 30% no zīmoliem ir zaudējuši savu auditoriju.

 

No Latvijas labāko zīmolu "Top 10" šogad ir izkrituši trīs Latvijā veidoti zīmoli, savukārt topā iekļuvuši divi jauni zīmoli un viens atgriezies pēc viena gada pārtraukuma. Šogad "Top 10" ir pārstāvēti divi finanšu nozares zīmoli.

 

Ar plašāku rezultātu izklāstu interesenti varēs iepazīties biznesa žurnāla "Kapitāls" oktobra numurā.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas