Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Taksometra pakalpojumu maksas aprēķinā ņems vērā gan attālumu, gan laiku

Lai nodrošinātu pārskatāmu informāciju kases čeku izdrukās par taksometru pakalpojumiem, braukšanas maksas aprēķinā no nākamā gada 1.februāra vienlaikus izmantos gan attāluma, gan laika tarifu.

To nosaka Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie un otrdien, 21.decembrī, valdībā atbalstītie grozījumi „Noteikumos par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem".  

Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā par taksometru pakalpojumiem galvenokārt tiek izmantots t.s. vienkāršais tarifs, kas nozīmē, ka taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts noteikts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, turpmākajā ceļā tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķina tikai ceļā pavadīto laiku, nobraukto attālumu neņemot vērā. Līdz ar to čekā atspoguļotā informācija nav objektīva, jo neuzrāda reālo kilometru nobraukumu.

 

Tāpēc turpmāk iecerēts brauciena maksu aprēķināt, summējot kopā gan nobrauktos kilometrus, gan braucienā pavadīto laiku neatkarīgi no tā, ar kādu ātrumu taksometrs ir braucis. Summējoties abiem parametriem, braukšanas maksa taksometros teorētiski palielinātos, taču prognozējams, ka taksometru pārvadājumu tirgus nepieļaus cenu celšanos un tiks noteikti zemāki tarifi par katru nobraukto kilometru, kā arī ceļā pavadīto laiku. Gan laika, gan attāluma maksimālos tarifus nosaka katra pašvaldība.

 

Ņemot vērā, ka no nākamā gada 1. janvāra visos taksometros būs jāizsniedz kases čeks, nepieciešams veikt arī citus precizējumus spēkā esošajos noteikumos. Saskaņā ar šā brīža regulējumu, taksometra vadītājs var pieprasīt pasažierim maksāt avansu par braucienu. Saņemot avansu, vadītājs izsniedz kvīti. Tā kā ne visu taksometru skaitītāju tehniskās iespējas spēj nodrošināt kases čeka izsniegšanu par iemaksāto avansu, kas pēc tam jāiekļauj kopējā apmaksājamā summā, no spēkā esošā regulējuma tiek svītrotas normas, kas regulē avansa izmantošanu braukšanas maksas norēķinos. Jaunā braukšanas maksas aprēķina kārtība ir saskaņota ar taksometru nozares pārstāvjiem. Saskaņā ar VID informāciju, uz doto brīdi Latvijā ir reģistrēti 2385 taksometru skaitītāji.

 

Līdz šim gadījumos, ja tehnisku bojājumu dēļ vadītājs bija spiests pārtraukt pasažiera pārvadājumu ar taksometru, pasažierim bija jāmaksā par nobraukto attālumu, izņemot taksometra nolīgšanas maksu. Taču turpmāk šādos gadījumos pasažierim būs jāmaksā gan par nobraukto attālumu, gan ceļā pavadīto laiku, gan arī taksometra nolīgšanu, kas saistīts ar vienotā aprēķina režīma ieviešanas rezultātā mainītajām skaitītāju tehniskajām iespējām.

 

Normas par jaunajiem tarifu apzīmējumiem un vienotā aprēķina režīma piemērošanu būs spēkā no 2011.gada 1.februāra, turpretī pārējās stāsies spēkā 2011.gada 1.janvārī.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas