Uz Latvijas dzelzceļa ārkārtas situacija

Tirdzniecības uzņēmuma "Litasco" (Krievijas naftas kompānijas "Lukoil" meitas uzņēmums) lēmums nepieņemt vairāk nekā 120 tūkstošus metrtonnu (mt) kompānijas mazuta, kas uzglabāti "Ventbunkers" ("VBU") termināļa rezervuāros, rada nopietnas problēmas gan "VBU", gan "Latvijas dzelzceļam" ("LDz"), informē "VBU" preses dienests.

"VBU" rezervuāri sasnieguši maksimālo iespējamo kapacitāti, bet vairāk nekā papildu 1700 dzelzceļa vagonu ar 100 000 mt "Litasco" naftas produktu ir jau nogādāti Latvijas teritorijā.

 

Ņemot vērā, ka vairs nav iespējams šo daudzumu naftas produktu noglabāt "VBU" rezervuāros, šie dzelzceļa vagoni ar naftas produktiem tiek izvietoti dzelzceļa stacijās visā Latvijas
teritorijā.

 

"LDz" vadība 6. janvārī bija spiesta sasaukt ārkārtas sapulci, lai veiktu steidzamus ārkārtas pasākumus un nodrošinātu dzelzceļu sistēmas turpmāku funkcionēšanu.

 

Dzelzceļa stacijas Rēzeknē un Daugavpilī ir pārpildītas un kritiskā situācijā. Pagājušā gada 25. decembrī
pagaidām neskaidru iemeslu dēļ "Litasco" aizkavēja tankkuģa "Celtic Sea" ienākšanu Ventspils
ostā, lai tiktu pārkrauti naftas produkti no "VBU" rezervuāriem.

 

Šī rīcība radījusi katastrofālus apstākļus "LDz" un AS "Ventbunkers", jo uzņēmums nevar atbrīvoties no rezervuāros uzkrātajiem naftas produktiem. Tādējādi šobrīd nav iespējams veikt jaunu kravu sūtījumu pārkraušanu, veidojot rindu uz dzelzceļa.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas