Luksofori nav mūžīgi, tiem ir termiņš 32

Dārgi un ar apšaubāmu lietderīgumu – tā Gulbenes ielās pilsētas centrā redzamos luksoforus “Dzirkstelei” raksturo novada deputāts Intars Liepiņš. Viņš uzskata, ka pašvaldībai jābūt kritiskai, realizējot šāda veida dārgos projektus pat tad, ja tiek ieguldīti Eiropas Savienības fondu līdzekļi.

“Luksoforu uzturēšana taču maksā! Turklāt nedomāju, ka pie tik zemas ceļu satiksmes intensitātes, kāda ir Gulbenē, luksofori vispār ir nepieciešami. Mani uztrauc naudas ieguldījumi šādos projektos. Tāpat kā apšaubu aptuveni pusmiljonu eiro vērtā rotācijas apļa nepieciešamību Brīvības ielā,” saka I.Liepiņš.

“Dzirkstele” painteresējās novada domē par Gulbenes luksoforu faktiskajām izmaksām.

“Mēnesī par visiem luksoforiem par elektrību tiek maksāts aptuveni 52 eiro ar PVN. Savukārt salīdzinoši lielākas ir nolietojuma izmaksas mēnesī vienam luksoforu objektam. Domes grāmatvedībā skaidro, ka nolietojums ir summa naudas izteiksmē, par kādu katru mēnesi samazinās katra luksofora objekta sākotnējā vērtība,” skaidro novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Kalmane.

Katram konkrētajam krustojumam, kur Gulbenē ierīkoti luksofori, nolietojums (sākotnējās vērtības samazinājums) mēnesī ir par 197,70 eiro. Tas attiecas uz luksoforu objektiem, kas uzstādīti Rīgas, Bērzu un Ozolu ielas krustojumā; Ābeļu un Rīgas ielas krustojumā; O.Kalpaka, Ābeļu un Skolas ielas krustojumā; Ozolu ielas un O.Kalpaka ielas krustojumā. Tas attiecas arī uz regulējamo luksoforu pāreju Blaumaņa ielā pie veikala “Supernetto”.

Savukārt luksoforiem Rīgas un Blaumaņa ielas krustojumā nolietojuma izmaksas mēnesī ir: 3 sekciju luksoforam - 140,44 eiro, 2 sekciju luksoforam – 93,63 eiro.

Saskaņā ar Gulbenes novada domes grāmatvedības uzskaiti luksoforu lietošanas (derīguma) termiņš ir 10 līdz 15 gadi atkarībā no ražojuma.

Pirmo luksoforu uzstādīšana Gulbenē nolūkā uzlabot pilsētas centrā satiksmes drošību tika pabeigta 2010.gada vasaras beigās. Tas bija projekts, kas tika realizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu. Kopējās projekta izmaksas bija
116 476,26 eiro, tajā skaitā ES finansējums – 75 430,02 eiro. Projekts paredzēja Gulbenē veikt kompleksus satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus piecos objektos. 2015.gada augustā Gulbenē tika pabeigts Blaumaņa ielas rekonstrukcijas projekts un tika uzstādīti luksofori Rīgas un Blaumaņa ielas krustojumā. Šis apjomīgais projekts kopā izmaksāja 2 916 887,21 eiro, tajā skaitā ES finansējums bija 2 187 373,72 eiro.

Pievieno komentāru

Komentāri 32

Vai tiešām?

Manuprāt šis kungs daudz ko nesaprot ne no finansēm, ne ES naudām. Vai tiešām priekš novada domes tā ir liela summa (nolietojums)???Blaumaņa ielas rekonstrukcijas projektu nevajadzētu jaukt ar luksoforu izmaksām. Rotācijas aplies?-manuprāt Ir vajadzīgs, sakārtos pārredzamību un arī būs vide sakopta.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 08:26

Pa tiešām!

Mūsu prāt ,tu neko nesaproti,rotācijas aplis ir nosviesta nauda vējā!No drošības kā te mēdz minēt viedokļa,cik daudz tu ir bijis negadījumu???Atbildēšu auniem,vairāk un biežāk ir negadījumu pie Supernetto luksafora,kad pāķi domā ne par satiksmi,bet... un pakaļā.Svelberģī pietiktu ar spoguli,pāredzēts būtu krustojums.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 14:31

Lobijs

Viss ļoti vienkārši, nebūtu luksofori - nebūtu šobrīd, gan jau, autoskolas. Viss ir izdomāts. Bet tas, ka viņu priekš mūsu "pagasta" ir pa daudz un nevajadzīgi - tas fakts. Ir vietas, kur viņus vajadzētu vairāk.

pirms 3 gadiem, 2017.11.04 20:46

Yeeeeeeee

Nē, nē, nē... luksofori un aplis vajadzīgi arī tad, ja derevņā trīs ar pus mašīnas un Mirdzas tante ar zirgu. Varam atļauties dzīvot ar šiku!

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 10:59

latwānijas ikdiena

Mūžīga ir tikai elektrības petērētāju aplaupīšana ar OIK.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 11:10

..

Es labprāt iegādātos un izlasītu Intara Liepiņa izdotu grāmatu par visādiem viņa viedokļiem. :-)

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 12:05

GG

Gan jau mūsu taupīgais Vējiņš pieķersies arī pie šī jautājuma un atradīs lētāko variantu.. nu tāpat kā ar pilsētas svētkiem :)

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 12:17

Zibens

Viņš nemaz nav taupīgs, ja Jūs domājat ironiskā nozīmē..

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 15:18

Džo

Baigi jau nu vējiņš taupa...ja taupītu tad samazinātu savas bodītes gumijas vilcējus darbiniekus uz pusi un naudas pietiktu daudz kam citam,,bet nē visi sēž un trin pēcpuses cauru dienu grāmatvežu vien esot 20 gabali!!!!!

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 12:48

Politika

Kā tas nākas, ka visi raksti pilnā garumā jāpērk, bet Liepińa apcerējumi pieejami pilnā garumā bez maksas? Cik Liepińš maksā dzirkstelei par regulāru viedokła atspogułošanu jeb reklāmu??? Starpcitu pie politiskajām reklāmām papildus jāindormē lasītājs, ka saturs ir politiska reklāma! Darbińš KNABam

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 12:39

ārpolitika

Viņam ir labi kontakti ar Rīgas iestādi Brīvības ielā 104K. Var uzaicināt ciemos pie jums.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 12:41

Džo

Nu bet tas taču sen zināms,ka Dzirkstele lobē domi un visus tās pakalpiņus,kā mēģina kritizēt kāds,tā nekad nenopublicēsies raksts vai komentārs Dzirkstele publicē tikai domes slavinājuma rakstus

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 12:58

Mareks

vecā komunista afēra ar nevajadzīgajiem ''zelta'' ( pēc uzstādīšanas un uzturēšanas izmaksām) luksaforiem liek sevi manīt, tūlīt sekos reliģiozā mazura /kraukļa nevajadzīgais aplis aizkapos, tā ka dzīve Gulbenes sādžā kļūs aizvien jautrāk , plus vēl protams ''taupīgie'' piļņikovs/ciglis pie sarkanās budžeta pogas vispār dziesma

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 13:41

un

kuri tad atliek kā cīnītāji par Mareka gaišo nākotni?

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 13:46

???

Dumjš ir un paliek dumjš.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 15:56

OK

Visam ir savi plusi un mīnusi. Gan luksofori,gan arī rotācijas aplis vairāk vērtējams pozitīvi. Satiksme tomēr ir diezgan intensīva. Luksoforu darbības režīms ari ir labi pārdomāts

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 16:05

"labi" saregulētie luksofori!

Laikam Jūs neesat braucis/braukusi gar kultūras namu pa O. Kalpaka ielu. Tur īsti nav iespējams pārbraukt pāri abiem luksoforiem, jo O. Kalpaka ielai abos krustojumus tie strādā nesinhroni!

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 16:22

Haha

Satiksme intensīva,tad tiesības nost Tev, jo redzējis intensīvu satiksmi nemaz!Berline,Maskava,Londona tur ir satiksme vai Holande no rīta pirms 7 vai pēcpusdienā ap 4 uz bāņiem.Tad jau tev Rīgā Karsta iela ir ātrgaitas banis...)

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 18:24

cipari

OK, kur tu Gulbenē esi redzējis intensīvu satiksmi? Pastāvi ielas malā un paskaiti! Iespējams, neesi intensīvu satiksmi redzējis.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 19:00

Labais-cipari

Paskaiti pats! Izbrauc 08:07 no Lazdu ielas un tad di......s.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 19:35

cipari

Klau, tas, ka tu 08:07 nevari izbraukt no Lazdu ielas nav nekāds rādītājs. 0818 vari braukt uz nebēdu, pacel agrāk savu pak.aļu.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 20:37

Zaļā gaisma

Luksoforiem nav nekādas vainas! Autovadītāji, aizbraukuši uz Rīgu, vismaz nesarkst un nebāl!

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 17:34

he

Kungam jāpiestrādā pie statistikas. Cik ceļu satiksme negadījumu bija pirms luksoforu uzstādīšana, cik pēc, cik ar cilvēka dzīvībai un veselībai bīstamu iznākumu? Vai kungs zina cik maksā viena izglābta dzīvība? Ja nemaldos, tad apm. 2 miljoni. Cik nesadauzītu transporta līdzekļu? Domāju, ka luksofori sen sevi ir atpelnījuši ar uzviju, paaugstinājuši vides drošību. Nav mūsu sabiedrība vēl tik tālu tikusi, ka varētu iziet uz pilnīgu satiksmes pašregulāciju - bez nevienas ceļazīmes. Ir, ir tādi eksperimenti pasaulē.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 18:45

šoferis

Pirms luksoforiem krustojumos avāriju bija daudz,braucot pa galveno ielu,man arī iebrauca sānos.Luksofori un aplis ir ļoti laba lieta,nevajag pārvērsties par sūnu ciemu. Kāpēc viņš necīnījās par slimnīcu???

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 20:47

!!!

Cik atceros, tad tagad gan ir vairāk āvāriju kā pirms luksoforiem.

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 08:36

Tā ir

Tādas tās runas, kad lauķi par pilsētas lietām sāk spriest.

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 18:46

nu tik būs

Centra zēns no gulces ies.mirdējās. :D

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 19:03

Labais

Nē.... Centrēns/-a no smirdupītes ies.mirdējās. :D

pirms 3 gadiem, 2017.11.02 19:38

Tā ir

Ejat labāk tīrīt meliorācijas akas, grāvjus un upītes no bebru aizsprostiem, nevis bičojiet naudu no valsts par applūdušiem tīrumiem.

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 07:57

Resnā grāmatvede

Pag, tas ir tā baigi korekti, salikt kopā elektrības izmaksas un tās, tīri uz papīra, nolietojuma izmaksas? Ja pareizi atceros, tad to nolietojumu ir jārēķina, lai to stabu varētu pēc noteikta laika oficiāli norakstīt. Pulksteni arī varētu nah noņemt - tikai tērē elektrību, scuka!

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 07:28

CSDD valsts eksāmens

Publicitātes kārais deputāts, pirms runā, varēja painteresēties cik luksoforiem jābūt pilsētā, lai tajā varētu kārtot CSDD eksāmenu autovadīšanā. Kāpēc madonieši brauc kārtot eksāmenu uz Gulbeni? Cik izmaksās mūsējiem braukt mācīties un kārtot eksāmenu uz pilsētu, kurā būs vajadzīgais skaits?

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 07:54

ceļvedis

A ko jūs tik aizvainojoši strīdaties!Pateicoties luksoforiem mūsu gulbenīte ir iemantojusi lielpilsētas statusu.Dzirdu,ka varbūt nākotnē tā varētu kļūt par galvaspilsētu.A jūs sakāt luksofori,luksofori!Tā ir vešč!

pirms 3 gadiem, 2017.11.03 10:22

Vietējās ziņas