Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nolemj nozāģēt apmēram 680 kokus 27

Rēzeknes ceļa rekonstrukcijas gaitā ir paredzēts gar ceļa malām izzāģēt lielos kokus.

Gulbenes novada domes Tehniskās nodaļas vadītājs Alvils Pētersons "Dzirkstelei" stāsta, ka pirms laika, kad novada domē tika spriests par šā ceļa rekonstrukciju, bija jāizvēlas, vai tiks saglabāti koki vai tomēr tiks uztaisīts jauns, mūsdienīgs, normāls ceļš.

 

"Ir nolemts kokus izzāģēt. Uz kokiem, kuri ir paredzēti izzāģēšanai, ir uzvilkti lieli sarkani krusti. Iespējams, jau šovasar šie koki, kopumā apmēram 680, tiks izzāģēti posmā no pilsētas līdz Pededzes upei apmēram piecu sešu kilometru garumā," norāda A.Pētersons.

Pievieno komentāru

Komentāri 27

to ha ha

Vajag, vajag notekgrāvjus, lai Tev būtu kur ziemā vai vasarā iebraukt, un pēc tam gudrot kā tikt laukā.

pirms 9 gadiem, 2011.05.29 15:55

vietējā

Kas, Jūs te vairums mušmires saēdušies vai kā?Būtu priecājušies,ka beidzot Stradu pusē būs normāls ceļš uz Rēzekni.Jau tā šī puse ir gandrīz izmirusi.Varbūt tad sāksies kaut kāda kustība.Pabrauciet tak uz priekšu .Prieks braukt jau pa jauno uzklāto asfaltu.Tad izdariet secinājumus,ne murkšķiet kas pagadās.

pirms 9 gadiem, 2011.05.28 19:25

es

Priekš kam zāģēt? Vai tad vajag kaut ko paplašināt? tak nebūs |Latvijā drīz, kas brauc pa ceļiem. Bet tie, kas palikuši un brauks, nu nav kur steigties, var to arī lēnāk izdarīt, toties ar kādu baudu - pa šo aleju. Varbūt tas pēc atkal kādiem gadiem būs tūrisma objekts- saglabāts, neizpostīts un baudāms joprojām.

pirms 9 gadiem, 2011.05.28 08:28

Tante

BRAUCĒJAI -Mīļā braucēja,lai tev taisns ceļš,ne auzās.Tante tikai min kā piemēru,tam materiāla daudzumam 680 koki...kā malkai tas manuprāt ir zemākais pēc kā rēķinām,tad ja tas būtu materiāls,tam būtu cita augstāka vērtība.Es neatteiktos ,ne no kravas ozola malkas,ne no ozola taburetes vai zārka dēļa ,ne no ozola vainadziņa.Tās ir tikai mans spriedelējums,jo redzu ,kas tad te Gulbenē notiek,kā saimnieko,tādas arī domas.

pirms 9 gadiem, 2011.05.27 19:26

Tante

Kārlim vārds vietā,bet zinot šodienas domāšanu,kas nav tik zaļa kā te popularizē...rādot savus darbus,kas ir saistībā ar asfaltiem ,ceļu lāpīšanām ,bruģu likšanām utt.Gulbene īpaši izceļas .Tiko asfaltē-rīt jau uzrok...Un tiešām daba,tie paši ceļi ar šim koku audzēm ir vēsturiska,tādi ir Stāmerienā,tādi ir uz Gulbīšu vidussk.pa veco ceļu braucot tāds ir Jaungulbenē.Man ir vecas fotogrāfijas ziemā ,ar tik skaisti piesnigušiem šiem vecajiem kokiem ...ceļu,kas kādreiz ir iets un saukts par savējo vairākās paaudzēs.Tikai tas novērtēs,kas to pratīs,pārējiem tas ir tikai un vienīgi ceļš,pa kuru ripo viņu glaunais "zirgs"!!!

pirms 9 gadiem, 2011.05.27 19:09

BMW

vajag tik cirst un tainso asfalta celu virsu lai varetu dragreisu bliezt!!!

pirms 9 gadiem, 2011.05.27 17:26

johooo

pilīgi piekrītu, var jau murgot kaut ko par koku saglabāšanu, taču kolīdz tas skar jūsu privātīpašumu - visi kliegs uz projektētāju un tiesāsies ar ceļu uzturētāju, tā kā labāk jau nu ir sakārtot lietas un iestādīt kokus tālāk no ceļa

pirms 9 gadiem, 2011.05.27 16:17

ha ha

Man ir tikai viens jautājums - ja nu gadās tā, ka izcilākie koku aizstāvji brauc pa šo skaisto aleju, un viņiem, negaidīta vēja pūsma ņem un nolauž kādu lielāku zaru, kurš ir tikpat salapojis, bet vidū satrupējis, un šis zariņš sabojā labākajā gadījumā jūsu auto, kādi būs teksti un domas par koku izzāģēšanu pēc tam un kurš tiks vainots? Domājot par nākotni tie koki ir jāzāģē un jāveido notekgrāvji, lai neveidotos neizbraucami sniegu sanesumu utt..

pirms 9 gadiem, 2011.05.27 15:45

~~~

tiem, kas saka - atstājiet kokus!! - kā jūs iedomājaties uzliet asfaltu uz tik līkumaina ceļa? katram kokam apkārt liet, vai? nu kad ir vētras - tad tie koki regulāri tiek salauzti pāri ceļam.

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 22:31

braucējai

..nelolo ilūzijas par ceļa platumu- būs kā Eiropā noteikts nevis padomju platais ceļš...

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 13:41

333

Bet kada stavokli tur tie koki? Ganriz katra otra kads ar auto iebrauca. Vel dala slimo un pussatrupejoso. 680 tas tirs nieks uz tadu cela garumu. Vienigi nebutu slikti iestadit jaunus, tik ne tuvu celam ka tagad. Ja kadreiz braucot ar zirgu tas bija labi, bet tagad tas neder. Cik cilveku jau nositas tur? Cits jautajums ka izmantos tos kokus pectam, malkai ozols nu neder. Bet paplasinat to celu gan vajag.

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 10:21

Mums Gulbenē atbildīgie nevēlas domāt par nākotni, tikai šodien, tūlīt un uzreiz. Nozāģēt tik daudz vērtīgu koku var ātri, bet cik daudz vērtīga mēs varam izaudzēt tagad, šodien??? Postam visu, ko mūsu senči izveidojuši. Kauns! Moderni vajag, attīstīties vajag, bet ar mēru...saudzējot dabu, saglabājot vertīgo un tajā pašā laikā saglabājot drošu vidi. To visu var izdarīt, tikai tas prasa vairāk darba, vairāk domāšanas un vairāk veselā saprāta. Publiskā apspriešana noteikti vajadzīga par to, kurš griezīs kokus, cik naudas iegūs un kur to naudu izlietos!!! Nenoliedzami vajadzīgas visas atļaujas un pamatojums, vai tiešām tik daudz koki ir jāizgriež? Iespējams, ka var izgriezt tikai pašus bīstamākos.Vai tas viss ir bijis kārtīgi izvērtēts???

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 10:06

braucēja

tad kad veidoja šos ceļus ar koku alejām, tad pa ceļiem brauca vien ar zirdziņiem un bija labi ceļi vasarā, gan gājejam ēna, gan lopiņam, bet tagad visi brauc taču tikai ar mašīnām gan lielākām, gan mazākām. ja dzīvojam mūsdienās, tad jādomā arī mūsdienīgi, lai ir normāls cela platums kur var jebkura gabarīta transports izmainīties nevis divi zirgu pajūgi ēnā.
skaistas jau tās alejas ir, bet vairs ne mūsdienu tehnikai.
a betTANTEI par to lielo peļņu runājot vajadzētu kraviņu ozola malkas iedot, lai pakurina, redzēs cik krāsns turēs

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 09:53

Likums

Vai šādā situācijā nevajag sabiedrisko apspriešanu?

pirms 9 gadiem, 2011.05.26 07:30

kārlis

Bieži apbraukāju dažādas vietas Latvijā, bieži arī pa lauku ceļiem, jo esmu kaislīgs makšķernieks! Pats esmu rīdzinieks, taču katru gadu iznāk braukt pa šo ceļa posmu vairākkārtīgi (radi dzīvo pie Gulbenes) un vienmēr piedomāju, ka nekur citur Latvijā nav tik skaista ceļa ar šādu, pārsvarā ozolkoku aleju! Vienmēr dom'ju, cik pūļu prasījis, cik darba ielikts, lai izveidotu šādu ceļu! Tieši braucot šo ceļu es sajūtos kā īsts latvietis, sajūtu patiesu mīlestību pret savu Dzimteni! Manuprāt cilvēki, kas pieņem šādus lēmumus, dzīvojot ikdienā tik tuvu klāt tādai bagātībai, vairs nav spējīgi to pienācīgi novērtēt! Būs ceļš tāds kā visi, bet šādas sajūtas šajā vietā vairs nebūs nekad! Tikai nostaļģiskas atmiņas! Es domāju, ka neesmu vienīgais! Tā mēs paši sev nozāģējam pašu svarīgāko!

pirms 9 gadiem, 2011.05.25 23:32

kārlis

Bieži apbraukāju dažādas vietas Latvijā, bieži arī pa lauku ceļiem, jo esmu kaislīgs makšķernieks! Pats esmu rīdzinieks, taču katru gadu iznāk braukt pa šo ceļa posmu vairākkārtīgi (radi dzīvo pie Gulbenes) un vienmēr piedomāju, ka nekur citur Latvijā nav tik skaista ceļa ar šādu, pārsvarā ozolkoku aleju! Vienmēr dom'ju, cik pūļu prasījis, cik darba ielikts, lai izveidotu šādu ceļu! Tieši braucot šo ceļu es sajūtos kā īsts latvietis, sajūtu patiesu mīlestību pret savu Dzimteni! Manuprāt cilvēki, kas pieņem šādus lēmumus, dzīvojot ikdienā tik tuvu klāt tādai bagātībai, vairs nav spējīgi to pienācīgi novērtēt! Būs ceļš tāds kā visi, bet šādas sajūtas šajā vietā vairs nebūs nekad! Tikai nostaļģiskas atmiņas! Es domāju, ka neesmu vienīgais! Tā mēs paši sev nozāģējam pašu svarīgāko!

pirms 9 gadiem, 2011.05.25 23:31

Eh bien

Žetons autobraucējam par viņa viedokli un jautājumiem, kas būtu adresējami konkrētām personām. Vēl varu piebilst, ka šādas alejas bieži vien pasargā autobraucēju no spožās rīta un vakara saules, kas spīd tieši acīs un neko neļauj saskatīt uz ceļa. Kad nogriezīs, tad nebūs, kas vairs pasargā. Varēja jau tad jauno šoseju būvēt blakus vecajam ceļam un saglabāt koku aleju.

pirms 9 gadiem, 2011.05.25 23:13

Autobraucējs

Nu nezinu, es pa šo ceļu braukāju vairākas dienas nedēļā - nav nekādas trepes un ceļš ir normāli braucams..protams, ne jau kā šoseja, bet priekš zemes ceļa ir OK, dod Dievs lai visi zemes ceļi būtu tādā stāvoklī tad būtu baigi labi. Un par tiem 680 kokiem.. nu nezinu, var jau rast arī citus risinājumus, nozāģēt protams ir vis vienkāršākais variants, tik rodas kaudzīte jautājumu - Vai ir atzinums (atļauja) no vides ministrijas ? Vai šī senā koku aleja nav aizsargājama (Pededzes upes baseina teritorija)? Kurš uzņemsies zāģēšanus darbus ? Un pats būtiskākais - kur paliks nozāģētie koki un kam tiks nauda par koku realizāciju ???? Ņemot vērā summas varu derēt ka viss nenotiks godīgi gan jau kaudzīte koku un arī naudas aizceļos tur kur kādam vajadzēs.. skumji..
Patiesībā - žēl koku...

pirms 9 gadiem, 2011.05.25 22:59

Vietējās ziņas